Gå til innhold

Minecraft-beta får dato (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge varer denne "hypen", da? Jeg har selv spilt Minecraft en "god del", selv om jeg langt fra er noen erfaren spiller.

 

Jeg føler likevel at jeg begynner å bli ferdig med spillet, som jeg gjør med alle andre spill jeg har spilt en del (Civ, Anno, SimCity, TrackMania og andre spill som er fengende).

 

Når spillet nå endelig går over til beta føler jeg ikke så veldig stor spenning rundt akkurat det, så frem til spillet til slutt når hyllene må det da være flere enn meg som er "ferdig" med spillet og som rett og slett er drittlei spillet? Eller har dette blitt en religion (en gang MineCrafter, alltid MineCrafter)?

 

All ære til utviklerne, men jeg tror dette tar litt for lang tid for å holde på den store spillerhæren som nå er aktive. Når release til slutt kommer så vil jo NYE spillere komme til, samt sikkert mange gamle som vil prøve litt - men det blir vel mer som når jeg tar frem SimCity4 i ny og ne - for så å legge det bort i støvhylla igjen.

 

Tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Krokill: Grunnen er at spillet er lagd av en person og nylig har denne personen opprettet et spillselskap. Så nå håper jeg på en skikkelig hei dundrandes tid med mye bra.

 

Oslo72: Jeg har spilt Minecraft også veldig lenge og ja jeg blir lei ofte, men jeg vender alltid tilbake. Grunnen til at det blir spennende at det når Beta er at spillet får alle funksjonene som det fortjener. Du får bruk for alt som før var ubrukelig. En gang en minecrafter alltid en minecrafter. Det blir lagt på støvhylla, men man kommer alltid tilbake. Hvis du ikke har spilt MP så gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Minecraft siden rundt Mai/Juni, og jeg spiller jevnt forsatt.

 

Det jeg legger merke til i "Casual-spillergruppen" er at de ikke har tålmodighet og skal ha updates ukentlig, for ellers blir det for kjedelig.

Dette var mulig på et tidlig tidspunkt via "Seecret Friday Updates".

Nå har spillet kommet opp på et nivå at det har så mye innhold, at de heller kommer med sjeldnere, men større updates.

Dette er noe som han/de har bestemt etter at Notch leide inn mer mannkraft.

 

Blir det mer effektivt, åja.

 

Vill Minecraft hypen forsvinne? Ja.

 

Jeg tror andelen av Minecraft spillere kommer til å sakte men sikkert minske, men at flere spillere kommer tilbake ved nye updates.

Så Minecraft vil ha en punch med trofaste spillere, men "casuals" vil tilslutt bli lei og gå tilbake til sine Casual spill. (WoW, BlOps etc... :whistle: )

Han har jo forsatt gjennomsnittlig 8000 som kjøper daglig.

( 8000 x 10 x ~8 = 635216 Kr ) - Oh damn...

Lenke til kommentar

Orrie:

Det du har skrevet er det dummeste jeg har lest siden TES: Skyrim ble omtalt som Oblivion 5... eller da en av GTTV's "eksperter" beskrev Halo: CE som spillet som skapte online-gaming... Ikke veldig lenge siden altså, men det er likevel imponerende hvordan du klarte å klassifisere folk som ikke lar seg underholde av de samme rutinene på jakt etter gull og diamanter som "casuals". Minecraft er idag langt ifra å være et fullverdig spill. At folk forventer mer substans og dybde av Minecraft før de gidder å bruke flere timer av livet sitt på det er heller et tegn på intelligens. Sure, hvis du vil så kan du bestemme deg for å bygge et tårn som strekker seg over skyene, drepe hver eneste jævla creeper og edderkopp du finner eller lage en 1:1 rekreasjon av Minas Tirith. Jeg har bygd noen syke konstruksjoner selv, visstnok i fjor sommer når spillet bare var en digital lego-simulator og man ikke trengte å arbeide for ressursene sine. Sjarmen med Minecraft mener jeg personlig er at man kan bygge så og si hva man vil, men når spillet stadig oppdateres med nye materialer, fiender og annet rask, er det kanskje ikke så rart at folk vil vente til de har det fulle repartoaret tilgjengelig. Dessuten er svært mange spillere idag opptatt av multiplayer, et aspekt av Minecraft som sårt trenger arbeid.

 

At du i tillegg slenger dritt om WoW og BLOPS mens du ser på deg selv som en slags elite pga. du har brukt x antall timer på Minecraft er bare patetisk. Det er ikke hvilke spill du spiller som definerer om du er casual eller ikke, det er hvordan du spiller dem. Det finnes folk som har dedikert seg må mye til WoW at å kalle dem casuals burde være straffbart. Det samme gjelder COD-serien. Det er selvfølgelig mange casuals som spiller WoW og BLOPS, men det er minst like mange casuals som spiller Minecraft. Jeg vil også påstå at folk som bare spiller étt eneste spill i flere år kan kalles casuals, eller ihvertfall svært ensporede. Det blir som å bare lese en bok, evt bokserie, gang på gang på gang, bare fordi det er den du liker best. Typiske Harry Potter og Twilight-fans er et godt eksempel på dette. Du har sikkert møtt noen som sier noe ala "Bøker suger ass, jeg leser aldri. Bortsett fra Harry Potter selvfølgelig<333" Utvid horisonten din, se hva annet som finnes der ute. Det finnes faktisk flere spill der ute enn Minecraft, WoW, CoD, Guitar Hero og Wii Sports Resort.

