Gå til innhold

Anmeldelse: Blood Drive (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aw, ser jo dønn likt ut som Carmageddon jo, burde være umulig å kødde det til med sånne forutsetninger.

Forøvrig så hadde jeg Carmageddon 2 med zombier. Hørte rykter om at det fantes en versjon med mennesker også men fikk aldri fingrene i noe sånt. Men det var tonnevis med zombier å splatte så var egentlig ikke noe problem hehe

Lenke til kommentar

Savner egentlig Carmageddon. Ja, jeg har begge spillene (TDR3K er bare en vits) og spiller dem ofte, men jeg kunne tenkt meg en nyere carmageddon; noe som blir gitt ut i et årstall der man kan splætte forutnevnte gamle damer i HD-oppløsning og grafikk hentet rett fra et faktaprogram om anatomi.

 

Ser ut til at jeg nok en gang blir skuffet til tross for forhåpningene jeg hadde for dette spillet siden innholdet ble klargjort. =\

Med tanke på salgstallene og populæriteten til Carmageddon, og menge gratis PR de ville fått fra rabiat media og pr-kåte småbarnsforeldre med manglende dagdriverier om de hadde lagt til en barnehage man kunne kjøre gjennom, så skulle man vel tro at det ville være en bankers å videreutvikle serien?

Eller tar jeg virkelig feil, og vi som vokste opp med Carmageddon må dra ut igjen windows 95 om vi vil gjenleve denne gleden som noe annet enn en svak blåkopi trukket over en dårlig gjennomført spillmotor?

Lenke til kommentar

Ingen tør å satse særlig mye penger på et spill som er i nærheten av så edgy som Carmageddon var. GTA har også blitt mer og mer politisk korrekt. Hvor er det blitt av de oransjekledde joggegruppene jeg elska å jage rundt hushjørnene i det første spillet :o

 

Trur ikke vi ser et like vellaget spill som Carmageddon med kjøre-over-fotgjengere comboer og sånt. Vet ikke om det har noe med Columbine og alle disse massakrene å gjøre, men ingen tør å satse på spill med meningsløs vold, selv om det er sinnsykt populært. For mye penger involvert, for mange parter. Utgivere, sponsorer, direktører, aksjeholdere og interessegrupper skal alle file ned elementer som kan stille de i en utsatt posisjon, der de kanskje vil måtte stå for det de lager.

Lenke til kommentar

aw, ser jo dønn likt ut som Carmageddon jo, burde være umulig å kødde det til med sånne forutsetninger.

Forøvrig så hadde jeg Carmageddon 2 med zombier. Hørte rykter om at det fantes en versjon med mennesker også men fikk aldri fingrene i noe sånt. Men det var tonnevis med zombier å splatte så var egentlig ikke noe problem hehe

 

Zombiene i Carmageddon 2 var så vidt jeg vet bare i den tyske versjonen. Her i Norge hadde vi mennesker. Du har vel ikke vært på bukten? :p

 

Utrolig synd at dem klarte å kødde til dette :/

 

Hvorfor ikke gjør som suksessen? - Lage et spill helt Likt Carmageddon 1 og 2. Samme type "våpen" / upgrade system, nye baner og biler, fet grafikk så har du det uendelig gøy! Pinball mode - LOL! Happy times :)

 

Fordi Carmageddon: TDR stinket. Når selv Carmageddon klarer å føkke opp oppskriften hjelper det ikke å lage en dårlig kopi. Problemet er at siden TRD stinket så jævlig har det dratt serien så langt ned i søla at ingen kommer til å lage et nytt spill på veldig lenge. Sjansen for at det ikke selger er nok alt for stor. Både Carmageddon 4 og Carmageddon Online har vært i utvikling, men begge er kansellert.

 

Det de kan gjøre er å ta alt som gjorde Carmageddon bra og lage en helt ny franchise i stedet. Da vil de få en ny start og større sjanse for å selge til andre en fansen. Blood Driver er på det viset et meget interessant spill. Greit nok stinker det, men det viser at slike spill ikke er døde. Jeg tviler på at vi får Carmageddon 4 eller Blood Drive 2, men vi vil nok få et annet spill i samme stil før eller senere. La oss håpe det blir bra. :)

Lenke til kommentar

Ingen tør å satse særlig mye penger på et spill som er i nærheten av så edgy som Carmageddon var. GTA har også blitt mer og mer politisk korrekt. Hvor er det blitt av de oransjekledde joggegruppene jeg elska å jage rundt hushjørnene i det første spillet :o

 

Du har tydeligvis gått glipp av Saints Row 2.

 

@Shifty: Nå vet de vel ikke om et spill er dårlig eller ikke før de er på vei med anmeldelsen.

 

Synd dette spillet ikke leverte, jeg hadde glemt spillet men denne påminnelsen var ikke akkurat nødvendig føler jeg. Og jeg som en gang så frem til Carmageddons arvtager.

Lenke til kommentar
...

 

[Zombiene i Carmageddon 2 var så vidt jeg vet bare i den tyske versjonen. Her i Norge hadde vi mennesker. Du har vel ikke vært på bukten? :p

 

...

