Gå til innhold

Floppene i kø for Enslaved-utgiver (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Namco Bandai får glede seg til jul da :D

 

Flopp i markedsføring er vel greia. Jeg hadde aldri hørt om spillet før jeg kom over det i butikken ved en tilfeldighet. Etter litt leting fant jeg ut at det skulle være et bra spill. Angrer overhodet ikke på kjøpet.

Jeg syntes jeg har sett en del reklame for spillet, det var vel egentlig derfor jeg valgte å ikke kjøpe det. Det sto imellom Castlevania og Enslaved, men reklamen til Enslaved ser jo elendig ut, i tillegg til at jeg foretrekker å kjøpe spill der ikke alle penga går til markedsføringsavdelingen. Men det blir vel en tur innom England/Jersey på en av deres herlige nettsider for å skaffe dette da :p

Endret av PS360
Lenke til kommentar

Jeg tror folk begynner å bli lei av håpløst lineare spill og er ute etter litt mer frihet. Enslaved, til tross for å være en underholdende og solid tittel, er jo nettopp det... Det er klart at replay-verdien er fullstendig ikke-eksisterende så det frister lite å kjøpe dette i butikker til full pris. Jeg kommer nok til å kjøpe det (Amazon eller brukt andre steder) men etter en runde blir det solgt videre.

 

Til slutt, en artig liten påminnelse :)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs565.ash2/148735_1404410639806_1518579185_30868956_803484_n.jpg

Lenke til kommentar

Jeg tror folk begynner å bli lei av håpløst lineare spill og er ute etter litt mer frihet. Enslaved, til tross for å være en underholdende og solid tittel, er jo nettopp det... Det er klart at replay-verdien er fullstendig ikke-eksisterende så det frister lite å kjøpe dette i butikker til full pris. Jeg kommer nok til å kjøpe det (Amazon eller brukt andre steder) men etter en runde blir det solgt videre.

 

Til slutt, en artig liten påminnelse :)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs565.ash2/148735_1404410639806_1518579185_30868956_803484_n.jpg

 

Tja. Tror det er veldig individuelt. Jeg er drit lei sandkasse spill og foretrekker heller spill med sterk historie som er litt mer lineære.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk begynner å bli lei av håpløst lineare spill og er ute etter litt mer frihet. Enslaved, til tross for å være en underholdende og solid tittel, er jo nettopp det... Det er klart at replay-verdien er fullstendig ikke-eksisterende så det frister lite å kjøpe dette i butikker til full pris. Jeg kommer nok til å kjøpe det (Amazon eller brukt andre steder) men etter en runde blir det solgt videre.

 

Til slutt, en artig liten påminnelse :)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs565.ash2/148735_1404410639806_1518579185_30868956_803484_n.jpg

 

Tja. Tror det er veldig individuelt. Jeg er drit lei sandkasse spill og foretrekker heller spill med sterk historie som er litt mer lineære.

Jeg også foretrekker sterke historier og engasjerende spill, men Enslaved er vel litt ekstremt på den lineære fronten. Det gjelder ikke bare historien men den fullstendig manglende bevegelsesfriheten. Tom. Uncharted-serien (som tross alt ligner mye) gir litt mer plass til taktisk spilling, til tross for å være lineært.

Mass Effect er også et godt eksempel på sterk historie OG litt frihet. Det er på ingen måte inkompatibelt.

Lenke til kommentar

Jeg også foretrekker sterke historier og engasjerende spill, men Enslaved er vel litt ekstremt på den lineære fronten. Det gjelder ikke bare historien men den fullstendig manglende bevegelsesfriheten. Tom. Uncharted-serien (som tross alt ligner mye) gir litt mer plass til taktisk spilling, til tross for å være lineært.

Mass Effect er også et godt eksempel på sterk historie OG litt frihet. Det er på ingen måte inkompatibelt.

 

Tja, du har forsåvidt et poeng. Dog likte jeg Enslaved veldig godt jeg, til tross for mangel på bevegelsesfrihet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller aldri hørt om det før gamer.no begynnte å ha noen artikler om det. Så ja, dårlig markedsføring. Demoen var veldi kul men giddr ikke bruke 5-600 kroner på det når det er så lineært som folk sier.

Når det gjelder lineært og historie så synes jeg historien er viktigst men setter pris på å kunne sette noen egne valg også.. Men er historien god nok kan det være så lineært som det bare vil, har jo Half Life spillene som ett av mine fav. spill og de kan ikke beskyldes for å ha mange valgmuligheter.

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

De er jo relativt teite også, Namco legger vekt på helt feil spill og blir relativt dårlig likt for tiden.

Folk venta jo forgjeves på en Tales of Vesperia PS3 release i vesten. >_>

 

 

Feil og feil, det er jo stort sett godt håndverk i det som blir utgitt. Kritkerne liker det og de som spiller virker å være noenlunde fornøyde. Inntrykket jeg sitter med er at det blir vanskeligere og vanskeligere å etablere nye IPer. Spill som selger har ofte 2, 3, 4 eller 5 i tittelen. De "store" kan til og med utgi over-bugede titler som ikke engang er ferdig, men likevel selger det. Nye IPer bare sklir forbi de aller fleste. Et ganske godt tegn på at spilling nå er en mainstream-aktivitet. Dette reflekteres i at COD, som i bunn og grunn er en Michael Bay-film på steroider, er det som selger aller mest for tiden.

 

(Ikke kritikk av COD, det gir fansen det fansen vil ha,men en betraktning)

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på dårlig PR-bølgen. Rakk knapt å registrere dette spillet før jeg så anmeldelsen på Gamer, og da hadde jeg alt fanget fullt av spill å spille. Men jeg skal absolutt sjekke ut dette såmfort jeg kan.

 

Håper ikke dette skremmer vekk entusiasmen for å komme med noe nye IP'er.

Lenke til kommentar

800.000 er ikke akkurat småtteri, men det henger jo sammen med utgiftene. Når Namco kommer med slike utspill så sier det lite om forholdet inntekter/utgifter. Dersom de har gått brukbart i pluss bør de klappe sammen leppene og være fornøyde.

 

En ting jeg også lurer på er hvorfor det ikke har kommet til PC også. På PC selger ofte spillene mindre, men i en lengre periode enn på konsoll.

Endret av ancient_scars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...