Endret av gukkemukke
Lenke til kommentar

Gukkemukke; det eneste patetiske i denne diskusjonen er DITT innlegg.

 

Og vet du hvorfor? Fordi du klarer å gå til personangrep på Orrie, etter at han uttalte seg helt riktig angående situasjonen. Du klarer i tillegg å kritisere ham for mye han ikke skrev, blandt annet at han påstår at folk som ikke spiller Minecraft like mye som ham er casual players. Er det feil? Definisjonen av casual er vel strengt tatt

"Når en har et avslappet forhold til aktivitet X"

 

Avslappet forhold kan også bety å spille lite. Tar Orrie feil? Nei. Tar du feil? Faktisk ikke, fordi du skriver akkurat det samme som ham. Og like vel kritiserer du ham. Snodig. Og hvor slenger Orrie dritt mot WoW og BO? Svar med sitat, takk. Slike falske påstander hører ingen steder hjemme.

 

I første avsnitt sier du:

Minecraft er idag langt ifra å være et fullverdig spill. At folk forventer mer substans og dybde av Minecraft før de gidder å bruke flere timer av livet sitt på det er heller et tegn på intelligens.

Bare fordi du ikke ønsker å spille minecraft fordi det ikke er "et fullverdig spill", så er det deg om det. Personlig storkoser jeg meg med det innholdet Minecraft har nå. Merk: PERSONLIG. Og forresten. Den siste sarkastiske kommentaren, "tegn på intelligens" er strengt tatt unødvendig. Påstår du at Orrie, og alle andre som spiller Minecraft er folk med IQ som kun rivaliseres av frukt?

 

Til slutt: Din siste påstand er feil. Å spille ett eneste spill over et helt år er ganske harcore. Akkurat det samme med bøker. Man er ganske hardcore fan hvis man KUN leser én bokserie... Og hvor skrev Orrie at han kun spiller Minecraft (eller WoW, CoD, GH eller Wii Sports for den saks skyld)?

 

---

 

Men vent. Bryter jeg ikke regel nummer 1 nå? Don't feed the trolls.

Lenke til kommentar

ThaBug:

 

Jeg forstår din frustrasjon, men fortvil ikke! Hjelpen er nær.

Jeg har spilt Minecraft over lang tid, og har med tiden blitt bedre og bedre til å finne sjeldne resurser, men det kan være tidkrevende om du ikke vet hvor du skal lete. Mitt tips til deg er å utforske huler. I huler finner du som regel mye jern og kull, men om du er på jakt etter gull og diamanter, bør du finne en relativt stor hule som går langt under bakken. Etter at du har funnet en slik hule er det bare å lete i alle kriker og kroker. Jeg har ofte opplevd at resursene (eller nye hulegrener) ligger under jord og grus inne i de større hulene.

Jeg har stor tålmodighet og bruker derfor bare hakke laget av stein. Så slipper jeg å kaste bort dyrebare resurser på slikt. Men jeg er en "sparer"! Det er kanskje ikke du? (skal lage hus av stål, gull og diamanter!)

 

Lykke til!

Endret av Sarquin
Lenke til kommentar

Det kuleste som finnes, finn en server med folk du kjenner å ha det morro.

Serveren jeg er på nå så holder vi på å bygge "StormWind" fra WoW.

 

Kjøpte spillet i går, ble over rasket hvor bra det var, Men jeg sliter litt med å finne "bedre" mineraler, for eks. stål eller diamant. Ganske slitsomt å bygge et slått med bare stein-hakke,

 

Spiller du single player kan du "cheate".

Inventory edditor.

Blir ganske kjedelig, (fort),

 

Men ingenting slår å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Om du setter regler for deg selv med tanke på inv. editor, så syns jeg at det blir mye kjekkere. Mine regler:

 

1 - Jeg har bare lov å "trylle frem" hakker og spader, men ikke før jeg har laget dem "lovlig" først. Jeg syns at selve hakkingen av stein ikke akkurat er den mest underholdende delen av spillet.

 

2 - Hvis jeg har reist langt og oppdager at jeg har glemt noe viktig, så har jeg lov å conjure hva som helst. Men da må jeg slette originalen etterpå når jeg kommer hjem igjen.

 

Dessuten er inv. editor grei å ha hvis du har gått deg helt vill under jorda og brukt opp hakka. Det er ikke så gøy å jobbe en time forgjeves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...