Gå til innhold

Anmeldelse: Pro Evolution Soccer 2011 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og en kompis satt og spillte demoene av FIFA 11 og PES 11, og fant begge kjapt ut at FIFA 11 var langt bedre. Jeg scoret også et mål i PES som rett og slett ikke skal være mulig. Han som scoret vridde foten på en helt syk måte mens han samtidig fikk skutt et skudd. Vi analyserte det hele og kunne ikke gjøre annet enn å le. Men skal nok ha meg både dette og FIFA 11 med tiden.

Lenke til kommentar

Fin anmeldese og konkluderer det jeg har merket meg de siste årene. Var en ihuga PES fan når dette fantes på PSX og likte ikke Fifa i det hele tatt.

Men etter at Fifa 09 kom så har PES blitt feiet av tronen for min del.

 

Har også spilt PES en del år nå. 2010 var elendig og nå vurderte jeg seriøst å gå over til FIFA om den ble dårlig i år også. Men nei, jeg synes faktisk PES2011 var veldig mye bedre en 2010. Sjekk også reviews av både IGN og Gamespot, de leverer noe helt annet en dette sølet

Lenke til kommentar

Første 1/3 av anmeldelsen er tomt vrøvl om menysystemer og at Konami er japansk produsent som ikke har peiling om annet en rollespill, skjønner ikke at en anmelder kan seriøst ta med slikt i en anmeldelse om PES en gang.

 

Deretter er det snakk om kvisene til Messi (dårlig forsøk på vittighet) for å poengtere at han mener banespillet har stagnert siste året. PES har alltid kjørt en langsom evolusjon, mens FIFA har vingla fra en ting til den annen. Muligens dette er min mening som en PES-fanboy, men grunnsystemet (i forhold til banespillet) i PES vil alltid ligge i bånn for PES-serien, det er åpenbart en del av filosofien dems. Blir litt som å kritisere at FPS stort sett ikke har beveget seg over 360 graders bevegelse, hopping og dukking.

 

Saken er den at det er mange som liker banespillet i PES-serien, og anmelderen gjør en veldig dårlig jobb i gå inn i spesifike detaljer på hva det er som PES mangler i denne årgangen, er mye tomme utsagn som sier lite.

 

Syns Gamer heller burde valgt en PES-fan til å anmelde spillet. Er fortsatt mange som sverger til PES, FIFA > PES er ikke en universel mening og en anmelder som liker PES-serien ville gjort en bedre jobb i å sammenlikne årganger enn en åpenbar FIFA-mann gjør.

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig at det sitter en fanboy og anmelder et spill på en så seriøs spillside som Gamer.no? Han ga det 6/10 fordi han synes det fortjente akkurat 6/10. Utifra demoen som jeg har spillt skjønner jeg ham også.

Ekke karakteren folk reagerer på, er selve teksten. Er åpenbart at han er FIFA-mann som ikke liker PES noe særlig. Er mange folk som faktisk har syntes de siste PES-årgangene var bedre enn de siste FIFA-årgangene (selvom konsensusen har vært at FIFA har gått forbi PES de siste årene).

 

Blir som å gi filmanmelder jobb av useriøse crazy-komedier til noen som bare liker seriøse komedier.

Lenke til kommentar

Nei nå får dere fankern meg gi dere. Spill spillet selv før dere bæler ut om at anmelderen er fanboy, idiot osv. Skjerpings! Han skriver jo ikke utelukkende negativt. Jeg eier forøvrig begge spill og her er min konklusjon:

 

PES 2011 har endel gode aspekter. Den har en fantastisk editor hvor jeg kan lage laget jeg spiller på og de ligner veldig på seg selv enkelte av spillerene. Drakten med logo er klin lik :) Master league online er mye bedre enn noe av online delene til Fifa 11. Siden Konami er Japansk så kan jeg spille med favorittlandslaget mitt Japan og alle spillerene er klin like. Det er gøy når man scorer fine mål eller får til godt spill, MEN..

 

Desverre hadde jeg for store forhåpninger og hadde lest endel anmeldelser som ga Pro Evo masse skryt. Dette mener jeg ikke stemmer. Først banespillet. Det jeg ikke liker er de "klønete" animasjonene. Sklitaklinger funker dårlig og ser dumt ut. Spillere som takler hverandre står på hverandre til en plutselig får ballen. Animasjonen er også litt merkelig og jeg føler spillerene beveger seg utrolig klønete med ballen. Er det 360 gradewrs bevegelse? Føles enda som 8 steder man kan bevege seg for meg. Pasningene er altfor harde uansett om jeg trykker meeeeget lett på knappen kan de finne på å kline den opp. Spillerene er ofte låst til hverandre; med det mener jeg at senter spiller A til B, men det er en spiller C som står lengere unna vil ofte ballen heller gå til C, og C vil løpe ned mot ballen mens spiller B står RETT ved ballen slik at motspiller ofte snapper den opp. Jeg kan heller ikke sende spillere på løp (har ikke funnet ut hvordan), dette går KUN hvis jeg holder inne LB og sentrer. Da vil spilleren gå på løp, men på ingen andre måter klarer jeg å sende noen før jeg gjør dette. Kommentatoren er også heeeeeeelt elendig.

 

Derfor foretrekker jeg Fifa pga jeg selv mener flyten er bedre på banen og det både ser og føles mer ekte. Kommentatorene er gode, grafikk og animasjon er bedre, taklinger ser realistisk ut og det er ikke så sinnsykt arakadespill tempo i kampene. Alikevel klarer Pro Evo og gi meg mere tilfredstillelse når jeg endelig, etter myyyye slit og frustrasjon klarer å få det gode målet. Det er denne frustrasjonen jeg har bemerket meg til dere. Håper dere forstår at dette er min subjektive mening.

 

Fifa 11 - 9/10

Pro Evo 2011 - 6/10

Lenke til kommentar

Herre min hatt som folk her syter da. Greit at dere er uenige i karakteren men å beskylde anmelderen for både det ene og det andre blir for dumt.

Artikkelen tar for seg både negative og positive ting og han gir også en forklaring på hvorfor han har den oppfatningen han har.

At en annen gaming-site har gitt spillet høyere score er revnende likegyldig for hvilken opplevelse anmelderen hadde.

Å sammenligne karakterer med spill fra andre sjangre er totalt og fullstendig bak mål(pun intended).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...