Gå til innhold

Anmeldelse: Divinity 2: The Dragon Knight Saga (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte Divinity 2 littegrann, men i en periode med så mange andre bra spill ble de små irritasjonsmomentene nok til å heller spille et annet spill. Det jeg kan si var at jeg elsket atmosfæren og musikken. Jeg kommer absolutt å ta en titt på denne pakken.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

"Kamp med buer er like enkelt; sikt og skyt (samtidig som det kan være lurt å rygge bakover slik at det tar lengst mulig tid for fiendene å komme tett nok på deg til å kunne påføre deg skade)."

 

Sikkert et bra tips, men husk å se dg for. I Vanguard: Saga of Heroes fyrte jeg av en fireball mot en fiende, men la ikke merke til en annen fiende som lå gjemt i gresset ved siden av. Den ble selvsagt truffet av blast damage. I LotRO har jeg prestert å rygge inn i fiender og utfor stup. :p

 

Husker jeg prøvde demoen av Divinity 2, men det fenget ikke helt. Muligens fordi jeg ikke gav det en sjanse. Nå for tiden holder jeg på med Two Worlds 2, men når jeg er ferdig med det skal jeg forsøke å huske å teste Divinity 2. Expansionen venter jeg med.

Lenke til kommentar

Virker svært fristende, noen som har testet xboxversjonen? Har mine tvil om at pcen min yte spillet rettferdighet.

Det er en demo ute av Divinity 2: Ego Draconis på Xbox Live. Det er jo ikke den samme versjonen som her er anmeldt (Dragon Knigth Saga), men jeg tør vedde en finger på at det vil være en pekepinn på hvordan det yter på konsollen. Jeg laster iallefall ned demoen i kveld før jeg gjør den endelige avslutningen om jeg vil kjøpe eller ikke. Denne nye versjonen er jo "nødt" til å yte bedre enn Ego Draconis, så da er jeg villig til å tilgi visse problemer om det skulle være noen.

 

Har spilt mye RPG´er i det siste og har fremdeles flere å ta av, men ett til kan ikke skade. Holdt faktisk på og bestille meg Ego Draconis for noen dager siden. Totalt uvitende om denne utgaven. Ser ut som at Gamer sparte meg for en irritasjon gitt :)

 

Skal ha det. Men avventer et godt tilbud som alltid. Jeg ser for meg at dette vil falle i pris i løpet av 6-12 måneder.

Om du MÅ spille litt Divinity 2 nå og ikke vil vente på at Dragon Knigth Saga skal falle i pris får du nå Ego Draconis for 179 fra Amazon. Det (Dragon Knight Saga) koster forsåvidt ikke mer enn 299kr hos Platekompaniet.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jeg spilte igjennom Divinity 2 for noen uker siden (på PC), og det kan virkelig anbefales !

 

 

]Jeg ble litt skuffet over begrensningene med dragen, så frem til å fly over de første opprinnelige områdene i drageform, men av forskjellige grunner ble ikke det mulig. Først helt på slutten kom dragen til sin rett - føler jeg, uten at jeg skal utdype det så mye.

 

 

Spillet har forresten noen skikkelig detaljerte og rå armor sets som sammen med den nye grafikkmotoren ser helt herlige ut. Du finner ut hvor de forskjellige delene er ved å brukke google, hvis du sliter med å finne de.

Endret av Balderac
Lenke til kommentar

Takk for en flott omtale Joachim.

 

D2 DKS er uten tvil årets rollespill i min bok, og det er hyggelig å se at det er plass til alle på xbox. Nylig spillt gjennom D2 i detalj, og det var uvanlig å kaste seg over samme kampanje på nytt med glede for å gjøre akkurat det samme en gang til. Veldig uvanlig for meg nå om dagene med litt mer tidsbegrensninger. Ferdig med hovedkampanjen i DKS og akkurat startet på Flames utvidelsen.

 

Et lite problem er at den første versjonen ikke er kompatibel med den nye, og at Flames kampanjen starter umiddelbart etter du avslutter hovedkampanjen; det er en fordel å spille gjennom i DKS så du fortsetter med samme karakter, alle våpen og ressurser, etc. istedet for å starte en ny karakter fra scratch. Uansett, et helt fantastisk ordentlig rollespill.

 

For achievement jegere kan det også nevnes at hver instanse av spillet har sine egne 1000 gamerscore, og ingenting er bedre enn å sanke achievements/gs og fullføre spill man elsker =)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Tre spørsmål:

 

1: Er det slik at del en, faktisk er del en av spillet? Eller er det slik at det er to "episoder" av spillt nr. 2 i serien?

2: Hvis ikke, kan jeg spille dette spillet uten å ha spilt forgjengeren?

3: Vet noen hvor mange erfaringsnivå det er?

1. De to første spillene i serien var Divine Divinity og Beyond Divinity. Ingen av disse er med i Dragon Knight Saga, men kan blant annet kjøpes fra GOG.

2. Ja, det er ikke noe problem. Er en del referanser til tidligere spill, men det er en ny spillhelt og det meste blir greit forklart.

3. Hehe, er nok i alle fall. :-)

 

Edit: Til de som spør om Xbox 360-versjonen - jeg har ikke sett den, så jeg kan ikke si noe om hvordan den funker eller hvilke forskjeller det evt. er mellom versjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...