Gå til innhold

- Shift 2 knuser Gran Turismo (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå finner jeg begge seriene ekstremt bra. Men Shift kan nok ikek måle seg med GT5 når det kommer til kjørefølelse. Blir dog artig å teste Shift 2, hvis det ser bra ut. EA sier hva som helst, hvis de tjener penger på det.

 

Det kommer ann på hva du mener på kjørefølelse. Kanskje ikke hvordan bilen beveger seg fysisk, men hvordan "det føles" å kjøre en bil med tanke på blant annet fartsfølelse føler jeg Shift ligger foran. GT5 er helt stivt mens Shift gir deg en utrolig fartsfølelse. Bortsett fra det har jeg ellers mine tvil på om Shift 2 knuser GT5.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Useriøse uttalelser, som han selvfølgelig sikkert gjør for å skape reaksjoner.

 

Har selv spilt en del Shift, og synes det er et artig spill. Jeg foretrekker mye heller Grid, da jeg aldir har vært veldig fan av denne merkelige NFS-tankegangen som skal ha så utrolig mye poengoppsamling, simple ekstrating som badges, og så videre. Det svekker for min del den seriøse parten. Jeg driter vel i om jeg får mer poeng om jeg kjører forbi noen så nærme motparten som mulig. Man skal kjøre om tid, og den som best vinner. Noe barneelementer som det NFS pleier å trykke inn i spillene sine, fordi de rett og slett ikke har god nok kjøremotor (innhold av biler osv) gjør det bare mer uinteressant for min del.

 

Det at GT5 fokuserer på realisme og seriøsitet i form av ferdigheter og mestring av biler, i tillegg til tuning og andre lignende ting som kommer til å skape enorm interesse for seriøs konkurranse både på nettet og andre arrangementer gjør spillet automatisk langt mer interresant for min del i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at GT er ganske sterilt, og fartsfølelsen er ikke helt god. Kanskje det er realistisk, men realisme og moro er ikke alltid sidestilt. Men for min del gleder jeg meg bare til Test Drive Unlimited 2. NFS er greit nok, men TDU er er av favorittene mine.

 

Btw dumt spørsmål her, men man kan vel se bilen utenfra i Shift? Jeg har hørt mye om hvor bra cockpiten er og så videre, men aldri en eneste ting om at man kan se bilen utenfra.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at GT er ganske sterilt, og fartsfølelsen er ikke helt god. Kanskje det er realistisk, men realisme og moro er ikke alltid sidestilt. Men for min del gleder jeg meg bare til Test Drive Unlimited 2. NFS er greit nok, men TDU er er av favorittene mine.

 

Btw dumt spørsmål her, men man kan vel se bilen utenfra i Shift? Jeg har hørt mye om hvor bra cockpiten er og så videre, men aldri en eneste ting om at man kan se bilen utenfra.

 

Jupp! Meeen det er ikke å anbefale :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Jeg kjører jo sånn i alle andre bilspill? Cockpiten takler jeg ikke. Unntaket er med en corvette i TDU, og da kun fordi den har en fullt fungerene minimap ved siden av dashborder. Slå den, Gran Tursimo. :)

 

hva er virkelig poenget med GPS i tilleg til HUD, på en lukket bane ?

 

 

Kommentar til artikkelen og forumbrukere, syns det er spesielt å kommentere om hvilket spill er best når GT5 ikke er ennå lansert, og Shift 2 som er fortsatt i produksjonsstadiet ...

Lenke til kommentar

En ting er fartsfølelsen, kjørefølelsen er langt mer vesentlig.

 

I Shift så oppfører bilene seg som et snowboard i svingene.

 

Uansett hvor sakte man kjører, foretar man selv den minste sving så skrenser det i dekkene og bilen er i ferd med å legge ræva ut.

 

Enig der!

 

Hahaha, GT5 kan de sikte langt etter. Realisme er tingen for min del, og shift var absolutt et skritt i riktig retning, men realistisk kjørefølelse kan de bare glemme. Pholphony bruker iallefall tiden de trenger på spillene sine istedenfor å melke kua og spy ut spill hvert 1-2 år.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Jeg kjører jo sånn i alle andre bilspill? Cockpiten takler jeg ikke. Unntaket er med en corvette i TDU, og da kun fordi den har en fullt fungerene minimap ved siden av dashborder. Slå den, Gran Tursimo. :)

 

hva er virkelig poenget med GPS i tilleg til HUD, på en lukket bane ?

 

Btw TDU er ikke på lukket bane.

 

Men jeg fikk Gran Turismo 5 på lørdag og det føles ganske stivt ja, i forhold til feks Shift. Men fartsfølelsen og grafikken på GT5 er TOPP :D . Realisme følelsen er også bra.

Den dyreste bilen jeg har sett hittil koster 20millioner credits :o

 

(for de som lurer på hvordan det er med GT PSP og overføring av bilene der til GT5 så er de kun på Arcade mode, ikke i selve hovedspillet. Iallefall som jeg har funnet ut.)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Jeg kjører jo sånn i alle andre bilspill? Cockpiten takler jeg ikke. Unntaket er med en corvette i TDU, og da kun fordi den har en fullt fungerene minimap ved siden av dashborder. Slå den, Gran Tursimo. :)

 

hva er virkelig poenget med GPS i tilleg til HUD, på en lukket bane ?

 

 

Kommentar til artikkelen og forumbrukere, syns det er spesielt å kommentere om hvilket spill er best når GT5 ikke er ennå lansert, og Shift 2 som er fortsatt i produksjonsstadiet ...

 

Hva er poenget med å kunne skifte farge på bilene? Det har med detaljer å gjøre. Jo flere detaljer de har lagt med, jo morsommere blir det å spille. Selvsagt om detaljene ikke kommer på bekostning av spillbarhet. Og som en nevnte er TDU ikke på lukket bane, men en åpen øy. TDU2 er faktisk på to øyer. ;)

 

Og forsåvidt går det helt greit å sammenligne GT5, TDU2 og Shift 2 selv om ingen av dem har kommet ennå. Alle er oppfølgere til et eller annet spill, så jeg våger å påstå vi har en ganske god ide hvordan de vil være å spille. Ingen av dem vil være radikalt forskjellig fra forgjengerne, men bare oppdaterte versjoner med nye baner, nye biler og sånt snacks. TDU2 skulle fokusere mer på livet utenfor bilene i tillegg, men likevel vil det først og fremst være et bilspill. Med motorsykler, håper jeg. Jeg digget dem i TDU1. :)

Lenke til kommentar

Vel, GT5 står i PS3'en og installerer AsWeSpeak, så når de får trøkket ut Shift 2 så får man jo se, akkurat nå gleder jeg meg til en LAANG natt med G25 i Solberg stolen, midt i stua på 46" full HD og 7.1 suround :-D

 

Kanskje litt "overkill" for et spill som GT5, det vel nesten like bra med gamepad i sofaen?

 

Overrasker meg at GT serien stadig blir nevnt som "simulator" av folk på forumet her, skjønner det hvis man sammenligner med Need for speed osv, men det er et stykke frem til rFactor, Live for Speed, Richard burns rally osv..

 

Med det oppsettet der ville jeg anbefalt å prøve en av disse spillene, for å få skikkelig utbytte av utstyret ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...