Gå til innhold

Spillåret 2010 – våre favoritter (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artigt å se spriket i favorittspillene deres :)

 

Overraskende at heavy rain ikke er noen plass, og at så få har god of war3 på topplisten sin.. at sistemann har Enslaved på femteplass og ikke feks God of War 3 synest jeg er vanvittig merkelig, kan da umulig ha spillt gjennom begge? :) Setter man de to spillene opp mot hverandre blir det jo walkover.. smaken er som baken

Lenke til kommentar

Nå blir jeg litt lei av at nesten alle spillsider favoriserer RDR slik. Alle som har prøvd RDR og BC 2 er bombesikkert klar over hvilket spill som faktisk har den beste lyden. Jeg skjønner bare ikke hvordan dette spillet kan vinne f.eks beste lyd? De fleste våpnene høres like ut og spillet tar seg ikke akkurat særlig godt ut på hjemmekinoanlegget.

RDR var et enormt skuffende spill, for min del. Det å ri var ikke morsomt i det hele tatt, og blir ikke dette enda verre når en må bruke over halve spilletiden sin på å ri?

En annen ting som irriterer meg er den ekstremt enkle skytemekanismen. Selv om det kommer hundre mann og skyter på deg, noe som forekommer ofte, så klarer du å plaffe dem alle ned uten noe problem.

Jeg synes også at utviklerne kunne ha hjulpet oss med å gjøre spillet mere fritt. Etter man har rundet historien i sandkassespill bruker det vanligvis å være en hel del å gjøre, men ikke i RDR. "Wihoooo! Nå skal jeg spille poker i flere timer!!! Det kommer til å bli så morsomt!". Det jeg vil si er at det er ingenting bortsett fra det å gamble som en kan gjøre når historien er ferdig.

 

Ja, det var min mening, da.

Lenke til kommentar

Lyd omfatter ikke bare lydeffekter, men også musikk og ambiens. Der kommer RDR naturlig nok bedre fra det enn BC2.

 

Jeg skjønner ikke helt bemerkningen om at Metro 2033s grafikk ikke imponerer teknisk - greit nok at anmeldelsen var basert på 360-versjonen, men var det ingen som i det hele tatt tok seg bryet med å teste det på PC senere?

 

Ellers noterer jeg et passe stort kryss i taket siden jeg er enig med Tonny om Alpha Protocol.

Lenke til kommentar

"Det at folk gulper opp ordet «episk» over en lav sko plager vettet av meg, og det skyldes ikke bare at bruken er regelrett feilaktig. Det er nemlig urimelig overfor Mass Effect 2 å bruke det om noe annet."

 

Virker som om artikkelforfatter også bruker "episk" feilaktig. Den episke sjangeren er ganske bred, men grunnlegende definisjon av epos er jo en lang historie, med mange karakterer og som oftest rik på heltedåder. Å si at det er urimelig overfor ME2 og snakke om episk angående andre verker blir jo hvertfall feil, da adjektivet "episk" bare er en betegnelse på noe som er, eller minner om, episke verk. Alle som har fullført videregående vet jo dette.

Endret av Block
Lenke til kommentar

Bare det å plukke ut 3 favoritter blant alle spillperlene vi fikk servert i 2010 virker som en nesten umulig oppgave. Alltid gøy å lese slike kåringer, selv om man selvsagt ikke nødvendigvis er 100% enig om vinnerne.

 

Helt enig i at det har vært mange spill perler i 2010, men å plukke 2-3 favoritter har ikke vært vanskelig for min del. Mass Effect 2 er uten tvil årets beste spill, et episk romeventyr med et univers som knuser det vi får i Star Wars. Nr. 2 på listen min er like klar som nr. 1; Red Dead Redemption. Fantastisk open world western spill med nydelig grafikk og en spennende story. Kanskje litt vanskeligere å rangere nr. 3. Spill som BC 2, Just Cause 2, Mafia II, GoW III, Bioshock 2, Halo Reach, Darksiders, Splinter Cell Conviction, Alan Wake, F1 2010, NFS Hot Pursuit og Sports Champions har alle gitt meg mye spill glede.

Endret av BioDex
Lenke til kommentar

"Det at folk gulper opp ordet «episk» over en lav sko plager vettet av meg, og det skyldes ikke bare at bruken er regelrett feilaktig. Det er nemlig urimelig overfor Mass Effect 2 å bruke det om noe annet."

 

Virker som om artikkelforfatter også bruker "episk" feilaktig. Den episke sjangeren er ganske bred, men grunnlegende definisjon av epos er jo en lang historie, med mange karakterer og som oftest rik på heltedåder. Å si at det er urimelig overfor ME2 og snakke om episk angående andre verker blir jo hvertfall feil, da adjektivet "episk" bare er en betegnelse på noe som er, eller minner om, episke verk. Alle som har fullført videregående vet jo dette.

 

Du glemmer det faktum at ord er i konstant endring, og benyttes forskjellig av forskjellige personer, i forskjellige sammenhenger.

 

I spillbransjen har ordet episk opptatt en betydning nærmere "fantastisk reise", og således kan det argumenteres for at et spill som tilbyr noe slikt har større rett på å kalles episk enn ett som ikke gjør det i samme grad.

 

 

Og til Gamer, fine lister. Får håpe RDR kommer på pc, slik at også jeg kan få prøvd det etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...