Gå til innhold

Sniktitt: Dragon Age II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dagene da vi bare sendte ut et spill til butikkene og sa oss ferdige er over."

 

Vel, det syns ikke jeg, bruker aldri penger på DLC med mindre jeg kjøper ett gammelt spill i "Game of The Year Edition" hvor det følger med (Fallout 3 eks). Vil heller vente ett/to eller noen år og få en fullverdig oppfølger, enn DLC med måneders mellomrom. Ja, jeg vet det er god kvalitet på DLC (noe ihvertfall), men fortsatt.. neitakk :)

 

" Du kan ikke lenger flytte kameraet rundt som du vil på hele brettet"

 

Selve spillet høres bra ut, er ikke helt sikker på kamera ennå da. Litt irriterende at man ikke kan flytte på det, så da håper jeg at man kan ta kamera langt nok unna for ellers ser jeg ikke poenget med "birdview". :huh:

 

"Her blir ordren du gir i kamp utført med det samme" / "det skjer noe med det samme du trykker på en knapp,"

 

En annen ting var dette "instant cast" ovenfor, hva mener dere med at kommandoer blir gjort idet man velger de? Forsvinner ikke den taktiske delen med spillet da, eller har jeg misforstått? :p

 

Men ellers høres spillet kjempeflott ut, gleder meg stort selv om jeg aldri fullførte 1'ern. :D

Lenke til kommentar

Var sekunder fra å kjøpe Dragon Age 1, men fant ut jeg glemte bankkortet.

Dette var en lørdag, så jeeg lastet det ned.

 

 

Jeg er så glad jeg glemte kortet mitt den dagen, for skuffelsen var så stor på Søndag da jeg bgynte spillet.

Det jeg husker mest jeg var missfornøyd med var kameraet, måten du styrer troppene med og bytte mellom langdistanse og kortdistanse våpen.

 

Om di bytter dette i Dragon Age 2, så skal jeg VURDERE å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Enern var en stor skuffelse for min del. Ikke bare stjal spillet hemningsløst fra alle mulige kilder, men det utførte det dårligere også. Men værst av alt var kanskje lootinga og hvordan det med spells/skills er lagt opp. Det var bare utrolig uinteressant. Dragon Age når ikke Baldurs Gate halvveis til knæra en gang. Synd å si det men Bioware innfrir ikke alltid.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å sammenligne Dragon Age med andre spill i sjangeren som er 100 år gamle? Det er bare nostalgi. Dragon age er kanskje siste og beste du ser av den sjangeren der. Jeg spiller for øyeblikket Neverwinter Nights 2 og må si at Dragon age føles bedre, det er mye glattere og bedre flyt på combat. Story er bra på begge, så det har jeg ikke noe å si på. Og såvidt jeg vet så stjeler alle rpg spill av denne typen fra dungeon and dragons så uoriginalitet er er dårlig argument. Snart andre spill som er laget i dag er inspirert ifra andre titler og det er naturligvis det samme i rpg verden.

Lenke til kommentar

Godt de har fikset litt på kameraet, selv om det fremdeles ikke høres optimalt ut.

 

Jeg er fremdeles ekstremt skeptisk til kampene. I en av videoen spiller de en rogue, som spretter rundt som en kanin, og dette ser helt latterlig ut. Vil de andre klassene ha like "over the top" animasjoner, eller er dette forbeholdt rogue?

 

Spillet virker fremdeles som et action-RPG. Hvor ble det av alle de fagre ordene om spirituell oppfølger til Baldur's Gate? Kunne ikke vi PC-spillere få ha en tittel i fred for en gangs skyld, så kan de spy ut Mass Effect-spill over en lav sko for "massene".

 

Hvordan var vanskelighetsgraden forresten? Awakening var så lett at man kunne spilt igjennom med lukkede øyne uten å dø. Håper ikke de har gjort det enda lettere.

Lenke til kommentar

Skal definitivt kjøpe dette. Syns 1'ern var god, men kunne vert bedre. generelt sett synes jeg alt BioWare tar i er gull, men det er vel bare fordi jeg er en skitten liten fanboyhore.

