Gå til innhold

Anmeldelse: LittleBigPlanet 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi anmelder heller ikke LBP2 slik det står om en måneds tid eller et år eller når brukerbasen har fått samlet seg og generert ordentlig stilig innhold. Vi anmelder produktet og verktøykassa LittleBigPlanet 2 slik det står fra dag én. Som nevnt i artikkelen så ligger alt til rette for at dette spillet blir adskillig bedre når man får ut store mengder brukerskapt innhold.

Lenke til kommentar

Kontrollsystemet var det som ødela på alvorlig vis det første spillet for min del. Og det ser ikke ut som det er rettet opp i oppfølgeren heller... :cry:

 

Jeg har store vansker med å skjønne at et plattformsspill som -nettopp- krever et veldig nøyaktig kontrollsystem får skittgode karaktere overalt når denne biten svikter så stort. Ordet "oppskrytt" er ikke til å unngå... Jeg er overbevist at spill som Limbo, Braid og Super Meat Boy hadde fått slakt om de var like unøyaktige som LBP. Hvorfor får da serien over 90 i snitt på Metacritic.com??

Lenke til kommentar

gode spørsmål Khogn, om ikke så mye for Little Big Planet-serien så i hvert fall for spillpressen som helhet.

 

Little Big Planet 2 er et spill jeg allerede vet jeg aldri kommer til å spille noe særlig, fordi jeg ikke klarer sånne spill (tenker først og fremst på Garry's Mod). Spill hvor jeg skal bruke min skapertrang til å lage innhold. for det første er jeg ikke tålmodig nok til å lære meg mer enn knapt det grunnleggende. For det andre har jeg ikke fantasi nok til å finne på noe som er verdt å vise frem. Ser for meg at jeg etter 10 timer i LBP 2 har skapt tre identiske Tetris-spill hvor alle tre har en eller annen form for grunnleggende feil.

 

Det irriterer meg, fordi jeg vet at jeg gjerne skulle ha skapt noe nytt. Men drømmene står altså ikke til evnene.

Lenke til kommentar

Dette spillet blir fantastisk! Det er jeg helt sikker på! Har allerede bestilt Collectors edition :)

 

Gjør ikke meg noe om det ikke finnes norske stemmer, for det orket jeg rett og slett ikke i eneren. Han som hadde stemmen var utrolig irriterende!

Altså Harald Eia? :p Men foretrekker også Stephen Fry over Harald.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dette kan få 8/10. Gears of War og spill som gjør det samme om og om igjen får 9/10 og 10/10.

LittleBigPlanet serien revolusjonerte og fødte en helt ny sjanger. I oppfølgeren har dem tatt det enda videre med at du faktisk kan lage dine egne spill innad.

Første spillet bydde på hundrevis av timer med morroheter og dette vil nok doble det lett. MediaMolecule må være en av de mest talentfulle folkene vi har innen bransjen, og så blir dem møtt med karakterer lignende Call of Duty ? ÆSJ!

Lenke til kommentar

8/10 er en svært god karakter, og en som i alle høyeste grad oppfordrer til et kjøp. Så lenge det er et nærmest middelmådig plattformspill som er fundamentet her, og vi fortsatt ikke har sett noe av hva spillerne kan gjøre med verktøyene, synes jeg det er uforsvarlig å gi noe bedre karakter enn det. Det spillet tjener mye på er i all hovedsak lettbrukte og svært kraftige skaperverktøy og den fantastiske stilretningen i form av omgivelser og musikk.

 

Jeg har for øvrig anmeldt verken Call of Duty eller Gears of War, og karakteren bør derfor ikke settes opp mot andres bedømminger.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dette kan få 8/10. Gears of War og spill som gjør det samme om og om igjen får 9/10 og 10/10.

LittleBigPlanet serien revolusjonerte og fødte en helt ny sjanger. I oppfølgeren har dem tatt det enda videre med at du faktisk kan lage dine egne spill innad.

Første spillet bydde på hundrevis av timer med morroheter og dette vil nok doble det lett. MediaMolecule må være en av de mest talentfulle folkene vi har innen bransjen, og så blir dem møtt med karakterer lignende Call of Duty ? ÆSJ!

 

Word!

Lenke til kommentar

kan det aldri anmeldes et PS3 spill uten at folk skal whine over at det ikke fikk bedre karakter enn Gears osv? Seriøst helt latterlig barnslig at dette skjer hver eneste gang! Blir lei meg når jeg ser en anmelder som må forklare ignorante smågutter hvorfor det ikke ble 10/10 til favorittspillet dems, som de enda ikke har spilt. UFFF!!!

Endret av Joantheman
Lenke til kommentar

Jeg storkoste meg med det første, men lider av de samme problemene AltF4 har: Jeg eier ikke tålmodighet, på tross av mitt ønske om å skape noe. Brukte lang tid på et brett, som bare ble kjedelig. Nyter derimot alle andres kreasjoner, så jeg tror jeg skal kjøpe dette om en stund, når de andre har fått lagd kule og interessante baner!

Lenke til kommentar

gode spørsmål Khogn, om ikke så mye for Little Big Planet-serien så i hvert fall for spillpressen som helhet.

 

Little Big Planet 2 er et spill jeg allerede vet jeg aldri kommer til å spille noe særlig, fordi jeg ikke klarer sånne spill (tenker først og fremst på Garry's Mod). Spill hvor jeg skal bruke min skapertrang til å lage innhold. for det første er jeg ikke tålmodig nok til å lære meg mer enn knapt det grunnleggende. For det andre har jeg ikke fantasi nok til å finne på noe som er verdt å vise frem. Ser for meg at jeg etter 10 timer i LBP 2 har skapt tre identiske Tetris-spill hvor alle tre har en eller annen form for grunnleggende feil.

 

Det irriterer meg, fordi jeg vet at jeg gjerne skulle ha skapt noe nytt. Men drømmene står altså ikke til evnene.

 

Jeg er like udugelig som deg når det gjelder å lage egne brett, bare så det er sagt :p Men spillet består av så mye mer enn det. Det har enspillerdelen, 4-player coop som er hysterisk morsomt og flere millioner gratis nedlastbare brett. For meg er det nok til et kjøp.

 

Må og bare si at jeg synes Harald Eia gjorde en flott jobb i eneren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Er vel unødvendig å klage på karakteren, leser man teksten i tillegg istedet for å se seg blind på et tall ser man jo at spillet er godt likt.

 

Jeg er av den sorten som ikke helt syns kontrollene i LBP1 var noe tess, så jeg får holde meg til å fånyttes prøve å få 100% på super meat boy!

Lenke til kommentar
og at fortelleren er ved Stig Henrik Hoff.

 

Der har man stemme vettu!

 

Forøvrig er jeg helt enig med Odesseiron; hvis spillets plattformelementer er sviktende og det fremstilles som et plattformspill så er det jo grunn til å trekke karaktèrer nettopp på grunn av det.

Spillet har vel men fokus på brukerskapte omgivelser osv (uten at jeg har spilt spillet selv), og dette virker jo å sitte som støpt, så da får vel fansen det de vil ha uavhengig av karaktèren Odessa gir?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...