Gå til innhold

Science fiction med ekte film (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Knallspel som Phantasmagoria-spela", ja. :p No har eg ikkje sett so mykje av det første spelet, men eg har sett ei komplett gjennomspeling av oppfølgjaren på thespoonyexperiment.com. Dette er altso eit eventyrspel der du for å få tak i ein gjenstand under den 20 kilo tunge sofaen din, må bruke ei trent kjælerotte. Logisk gåteløysning av høgste klasse, altso. Når det er sagt, såg spelet svært morosamt ut...på samme måte som dårlege filmar kan vere det.

 

Uansett, dette kan sikkert bli artig. :) Marknaden er ikkje akkurat oversvømt av denne typen spel.

 

Kay

Lenke til kommentar

"Knallspel som Phantasmagoria-spela", ja. :p No har eg ikkje sett so mykje av det første spelet, men eg har sett ei komplett gjennomspeling av oppfølgjaren på thespoonyexperiment.com. Dette er altso eit eventyrspel der du for å få tak i ein gjenstand under den 20 kilo tunge sofaen din, må bruke ei trent kjælerotte. Logisk gåteløysning av høgste klasse, altso. Når det er sagt, såg spelet svært morosamt ut...på samme måte som dårlege filmar kan vere det.

 

 

Phantasmagoria 2 benytter seg i hvert fall av helt vanlige løsninger så vidt jeg kan huske, og er samtidig dritvanskelig. Og groteskt. Er noen år siden jeg spilte det sist, men jeg husker med gru hvilket inntrykk det gjorde å se den snutten hvor ei dame blir kvalt etter tvangsforing gjennom høyttaleren på en grammofonspiller.

 

Jeg husker også kameraten min kjøpte Psychic Detective for PlayStation til 600 spenn, og grunnen til at han gledet seg sånn var det at det var ekte film. I dag ser vi tilbake på det spillet som kanskje det verste vi har spilt, og "filmen" gjør det hele enda mer ufrivillig morsomt. Og dårlig.

 

Red Alert-serien bruker jo også denne teknikken. Der gjøres det forøvrig tilsynelatende så "camp" som mulig.

 

 

 

Lenke til kommentar

first and foremost this game runs entirely on quick-time , over 12 gig for a game that doesn't use your GFX in the way it should.

 

For a game that uses movie footage as gameplay, the movie quality is so 1990's and grainy. I've seen better cams and i kid you not.

 

when you finally get it to run, even though it gives you hints on changing your res till the little box is black, there is NO actually option to change the res, so you have huge boarders at either side of the screen with a little quick time window in the mid.

 

response time to move the retard looking captain is slow at best and you don't have to do anything really apart from move the mouse and click ( and thats it) .

 

so when after 10 mins of this abomination and you say wow what crap is this and you exit, it freezes your desktop res to the game, so you either have to restart or go into your res options and reset/refresh.

Endret av Tulandra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...