Gå til innhold

Diablo III blir konsollprosjekt (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge spillet primært utvikles for pc, og det ikke gjøres håpløse kompromisser for konsollene gjør ikke dette noe for min del. Dragon Age viste jo at det faktisk går an å sjonglere utgivelser til begge deler. Stigmaet kommer fra utgivere som primært lager spill til konsoller for så å skvise noen ekstra kroner ut av det med en enkel port. Det er da vi ender opp med et neddummet spill med håpløs ui, ikke når det går andre veien.

Lenke til kommentar

Du mener at Dragon Age er et godt eksempel???, konsoliseringen lyser mellom, var mye mer et Mass Effect en et Baldurs Gate aktig RPG som først var meningen. Nå blir Dragon Age Enda mer A til B linjært (om det er mulig), Masse Cutscenes, video snutter osv, blir ikke noe spill igjen, Videre skal de også kutte det som minnet bitte litt om BG, Fugle perspektivet. Sier ikke det er det ræva spill men et Godt eksempel på at ikke PC spill blir ødlagt er det absolutt ikke.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Var da voldsomt til grining. Alt etter hvordan man tolker sitatene, så kan dette dreie seg om en konsollutgave av D3 (som da neppe blir en direkte port), eller et separat konsollspill satt til Diablo-universet (tenk Starcraft: Ghost). Det kommer neppe til å påvirke PC/Mac-utgaven av Diablo 3 i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Grunnen er an konsolisering er trist (for noen), selv om det muligens ikke blir endring på denne versjonen så kan mye tyde på at den nesten versjonen blir påvirket. Videre er det også litt det at man håper at noe er Hellig på PC slik det har blitt i dag.

 

Videre er jeg oså ganske sikker på at Salget kan blir bra for dem som satser bare på PC nå.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Salget kan vel bli bra, men aldri på nivå med salg av spillet på konsoll. Fra et markedsmessig standpunkt vil det være fornuftig for alle utviklerere å vurdere konsollmarkedet. Er ikke så rart at flere og flere tar den ruten.

Noen spill vil nok blir dårligere av en port til konsoll, men er D3 en av disse? Hvordan kan du dumme ned et hack'n'slash spill? Grafikkmessig er jo Blizzard spill uansett laget til å bli spilt på dårligere PC'er, så konsollene vil nok ikke trekke ned grafikken nevneverdig.

 

Edit: Blizzard er vel heller ikke en utviklere som kommer til å tråkke i salaten og kjøre en konsoll-> PC port.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

OH NOES!!1

 

Herregud, slutt å grin. Konsolifisering meg midt i skuten. Om Blizzard ønsker å lage en konsollversjon så er de hjertelig velkommen til å gjøre så.

 

Hvorfor i alle dager skulle noe være "hellig" i forhold til PC? Og hvorfor er det "trist" dersom det motsatte er tilfellet? La meg svare på mitt første spørsmål; det burde være ingen titler dedikert til en gitt plattform. Det er tull, mye tull og et sabla tøys. Er plattformen god nok for sjangeren, så er det bare til å utvikle. Takler konsoll fugleperspektiv-hack n slash, gitt at det sjela legges i utviklerjobben, så er det bare til å knalle på etter min mening - noe som ikke skal så fryktelig mye til med tanke på Diablo.

 

Om PC-spillere føler seg hånet over at feelingen/stemningen/whatevertehever forsvinner når spillet også finnes på konsoll så burde man i grunn se inn i seg selv, kaste PCen og lære seg en ting eller to om selvbeherskelse.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg skuffa. Diablo serien har jo alltid vært en PC tittel!

 

Gjør dere klar for en dummet ned versjon for oss PC gamere :(

 

Holder meg til Diablo 2 intill jeg får se hvordan PC release og omtalelser ser ut.

 

Tja, fram til nå. Mener du ting aldri skal utvikle seg? Kan nevne mange fine eksempler på hvor ting "som alltid har vært" ikke er det lengre, og til det bedre. Forstår poenget ditt, men syns akkurat det argumentet er noe svakt.

 

PC versjonen er uansett utviklet med tanke på PC, så det er eventuelt konsoll versjonen som vil lide.

 

 

Får se hvordan det blir, tviler på jeg kommer til å kjøpe det til konsoll pga battle.net chat tjenesten som jeg har blitt veldig glad i.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skulle noe være "hellig" i forhold til PC? Og hvorfor er det "trist" dersom det motsatte er tilfellet? La meg svare på mitt første spørsmål; det burde være ingen titler dedikert til en gitt plattform. Det er tull, mye tull og et sabla tøys. Er plattformen god nok for sjangeren, så er det bare til å utvikle. Takler konsoll fugleperspektiv-hack n slash, gitt at det sjela legges i utviklerjobben, så er det bare til å knalle på etter min mening - noe som ikke skal så fryktelig mye til med tanke på Diablo.

 

Om PC-spillere føler seg hånet over at feelingen/stemningen/whatevertehever forsvinner når spillet også finnes på konsoll så burde man i grunn se inn i seg selv, kaste PCen og lære seg en ting eller to om selvbeherskelse.

 

Forklarer jo ALT du lurer på her i postene mine ang hva som fosrvinner og den unngålige forenklingen?, om du ikke er enig er det helt greit. Fort tydlig at du i hovedsak sikter til meg. (forklarer også at neste tittel kan få svi om de nå føler at konsoll er veien å gå, selv om trolig ikke denne versjonen for svi, noe jeg også skriver, ser mye spillet kan forenkles på på samme måte som Dragon Age ble tillpasset konsoll og en mye enklere rpg action stil)

 

edit

Nylig tok Gothic Serien samme veien, men lenge leve RISEN!.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Tror ikke personen med vendetta mot Dragon Age og som drog det inn i en tråd om Diablo III skal være for høy i hatten.

 

Forstår frykten for at det skal dummes ned og gjøres for enkelt, men det er da ikke tilfellet her. Både sunn fornuft, spillet er svært langt ute i utvikling som pc spill, og artikkelen bør gjøre det klart at dette ikke vil skje på bekostning av pc versionen.

 

Har mine egne meninger rundt å dumme ned spill, og der er ikke konsollene i seg selv roten til problemet, men det er en annen sak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...