Gå til innhold

– Bevegelseskontrollere er fremtiden (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom Move-teknologi er fremtiden og fjerner håndholdte kontrollere framover, så kommer jeg til å slutte med TV-spill og går tilbake som en PC-gamer. Kontrollerne idag fungerer utmerket og hvem i helvette har lyst til å komme hjem fra skole eller jobb for å hoppe og styre rundt foran TV'en???

 

Kontrollerne idag fungerer utmerket godt idag...litt fra TV'en, helst på sofaen eller i en god stol, med drikke og snacks på siden! ;)

Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med de 2 første postene her.

Tviler på at gamere har så veldig lyst til å bykse rundt mens dem febrilsk vifter med både armer og ben når dem vil spille. Jeg foretrekker å slappe av med å synke godt ned i sofaen eller godstolen når jeg vil kose meg med et spill.

Lenke til kommentar

215554825_6zToR-L-2.jpg

 

 

Hvis noen klarer å integrere Wii- eller Move-aktig styring i FPS-er på en måte som gjør at det ikke føles tilbakestående (ie. at du ikke må flytte siktet helt ut til kanten av skjermen for å faktisk endre synsvinkel, slik som i The Conduit, og visstnok KZ3 også), så kan jeg gå med på at bevegelsesstyring er framtiden. Inntil videre går jeg for mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg har brukte noen dager på å teste Move i Killzone 3 og første inntrykket var at dette var helt på tryne, jeg ga uttrykk for min frustrasjon på diverse forum og fikk tilbakemeldinger om å gå i setup og forandre på endel ting til Move kontrolleren. Når en spiller på konsoll så er kanskje ikke det første som faller deg inn å sjekke ting under setup....

 

Men etter å ha justert slik jeg ble fortalt og etter å ha prøvet å feilet litt for å finne justeringene jeg synes var bra så ble min frustrasjon og fortvilelse forandret ganske så fort!

 

Nå kan jeg en som normalt pleier å suge i slike multiplayer spill faktisk treffe noe, ta headshoots noe jeg kunne bare glemme med standard kontrollere. Men det er veldig uvandt og spesielt å bruke Move i et fps spill. En mister nok noe hurtighet til å se hva som skjer rundt deg på bekostning av overlegen presisjon. Et kompromiss jeg personlig har ingen problemer med å gjøre...det føltes helt håpløst ut å gå tilbake til standard kontrollere etter noen timer med Move i Killzone 3. Sikkert litt slik som PC gamere føler det når dem prøver et fps spill på konsoll....

 

Jeg regner med at etterhvert som jeg blir bedre så kan jeg justere opp følsomheten høyere og den minste bevegelse vil finne et hode jeg kan blåse av en stakkars fiende.

 

Dem som tror en må vifte med armer og stå oppreist for å spille Move vet ikke hva dem snakker om...jeg sitter som jeg alltid har gjort i sofaen. Det er ikke noen vei tilbake etter å ha blitt vandt til Move...

 

Her er et klipp jeg fant av en som spiller med Move, kanskje ikke det beste klippet. Men det var det jeg fant i farta.

 

Lenke til kommentar

 

Dem som tror en må vifte med armer og stå oppreist for å spille Move vet ikke hva dem snakker om...jeg sitter som jeg alltid har gjort i sofaen. Det er ikke noen vei tilbake etter å ha blitt vandt til Move...

 

 

 

Er helt enig, det var det første jeg tenkte når jeg så de to første postene her, de kan umulig vite hva PS Move er for noe.

 

Har ikke fått testet nok til at jeg er komfortabel enda med Move og KZ3, men de som mener at man må sprette frem og tilbake har ikke skjønt stort av hvordan Move fungerer i KZ3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ

Sant det dere over meg sier, man MÅ ikke stå å spille, funker like fint å sitte. Men det er også utrolig kult å prøve å spille realistisk ved å bevege seg som om Move remoten er et gevær, faktisk utrolig stilig. Lurer på hvordan det + 3D til KZ3 kommer til å bli! bare synd det ikke funker sammen med prosjektor, for det måtte ha blitt episk! :)

Lenke til kommentar

Kommer til å kjøpe meg Sharpshooter som skal vist komme rett før Killzone 3 kommer i salg. Det tror jeg virkelig kommer til å gjøre opplevelsen en får helt utrolig...gleder meg veldig nå!

 

 

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at vanlige håndkontrollere som Xbox og PS har i dag er framtiden. Det er slik vi har spilt konsollspill siden pre-NES-tiden, så tror ikke det vil endre seg med det første.

 

Før så brukte en ikke mus til fps spill på PC...husker jeg synes det var helt høl i hode når jeg prøvde det for første gang. Idag er det ingen vei tilbake...samme tror jeg om bevegelses kontrollere...og Move er det første skrittet. Du burde prøve det Lygre å se hva du synes.

 

EDIT: Idag får plus medlemer tillgang til singleplayer demo av Killzone 3! Go get it! :D

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

For min del kommer det litt ann på hvilken type spill det er snakk om. Et pek-og-klikk spill som Zack & Wiki passer perfekt med bevegelseskontroller. Det har også en del minigames der det virker naturlig å bruke den. Et FPS synes jeg derimot en standard håndkontroller funker best. Ivertfall inntil de får ordnet opp i at du må helt ut på kanten av skjermen for å rotere kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...