 

DLCer er ikke min største favoritt. Hadde likt det bedre om de lagde større expansions (a la Oblivion: The shivering Isles etc) istede for mange DLCer så gjør at du til støtt og stadig må punge ut med mindre beløp. Men de tjener vel mest på DLCene?

Lenke til kommentar

DLCer er ikke min største favoritt. Hadde likt det bedre om de lagde større expansions (a la Oblivion: The shivering Isles etc) istede for mange DLCer så gjør at du til støtt og stadig må punge ut med mindre beløp. Men de tjener vel mest på DLCene?

 

 

De gjorde det, the awakening er det samme for DA som det the shivering isles var for oblivion.

 

Jeg gleder meg som et lite barn til dette spillet!! Spilte gjennom 1'ern 2 ganger og digget det (viktig å kjøre, alt godt vs alt ondt)

Dette her blir julaften når det kommer ut i mars :D

Lenke til kommentar

Jeg venter som regel til Game of the Year Edition kommer ut mht DLCer. Er nok ikke mer enn et halvt år, cirka, til Mass Effect 2 GotY kommer. Gidder som regel ikke å kjøpe DLCer enkeltvis.

 

Ja, ditto, kjøper gjerne vanilla, og evt GOTY om jeg føler behov for DLC.

 

Spennende å se hvordan denne oppfølgeren blir.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spirituell oppfølger til Baldur's Gate? Wow. Beste reklametrikset ever. Men jeg forstår det, for det hadde vel vært litt flaut å innrømme at det lignet mer på kjærlighetsbarnet til Neverwinter Nights 2 og World of Warcraft.

 

Håper spill nummer to klarer å stille med noe bedre enn lunken dialog og ustabil spillmekanikk. En ting er sikkert, jeg kommer til å laste ned før jeg betaler noe som helst.

Lenke til kommentar
radiohodet, I dag, 10:17

Godt de har fikset litt på kameraet, selv om det fremdeles ikke høres optimalt ut.

 

Jeg er fremdeles ekstremt skeptisk til kampene. I en av videoen spiller de en rogue, som spretter rundt som en kanin, og dette ser helt latterlig ut. Vil de andre klassene ha like "over the top" animasjoner, eller er dette forbeholdt rogue?

 

Spillet virker fremdeles som et action-RPG. Hvor ble det av alle de fagre ordene om spirituell oppfølger til Baldur's Gate? Kunne ikke vi PC-spillere få ha en tittel i fred for en gangs skyld, så kan de spy ut Mass Effect-spill over en lav sko for "massene".

 

Jeg tenker veldig likt som deg, de startet emd en Baldursgate Lovnad, så er det Penger store å tjene, dette blir selvagt fanget opp (da trengs ikke faste "nerde fans lenger) og vi sitter igjen tilbake med et konsoll action rpg spill (som Mass Effect). Selvsagt ikke vansklig å forstå, spesielt ikke om man tenker på at det er store selskaper, som igjen betyr fast oppskrift (tenk Hollywood). Men jeg håper fortsatt at det kan dukke opp vansklige, gode RPG spill der Cutscenes, A til B spilling osv (mangler nesten bare... trykk X Trykk 0 osv under cutscens så er action rpg komplett) ikke er en del av gamet.

 

Forøvrig synes jeg nr 1 var underholdendet spill, men nå virker det som det blir klin likt feks Mass Effect 2 , da venter jeg med kjøp her.

Nettop kjøpt enda en støvsammler i Gothic 4, så trenger ikke flere på den hylla.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Dragon Age i seg selv var ikke noe dårlig, men skjøt seg selv i foten ved å begynne å bable om Baldurs Gate, en serie det ikke er i nærheten av engang. Vi må nok trolig vente på noen indie utviklere som tør å satse på friheten, mengden og dypden vi så i de spillene. Det må som regel nemlig gå på bekostning av grafikk, ettersom ressursene som kreves på det området krever en langt større del av budsjettet enn tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...