Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ett lite spørsmål: Hvor lang tid brukte du på å spille gjennom spillet?

 

Synest dere også var veldig tidlig ute med anmeldelsen. Det er jo en fin ting :)

 

Jeg brukte vel rundt åtte timer på kampanjedelen, uten at jeg på noen måte følte at jeg raste igjennom det.

Lenke til kommentar

Jeg håper dere har rustet opp forsvarsverket deres i Gamer- lokalene.

Dette blir bråk!

 

Ettersom jeg var helt enig med ankepunktene på Gamer sin anmeldelse av Killzone 2 kommer jeg rolig til å hoppe over KZ3.

 

Med mindre jeg skulle slumpe over en Move- kontroll, da må jeg vel prøve det for den sin skyld.

 

Edit:

mangler det et adjektiv i denne setningen?

 

Til tross for at jeg ikke helt ser nytten av 3D i spill per i dag, er det tydelig at Guerilla Games har lagt ned litt arbeid i dette, og det er kanskje et av de spillene jeg har sett så langt med denne teknologien.

 

... et av de beste spillene .... ?

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Jeg håper dere har rustet opp forsvarsverket deres i Gamer- lokalene.

Dette blir bråk!

 

Ettersom jeg var helt enig med ankepunktene på Gamer sin anmeldelse av Killzone 2 kommer jeg rolig til å hoppe over KZ3.

 

Med mindre jeg skulle slumpe over en Move- kontroll, da må jeg vel prøve det for den sin skyld.

 

Edit:

mangler det et adjektiv i denne setningen?

 

Til tross for at jeg ikke helt ser nytten av 3D i spill per i dag, er det tydelig at Guerilla Games har lagt ned litt arbeid i dette, og det er kanskje et av de spillene jeg har sett så langt med denne teknologien.

 

... et av de beste spillene ....

 

Korrekt, takk for påpekningen. Har ordnet på dette nå :)

Lenke til kommentar

Mye mer utfyllende og godt skrevet anmeldelse, enn Killzone 2 anmeldelsen, som jeg selv syntes var veldig dårlig. Her er det mer rett på sak, gode sammenligninger, og beskrivelser av de fleste aspektene ved spillet.

 

Likte Killzone 2, og mislikte Modern Warfare 2, så her er vi vel forskjellige, noe som får meg til å tro at min egen karakter til KZ3 kommer til å være bedre enn denne. Men du og jeg er bare enkeltpersoner, så ingen av oss trenger å ha rett heller.

Lenke til kommentar

I ren utvitenhet må jeg spørre. Hvorfor er det slik at når noen spill skal slippes så kan ikke anmeldelsene "trykkes" før release datoen for spillet. Mens som i dette tilfellet med Killzone 3 så er det vel 20 dager igjen til spillet kommer.

 

Hvem bestemmer ?

 

Jeg syns det blir litt nedtur å lese reviews i 20 dager før spillet faktisk er i handelen. Nå fikk jeg jo nesten lyst til å spille killzone 3..men så at det ikke slippes før om 3 uker.

Lenke til kommentar

Utgiver bestemmer. Noen er kjipe, andre er rettferdige mens noen kanskje ikke har så mange regler rundt det. Dead Space 2 hadde for eksempel en sperrefrist (som ble brutt), StarCraft 2 ble vel ikke en gang sendt ut til anmeldelse (anmeldere og spillere fikk tak i det samme dagen) og KillZone 3 er tydeligvis mer løssluppent. Det er i hvert fall slik jeg har forstått det.

 

Likte denne anmeldelsen veldig godt, bra skrevet og med mye kjøtt på alle de viktigste delene. Har aldri fattet noen interesse for denne serien, men kanskje jeg plukker den opp en dag.

Lenke til kommentar

"Når du peker siktet i enden av skjermen, snur spilleren på hodet, og det føles ganske naturlig."

 

Må man dra siktet helt ut i kanten av skjermen for å snu seg? De prøvde det i Transformers til Wii, og jeg kan si rett ut at det alene ville vært nok til å ødelegge det spillet. Hvorfor kan man ikke bare snu seg ved å bevege Move-kontrolleren som f.eks med mus på PC?

Lenke til kommentar

Hadde ikke forventet noe høyere karakter etter anmeldelsen din av Killzone 2, hvor du presterte å gi spillet 6/10. Jeg må si at denne anmeldelsen var god, og langt mer troverdig enn omtalen din av Killzone 2 som virket veldig useriøs og fanboy-ish med teite uttalelser som "hylekoret" og "playstation-kirka". For en som ikke er særlig interessert i universet er 7/10 absolutt en solid karakter. Spillet blir kjøpt på dag én :)

Lenke til kommentar

I ren utvitenhet må jeg spørre. Hvorfor er det slik at når noen spill skal slippes så kan ikke anmeldelsene "trykkes" før release datoen for spillet. Mens som i dette tilfellet med Killzone 3 så er det vel 20 dager igjen til spillet kommer.

 

Hvem bestemmer ?

 

Til syvende og sist er det redaktøren som bestemmer, men for at det skal være mest mulig likhet i forhold til alle som driver med spillomtaler, settes det ofte en sperrefrist fra utgiver. Det betyr i praksis at "greit, dere får spillet fra oss, mot at dere ikke legger ut omtalen før dette tidspunktet". Det betyr at man ofte kan få langt bedre tid med spillet enn det man får om man skal få tak i det via vanlige kanaler, og kan ha omtalen ute på et så tidlig tidspunkt som man selv ønsker. Sperrefristen for KZ3 i norden var i dag, og det er derfor du kan se omtalen av det flere steder nå.

 

Vi pleier å praktisere en til to dager før spillet har offisiell slippdato, slik at du kan lese omtalen, sjekke den lokale butikken og gjerne ta med deg spillet hjem dagen etterpå, mens inntrykkene fortsatt er friskt i minnet. Det er dette vi gjør med de aller fleste spill. Unntaket er store titler der vi har omtalen allerede klar, og "alle de andre" kjører ut omtalene på et tidligere tidspunkt. Vi har ikke bygd Gamer.no på å være først, men det er fortsatt en viktig faktor, og dersom vi har omtalen klar på det tidspunktet, slippes ofte omtalen da.

 

Håper det forklarte litt mer :-)

Lenke til kommentar

dette blir krig!!!, killzone burde ikke sammenlignes med black ops. guerillas måte å skape den følelsen at du virkelig er i krig og i et sted hvor det er ekte ondskap... deres epic story med sluttsenen på toern og den syke introen. og la oss ikke glemme hvor mye detaljer de har lagt inn og samtidig den sykt pene grafikken som knuser andre spill. !

Lenke til kommentar

Dette var som sagt en god omtale !

Skal inrømme at underveis i omtalen, virket det som at en 8`er ikke var usansynlig her. Godt å lese at spillet har blitt forbedret her og der, til tross for at Killzone 2 fallt i smak her i gården.Dette spillet kjøpes tett opp mot lansering (avhengig av hvordan eg jobber)

 

Eg folkens, vær litt voksene og dropp disse konspirasjonsteoriene som alltid dukker opp når ett PS3 spill av dette kaliberet anmeldes :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...