Gå til innhold

Intervju: Minecraft og fremtiden (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel! Morsomt å høre om fremtidsplanene hans. Etter å ha spilt meg lei på single player har jeg akkurat begynt på multiplayer. Moro å se hvordan svære byer bygges opp av spillerene :)

Ikke minst er det utrolig morsomt at ting ikke sensureres av en streng utgiver som sitter og passer på alt. Fullstendig frihet på godt og vondt :)

 

Jeg savner et par features selv. Kunne f.eks. godt tenkt meg at man kunne gå med en fakkel i hånda for å lyse opp huler der man går.

Synes også vannet kunne fungert litt anderledes. En ting er å ha evige "springs" ut av fjellsprekker og slikt, men når man graver seg inn under en stor vannkilde hadde det vært morsomt om da hele kilden begynte å renne ned i hullet du har laget og forflyttet seg. Istedetfor som nå at vannet ikke tappes, men du lager bare en ny evigvarende renne som flater ut etter noen få blocks.

 

Håper også han fortsetter med craftingsystemet! Føler at det største potensialet i spillet fremdeles ligger der!

Lenke til kommentar

Fykatta som han tjener gryn :whistle:

 

Håper virkelig at det kommer noen målsettinger, flere stedbundne ressurser (f.eks på mitt map har jeg ikke vann i nærheten av gruvesystemet og drivhuset + hula, så jeg måtte gå langt og lenger enn langt for å finne vann og å få tak i clay og papyrus) som tvinger spilleren på utforskning samt en fiks av minetrain, flere recipes og muligheten for coop spilling på SP maps. (invitere over kompiser på kosebrettet)

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Har noen fått til å kunne bruke jernbanen til å komme seg opp av gruvesystemer? Jeg graver som regel en slags trapp nedover, og jeg har prøvd litt forskjellige metoder med jernbane. Dette funker supert nedover, men det virker ikke som "lokomotivet" er sterkt nok til å kunne dra opp en vogn med meg sittende i. Er ikke dette mulig, eller har jeg gjort en feil noe sted? :p Den klarer å dra opp vogner uten meg, men det hjelper meg veldig lite. Er kjedelig å løpe opp igjen, når man har gravd ifra skyene, og nedover til bånn.

Lenke til kommentar

Tufte: "ordentlig" multiplayer har ikke kommet enda. Kan ha mye moro med multiplayer, men det finnes (nesten) ingen monstre, og det går ikke an å dø. Krysser fingrene for at dette blir tatt tak i i neste oppdatering.

 

Aleekx: Lokomotivene er ikke så sterke, så du trenger flere lokomotiver for å dytte en vogn med deg selv i opp igjen.

Lenke til kommentar

Tufte: "ordentlig" multiplayer har ikke kommet enda. Kan ha mye moro med multiplayer, men det finnes (nesten) ingen monstre, og det går ikke an å dø. Krysser fingrene for at dette blir tatt tak i i neste oppdatering.

 

Aleekx: Lokomotivene er ikke så sterke, så du trenger flere lokomotiver for å dytte en vogn med deg selv i opp igjen.

 

Ah, det jeg lurte på ja. Har et par kompiser som venter på den :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg skal teste ut litt forskjellig med dette. Se om jeg får det til å funke. Tror jeg prøvde med 2, uten at det ga noe hell :p

 

Prøv en booster.

Da utnytter man en bug i spillet som gjør at vogna får toppfart.

Det fines mange forskjellige bostere men du kan lære om de fleste på Youtube.

Bare søk på Minecraft booster. :D

Lenke til kommentar

Det vesle spillet Minecraft har seilt opp fra ingensteds, og plutselig blitt en av årets mest populære spillutgivelser

 

Come again? Mener du Minecraft er en av årets mest populære utgivelser sammenlignet med årets øvrige spillutgivelser? Og du snakker om et spill som er i alpha fremdeles og er latterlig langt unna noen form for utgivelse? Hva går du på ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...