Gå til innhold

Sony tjener stort på spill (PS2, PSP, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet tjener vel fortsatt ikke sony noe på å selge selve konsollen (ps3), men er avhengig av godt spill-salg. Derfor er det uhyre viktig for dem at de får tetta igjen hulle(t/ene) som muliggjør avspilling av pirat-kopier. Dette er jo et stort problem på xbox 360.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet tjener vel fortsatt ikke sony noe på å selge selve konsollen (ps3), men er avhengig av godt spill-salg. Derfor er det uhyre viktig for dem at de får tetta igjen hulle(t/ene) som muliggjør avspilling av pirat-kopier. Dette er jo et stort problem på xbox 360.

 

Evt kunne man jo stoppet å ha så dyre spill på konsoll for å sponse enheten, og heller selge hardwaren uten tap`?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det hadde absolutt vært en mulighet, men samtidig må de jo også konkurrere med prisen på xbox 360.

For ikke å snakke om i begynnelsen da konsollen kosta 6000kr, hadde de priset den høyere hadde jo folk skydd den som pesten. Produksjonskostnadene har nok gått ned siden den gang, men det koster nok sikkert enda flesk å produsere cell-prosessoren. Håper sony går for litt mer standarisert hardware neste gang, selv om de ikke har tradisjon for det.

 

Jeg synes det er merkelig at de selger pc-spill for jevnt en hundrelapp mindre enn sine konsoll-brødre, men det er vel et forsøk på å demme opp for piratkopiering. Jeg for min del har ikke så mye i mot det da jeg kjøper de fleste av mine spill til pc.

 

 

Evt kunne man jo stoppet å ha så dyre spill på konsoll for å sponse enheten, og heller selge hardwaren uten tap`?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...