Gå til innhold

Sniktitt: SOCOM: Special Forces (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel ikke som noen overraskelse at motion control fungerer bra til tredjepersons skytespill.

Resident Evil 4 er en av få tredjepersons skytespill som har blitt utstyrt med motion control og fungerer utmerket.

Resident Evil 5 Gold Edition har vel også move support. Har dog ikke spilt denne versjonen.

 

Personlig mener jeg RE 4 ble nesten for lett med motion control, da treffsikkerheten ble alt for bra ( snodig ting å klage på ) :huh:

Endret av chelatoth
Lenke til kommentar

"Våpenfølelse er noe av det viktigste i skytespill, og på dette feltet er det per i dag noe avstand mellom SOCOM: Special Forces og de som behersker dette best. Det er noe halvslapt med måten omgivelsene reagerer på kulene du belemrer dem med, og jeg savner et noe klarere skille mellom våpenkalibrene."

 

Kan du gi eksempler på hvilke spill som behersker dette så bra som du sier?

Lenke til kommentar

"Våpenfølelse er noe av det viktigste i skytespill, og på dette feltet er det per i dag noe avstand mellom SOCOM: Special Forces og de som behersker dette best. Det er noe halvslapt med måten omgivelsene reagerer på kulene du belemrer dem med, og jeg savner et noe klarere skille mellom våpenkalibrene."

 

Kan du gi eksempler på hvilke spill som behersker dette så bra som du sier?

 

Selvfølgelig, burde kanskje utbrodert dette tydeligere i teksten :)

 

Når jeg sier våpenfølelse, peker jeg helt bestemt og konkret på hvor god følelse a.k.a. hvor morsom/givende selve skytedelen i et spill er. Dette er en direkte konsekvens av spillets skytemekanikk, lydside, fysikk og så videre. Videre er det hensiktsmessig å dele disse inn i direkte og indirekte påvirkningsfaktorer, hvor de direkte peker på for eksempel hvordan våpnet føles når du trykker på avtrekkeren - det vil si for eksempel rekylopptak, treffbilde, våpenlyd og eksplosjoner. De indirekte faktorene er hvordan miljøet rundt gir deg informasjon om at det er våpen tilstede. Dette kan være lyder av rikosjetter eller artilleri, så vel som hvordan en vegg, et hus, en fiende eller et helikopter reagerer når du eller andre skyter på det med ulike våpen.

 

Våpenfølelse er heller ikke et kvantifiserbart begrep, men snarere opplevelser man lærer å skille fra hverandre hvis man spiller mye skytespill. Jeg vil at et våpen i spill skal gjøre at jeg føler meg mektig. Jeg vil at det skal være balansert i forhold til spillets andre våpen, og mest av alt vil jeg at spillet skal gjøre det slik at jeg synes det er morsomt å skyte.

 

Call of Duty: Modern Warfare 2 er et spill hvor det rent mekaniske med våpnene fungerer svært bra. Det er klart definerte forskjeller i våpnene både med tanke på skuddtakt og kaliber (=effektivitetsforskjeller) så vel som et godt og presist treffbilde.

 

Battlefield: Bad Company 2 er et spill som på grunn av sin utforming gjør at du føler deg mektig med våpnene. Miljøet rundt deg reagerer på dine herjinger, og dette er viktig for min innlevelse i spillet. Videre er nok dette også det skytespillet som per i dag har den beste lydsiden. Lydeffektene i BFBC2 holder en kvalitet som kun de færreste kan matche, med både realisme og stor fylde.

 

Team Fortress 2 er på sin side et spill hvor for eksempel våpens treffbilde er helt unikt. Hvis man tenker over det, er det kun to-tre våpen i dette spillet som er basert på å treffe punkter - alle andre er områdevåpen eller variasjoner av dette. Dette gir, magisk nok, et våpensystem og en balanse som er helt unikt i sjangeren i dag.

 

Jeg må få legge til at jeg her refererer til PC-versjonen av de ulike spillene, uten at det direkte impliserer at konsollversjonene er dårligere. Rent generelt er likevel våpenfølelsen i konsollspill bedre på spill som er utviklet ene og alene for plattformen, for eksempel Gears of War 2 og Killzone 3.

