Gå til innhold

– Ingen flere rene enspillertitler (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk markedsførerspråk og grenseløs overdrivelse av flerspillerdelenes herligheter. For oss som spiller en gang i blant blir flerspiller ofte kjedelig siden du kontinuerlig blir slått av spillere som bruker masse tid til å perfeksjonere spillet sitt eller lære seg å utnytte svakheter i spillet. For oss som spiller en gang i blant er en god enspillerdel med fokus på historie og variert gameplay helt klart å foretrekke.

Lenke til kommentar

Flerspillerdelen i de aller fleste spill virker såpass påklistret at den blir komplett uinteressant i konkurranse med titler hvor flerspiller er det klare fokuset. Da tror jeg de er bedre tjent med å pusse litt ekstra på enspilleropplevelsen i de spillene hvor den er av størst betydning, selv om man da ikke kan hake av "flerspiller" på sjekklisten til investorene.

Lenke til kommentar

Hvor får disse menneskene informasjonen sin fra? Hadde de faktisk fulgt med på steder som dette og snakket med spillerne så ville de visst hva vi ønsker. Men neida, jævla marketing som sitter og driter ut statistikk dagen lang og tar det som det reneste fakta. Er så utrolig lei disse folka.

Lenke til kommentar

Selv så spiller jeg så godt som aldri flerspiller delene av spill. Ofte påklistret og ødelegger indirikte hva som kunne vært et knakende godt enspiller spill ved å sløse bort ressurser med at man "må" ha en flerspiller del.

 

Man kan gjerne lage rene flerspillerspill for dem som ønsker det, men ikke ødelegg det som i utgangspunktet bør være enspiller spill.

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg også tenkte, Ehtirno.

 

Det de egentlig sier er at de kommer til å dra en Starcraft 2, med konstant pålogging "fordi du kan dele achivementene i single-player-delen på twitter", eller deromkring, uten nødvendigvis å legge til noe som helst ekstra innhold. De vil hindre piratkopiering, og har vedtatt et påskudd for å kunne kreve pålogging.

Lenke til kommentar

De kan gjerne ta en Starcraft 2 for min del. Du har fått med deg at SC2 fungerer helt utmerket offline? :p

 

For min del kan de gjerne slenge på multiplayer i alt fra windows kabal til Dragon Age 2 og Mass Effect 3 - så lenge det ikke gpr ut over singleplayer-biten. Om singleplayer-biten blir dårlig pga multiplayer er det svært få som gidder kjøpe spillet uansett, så du får et dårligere singleplayer-spill og et multiplayer-spill uten spillere. Se bare på Transformers: War for Cybertron, for eksempel. Singleplayer-biten er svært bra, men har åpenbare mangler. Multiplayer er meget bra, men det er ingen som spiller det lengre.

Lenke til kommentar

«25 timers enspiller og du er ferdig»

 

Trodde de fleste idag var 4-5 timer jeg. Om ett spill er BRA, skal det fint gå ann å spille de 25 timene de prater om, mange ganger. Multiplayer er ikke nødvendig, Mass Effect, Fallout 3 & NV, og flere jeg ikke kommer på, er gode eksempler på dette.

 

Noe jeg derimot gjerne vil ha, er coop på flere spill. Men må såklart også være mulighet for enspiller. Men sammarbeid i spill liker jeg. Og da snakker jeg ikke om multiplayer, bare vanlig coop. Enda noen spill er "best" helt alene. Egen single player er greit, med coop på siden, som i Splinter Cell Conviction, som jeg desverre aldri fikk gjort hele coop på :(

Lenke til kommentar

Co-op kan være tøft, men stort sett hver gang jeg spiller co-op i et spill ender det i et blodbad. Og ikke nødvendigvis pga fiendene. :p Husker jeg spilte co-op i Golden Axe på Amige med broder'n, men fiendene ble bare irritasjonsmomenter. Det var mye morsommere å sparke ham utofr stup eller slå fiendene så de spratt på ham og drepte ham. :Og hvem har ikke "uheldigvis" tatt et headshot bakfra på en kompis i diverse FPSer? :rolleyes: (det er en grunn til hvorfor man innførte Friendly Fire...)

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Ja, i dagens samfunn, der vi stadig blir meir knytt saman gjennom Internett og sosiale nettverk, er nok einspelarspel eit utdatert konsept. Det er naturleg at industrien utviklar seg i tråd med nye trendar og på den måten fangar opp markedet sine behov og blablablablabla...

 

Ok, alvorleg tala, eg blir nesten fysisk uvel av å lese slike fråsegner. Det er ei ulykke for både spelarar og utviklarar at slike pengefolk, tilsynelatande med null interesse for kva som blir skapt utanom reine monetære verdiar, skal ha so utruleg mykje innverknad. Desse folka bryr seg ikkje om spela har nokon kulturell verdi. Dei bryr seg ikkje om dei skapar glede. Dei bryr seg ikkje om dei skapar gode minne. Dei bryr seg ikkje om kundane sine eigentlege ønske. I alle fall ikkje i nokon særleg grad. Alt er underordna kong Mammon.

 

Eg bryr meg i alle fall fint lite om fleirspelar/internettfunksjonar. So å seie alle dei beste spelopplevingane mine har skjedd i einspelar eller lokal fleirspelar.

 

 

@PityTheFool

 

Sjølv har eg hatt mykje glede av samarbeidsspeling...trikset er å spele saman med folk som ikkje er komplette sosiopatar. :p

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker, som flere her, også enspillerdelen i spill. I alle fall i spill hvor flerspillerdelen ikke egentlig har noen annen rolle enn å bare være der. Noe som desverre er tilfelle i altfor mange spill. <_< Men, det finnes da spill som gjør det på riktig måte også. Half-life 2, Trackmania, Warcaraft III er eksempler på spill jeg har hatt stor glede av både enspiller og flerspillerdelen. :)

Endret av larseknu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...