Hå ånei du, dette var i riktig gamle dager og vi hadde ikke en gang fått internett inn til lokalnettverket vårt i studenthyblene. Her gikk det i dobbel ISDN-linje delt på x-antall nerder som spleiset på linja. Men Carmageddon ble kjøpt for våre hardt opptjente stipendpenger, mest fordi det gikk raskere å ta en rusletur og kjøpe det enn å vente på at nedlastingen skulle bli ferdig. Det og så kom ikke torrents til verden før et par tre år senere :)

 

Inntil videre får vi bare krysse fingrende og håpe på at en kompetent utvikler får ut fingern og forærer verden en flunka ny og fantastisk bra versjon.

Lenke til kommentar
...

 

[Zombiene i Carmageddon 2 var så vidt jeg vet bare i den tyske versjonen. Her i Norge hadde vi mennesker. Du har vel ikke vært på bukten? :p

 

...

Hå ånei du, dette var i riktig gamle dager og vi hadde ikke en gang fått internett inn til lokalnettverket vårt i studenthyblene. Her gikk det i dobbel ISDN-linje delt på x-antall nerder som spleiset på linja. Men Carmageddon ble kjøpt for våre hardt opptjente stipendpenger, mest fordi det gikk raskere å ta en rusletur og kjøpe det enn å vente på at nedlastingen skulle bli ferdig. Det og så kom ikke torrents til verden før et par tre år senere :)

 

Inntil videre får vi bare krysse fingrende og håpe på at en kompetent utvikler får ut fingern og forærer verden en flunka ny og fantastisk bra versjon.

 

Carmageddon 2: Carpokalyse Now kom i 1998, og jeg fikk internett allerede i 1996. Det gikk nok mest på BBS og sånt tull, men jeg mener vi hadde internet som vi kjenner det i dag i 1998. Ikke bredbånd, selvsagt, men internett var kommet da Carmageddon 2 kom. Tror ikke piratbukta var åpnet ennå, men piratkopiering har foregått helt siden datamaskiner kom. ;)

 

Tok for øvrig en rask titt på youtube, og det ser da ut som dette er mennesker? Zombier hyler da ikke?

 

 

(og til deunge: Det der var bra grafikk da det kom.) :p

Lenke til kommentar

Btw så er carmageddon 2 fortatt gående den dag i dag :] Har vært med og testa og utviklet et mod sammen med en, hvor man gjør spillet om til Destruction Derby 1 og 2. Har lagt til to videoer her. Merk, det er fortsatt carmageddon 2 ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=6RZrpxkhmY8

 

http://www.youtube.com/watch?v=yPppLTF6dC4

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Ingen tør å satse særlig mye penger på et spill som er i nærheten av så edgy som Carmageddon var. GTA har også blitt mer og mer politisk korrekt. Hvor er det blitt av de oransjekledde joggegruppene jeg elska å jage rundt hushjørnene i det første spillet :o

 

Du har tydeligvis gått glipp av Saints Row 2.

 

Saint's Row spilla er voldelige ja, men det har et annet fokus. Det er gjenger mot gjenger eller snut, pakka inn i en skikkelig fjollete parodi av gategangstere. Carmageddon er blodig, hoderullende, lem-avkappende sort humor tvers igjennom.

Saint's Row har runde nok hjørner til at ingen behøver føle seg støtt.

 

Det er vel det nærmeste man kommer nåtildags, men det er fortsatt milevis unna Carmageddon.

Der Saint's Row har ragdolls du kan kaste rundt og samle på lasteplanet og granat-utfordringer lager Carmageddon bremsespor av bestemor og lar deg dytte parterte elefanter ned fra skyskrapere..

Endret av azper
Lenke til kommentar

Ingen tør å satse særlig mye penger på et spill som er i nærheten av så edgy som Carmageddon var. GTA har også blitt mer og mer politisk korrekt. Hvor er det blitt av de oransjekledde joggegruppene jeg elska å jage rundt hushjørnene i det første spillet :o

 

Du har tydeligvis gått glipp av Saints Row 2.

 

Saint's Row spilla er voldelige ja, men det har et annet fokus. Det er gjenger mot gjenger eller snut, pakka inn i en skikkelig fjollete parodi av gategangstere. Carmageddon er blodig, hoderullende, lem-avkappende sort humor tvers igjennom.

Saint's Row har runde nok hjørner til at ingen behøver føle seg støtt.

 

Det er vel det nærmeste man kommer nåtildags, men det er fortsatt milevis unna Carmageddon.

Der Saint's Row har ragdolls du kan kaste rundt og samle på lasteplanet og granat-utfordringer lager Carmageddon bremsespor av bestemor og lar deg dytte parterte elefanter ned fra skyskrapere..

 

Jeg nevnte Saints Row 2 fordi du nevnte at du savnet et mindre korrekt GTA. Jeg vil påstå Carmageddon var like lite støtende da som det Saints Row 2 er nå, i og med at det bruker akkurat samme innpakningen som du sier SR 2 gjør. Ingen tar springfjær som skyter zombier (som ter seg som vanlige mennesker?) seriøst nok til å bli støtt av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...