Gå til innhold

EA: - MoH møtte ikke våre forventninger (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Note to EA og alle andre potensielle utviklere av FPS: Dropp Unreal 3-motoren!

 

Dette var jo et spesielt tydelig dårlig valg i Medal of Honor, og hvorfor nesten ingen nevner det kan jeg ikke skjønne. Selv nærmere 6 år etter at motoren ble lansert sliter den med ekstreme tilfeller av spillødeleggende bugs og ikke minst nitriste tilfeller av grafikk-"pop-in". Dette irriterte meg grenseløst i Medal of Honor, hvorfor de ikke bare benyttet seg av DICE' (og dermed EA's) ekstremt mye mer elegante Frostbite-motor også i enspiller er jo helt blåst. De eneste spillene som i det hele tatt har fått noe uttelling av Unreal Engine 3 er jo tross alt Epics egne, slik som Gears of War.

 

Har noen et sensibelt svar på hvorfor denne drittmotoren fremdeles brukes av så mange utviklere som ikke bærer navnet Epic Games?

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

Note to EA og alle andre potensielle utviklere av FPS: Dropp Unreal 3-motoren!

 

Dette var jo et spesielt tydelig dårlig valg i Medal of Honor, og hvorfor nesten ingen nevner det kan jeg ikke skjønne. Selv nærmere 6 år etter at motoren ble lansert sliter den med ekstreme tilfeller av spillødeleggende bugs og ikke minst nitriste tilfeller av grafikk-"pop-in". Dette irriterte meg grenseløst i Medal of Honor, hvorfor de ikke bare benyttet seg av DICE' (og dermed EA's) ekstremt mye mer elegante Frostbite-motor også i enspiller er jo helt blåst. De eneste spillene som i det hele tatt har fått noe uttelling av Unreal Engine 3 er jo tross alt Epics egne, slik som Gears of War.

 

Har noen et sensibelt svar på hvorfor denne drittmotoren fremdeles brukes av så mange utviklere som ikke bærer navnet Epic Games?

 

Mesteparten av spillet tar ibruk Frostbite motoren som brukes i Bad Company 2. Er jo nærmest som en BC2 klone dette her. Skulle vært lansert som en INF MOD.

Lenke til kommentar

Uferdig spill. Det hadde potensial, som mangt annet men de gikk for den kjappe løsningen. De fikk som de fortjente. Jeg har ikke fått prøvd MP enda, men SP var en stor skuffelse. "Hva?! Er det allerede over?!" Kom det ut av meg når spillet var over. Litt originale oppdrag som var kule, men de låner mye fra MW2 føler jeg.

 

De skulle lagt inn en lengre og mer gripende story campaign. Prøvd å gått nye veier (slik at vi kunne se noe nytt) og generelt forlenga spillets holdbarhet. Vi får nå se hvordan MP er.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg komme her og påstå at singleplayeren var noe spektakulært, men jeg likte hvordan de forskjellige soldaten historier påvirket hverandre uten helt at de selv var klar over det. Multiplayeren likte jeg svært godt og hadde det ikke vært for mye jobbing og veldig mange spill i køen hadde jeg glatt spilt det dag ut og dag inn.

Lenke til kommentar

Jeg forstår jo at det er meg det er noe gale med. Men noen ganger til min fordel.

Et par nylige spillkjøp hos meg.

Halo Reach - Gode anmeldelser, men jeg likte det ikke. (Har spilt igjennom alle Halo-spillene)

WRX 2010 - Lunkne anmeldelser, angret på at jeg hadde bestilt det, men gav det en sjangse. Digger spillet stort!

MoH - Lunkne anmeldelser, men jeg DIGGER det.

Straks jeg var ferdig med SP på normal, startet jeg opp igjen på Veteran.

Har nå rundet spillet 2 ganger og det er en av mine favoritter.

Synes det var bedre enne CoD:MW2 som jeg ble litt skuffet over.

 

Så min rangering er merkelig nok:

1. CoD:MW

2. MoH

3. CoD:MW2

 

Så min konklusjon med WRC og MoH-erfaringen min er at min smak ikke altid passer den store massen.

(Kan bare nevne som en kuriositet at synes Ringenes Herre filmene er noe av det kjedeligste jeg har sett. Så jeg er klar over at jeg er på siden over hva de fleste andre synes.)

 

Så MoH er spillhøydepunktet mitt så langt i 2010.

Lenke til kommentar
Har noen et sensibelt svar på hvorfor denne drittmotoren fremdeles brukes av så mange utviklere som ikke bærer navnet Epic Games?

 

1) Epic Games har vært flinke til å selge motoren, og støtte de som har kjøpt lisensen.

2) På grunn av 1, så sitter mange studioer på lisensen, som gjør at det er lett for utviklere og publishere som har store krav og trange timeplaner å skaffe erfarne utviklere, siden grunnbasen i kode, level design, art pipelines osv. er lik de andre som har lisensen.

3) Studenter bruker det på skolen til level-design, scripting og prototyper, som gjør at de kommer ut med kompetanse relativt til hva studioene trenger.

4) Det er ikke lett å finne andre lisenser som gir det samme grunnlaget som en unreal lisens gjør nå til dags. Mange prøver med Unity3D nå, men selv det er lite utbredt i forhold til Unreal, spesielt på trippel A fronten.

5) De andre, som f.eks. DICE, lisenserer ikke ut motoren sin. Bare det at Danger Close bruker Frostbite og sammarbeider med DICE til multiplayeren sin er merkverdig.

 

Det er mange faktorer som går inn i det å lage et spill.. budsjett, kompetanse, opplæring, utforskelse, tid++, så da er det jo like greit å kutte ned på noen, som tid, kompetanse, opplæring og muligens litt på budsjett også (engangskostnad på lisens i forhold til lønn over tid på opplæring eller kompetanse).. og så har Epic Games vært heldige (og flinke til markedsføring) med at så mange har valgt dem da.

Lenke til kommentar

Note to EA og alle andre potensielle utviklere av FPS: Dropp Unreal 3-motoren!

 

Dette var jo et spesielt tydelig dårlig valg i Medal of Honor, og hvorfor nesten ingen nevner det kan jeg ikke skjønne. Selv nærmere 6 år etter at motoren ble lansert sliter den med ekstreme tilfeller av spillødeleggende bugs og ikke minst nitriste tilfeller av grafikk-"pop-in". Dette irriterte meg grenseløst i Medal of Honor, hvorfor de ikke bare benyttet seg av DICE' (og dermed EA's) ekstremt mye mer elegante Frostbite-motor også i enspiller er jo helt blåst. De eneste spillene som i det hele tatt har fått noe uttelling av Unreal Engine 3 er jo tross alt Epics egne, slik som Gears of War.

 

Har noen et sensibelt svar på hvorfor denne drittmotoren fremdeles brukes av så mange utviklere som ikke bærer navnet Epic Games?

 

Mesteparten av spillet tar ibruk Frostbite motoren som brukes i Bad Company 2. Er jo nærmest som en BC2 klone dette her. Skulle vært lansert som en INF MOD.

 

 

HVA!! Du kan jo aldri ha spillt BC2! BC2 er det desidert beste fps spillet som er ute. MOH er jo bare søppel! angrer sykt på at jeg kjøpte det. om frostbite brukes i MOH så bruker det bare en bitte liten del isåfall, for makan til stor forskjell på 2 spill. som å sammenligne ludo og super mario

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...