Lenke til kommentar

Ingen å spille med på socom 1,2,3,con, Emmjay ? Er mange i norge som spiller dette spillet og har gjort siden starten av serien. ;)

 

Litt merkelig at Socom serien ikke har fått noe bra med oppmerksomhet før nå i norge, da det har vært helt klart den serien med flest folk online på konsoll (før nyere serier). Socom 2 i 2003 hadde vel en peak på over 100 000 online samtidig bare i usa. Også har du jo asia,australia, europa..

 

Håper å se mange nye norske fjes på socom 4, classic mode online :)

 

 

P.S Synes forøvrig fokuset i artikkelene i norge er litt feil. Fokuset burde være mest på online delen, da majoriteten som kjøper Socom er ute etter den biten. Alltid vært Zipper sin styrke. (Ligger masse info om dette på socom.com blant annet...)

 

Ellers ser jeg aldri skriveri om engasjementet til fansen som er tydlig å se på forumene både i usa og europa. Er vel den fanbasen som har skapt mest storm rundt en serie/spill, noe Zipper har kommentert selv. Blir jo laget egne podcasts, petitions, youtube vids, egne hjemmesider dedikert til socom og hvordan fanbasen vil ha classic delen m.m

 

18stk fra forumene og www.therealsocom.com ble jo nylig plukket ut til å teste online delen hos zipper, ikke sett noe skriveri om det..

 

 

Folk kan forøvrig forvente ordentlig klankamp kjør m.m på socom ;) De fleste som spiller dette spillet er hardcore gamere som er å se online hver eneste dag så og si.

 

www.consolegaming.eu laddersystem osv

 

Gira på kamper, taktikk, nervepirrende dueller, godt miljø, samarbeid, 99,9% med mic, skreddersydd online del osv ? kjøp socom.

Endret av Barliman
Lenke til kommentar

Ingen å spille med på socom 1,2,3,con, Emmjay ? Er mange i norge som spiller dette spillet og har gjort siden starten av serien. ;)

 

Litt merkelig at Socom serien ikke har fått noe bra med oppmerksomhet før nå i norge, da det har vært helt klart den serien med flest folk online på konsoll (før nyere serier). Socom 2 i 2003 hadde vel en peak på over 100 000 online samtidig bare i usa. Også har du jo asia,australia, europa..

 

Håper å se mange nye norske fjes på socom 4, classic mode online :)

 

 

P.S Synes forøvrig fokuset i artikkelene i norge er litt feil. Fokuset burde være mest på online delen, da majoriteten som kjøper Socom er ute etter den biten. Alltid vært Zipper sin styrke. (Ligger masse info om dette på socom.com blant annet...)

 

Ellers ser jeg aldri skriveri om engasjementet til fansen som er tydlig å se på forumene både i usa og europa. Er vel den fanbasen som har skapt mest storm rundt en serie/spill, noe Zipper har kommentert selv. Blir jo laget egne podcasts, petitions, youtube vids, egne hjemmesider dedikert til socom og hvordan fanbasen vil ha classic delen m.m

 

Joda, det var vel en og annen å spille med, men problemet var vel snarere at ingen av de jeg vanligvis spiller med hadde lyst å spille det. Og kombinerer du dette med en del tekniske vanskeligheter som PS2 på nett samt noe lave båndbredder, opplevde jeg at opplevelsen raskt ble kvelt online.

 

Jeg er helt enig i at det er online-delen som er SOCOMs sterkeste kort, det kommer det også til å være i SOCOM: Special Forces :)

Lenke til kommentar

Bilde eller link til dette plastikk geværet hadde vært noe? prøvde move på killzone i ca 10 min, synes ikke det var noe særlig, men så satt jeg bare i 10 min da...

 

Dessverre ble alle bildene ubrukelig da fotografen min (les: meg) ikke hadde tatt med rett optikk, da jeg ikke regnet med at jeg skulle prøve spillet i en dårlig lyssatt gammel undergrunnsstasjon med strober.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...