Gå til innhold

Gamecube støttet 3D (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller?

 

Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? :hmm:

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar

Holder meg til brille-løs 3D frem til hologram blir en realitet, men spennende å se hvordan det vil utvikle seg uansett.

Føler det fremdeles er mer en gimmick enn noe jeg må ha / nødvendig steg videre for å spille spill eller se film.

Blir artig å se hva de får til etterhvert, lov å håpe på interaktiv 3D. Se for deg noe ala Kinect Shooter + 3D opplevelse f.eks. =)

Lenke til kommentar

Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller?

 

Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? :hmm:

 

Svaret er kanskje at 3.5" - skjermen i 3DS er utviklet for et potensielt kjempemarked: Nemlig de nye 3D videokameraene som dukker opp for tiden. Jeg vet ikke, men ser i alle fall at disse kameraene også har en 3.5" skjerm med brilleløs 3D.

 

Det med innsynsvinkel er ikke så kritisk på et videokamera eller konsoll hvor kun en person skal se på skjermen om gangen.

 

Jeg gleder meg vilt til å teste 3DS. Jeg elsker ny teknologi, gimmick eller ikke.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller?

 

Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? :hmm:

Har hørt at 3ds har 3d der du ser inn medan tvar har vell 3d som kjem rett mot deg. Kanskje derfor?

Lenke til kommentar

Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller?

 

Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? :hmm:

Har hørt at 3ds har 3d der du ser inn medan tvar har vell 3d som kjem rett mot deg. Kanskje derfor?

3D-video skapes av at 2 bilder danner en tredimensjonal dybde, det er ikke noe som heter utover- eller innover-3D.

Lenke til kommentar

Men det er ikke headtracking som gir deg 3D på 3DS, men derimot en Parallax Barrier som ligger over LCD skjermen. Denne gjør at høyre og venstre øye ser forskjellige pixler slik at man kan se to forskjellige bilder og da har man 3D.

Fordelen er jo at man ikke trenger briller, ulempen er at man må sitte rett i forhold til senter av skjermen for at man skal kunne se effekten.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...