Gå til innhold

Utestengt for enspillerjuks (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes at det å skru av achievements og utestenge spillerne fra multiplayer kunne være den beste løsningen. Ingen grunn til å blokkere singleplayerdelen. Men å få bannet hackerne fra multiplayeren er en gode man ikke får med så mange andre spill. Kudos til Blizzard for såpass god oppfølging.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Jeg må bare spørre, hva fanden er det Blizzard røyker?

 

Jeg har kjøpt et spill, og de skal da for faan ikke ha noe med hva jeg gjør i enspiller-delen for å kunne oppleve hele spillet jeg faktisk har betalt for?!

 

Virkelig glad at jeg hoppet over dette spillet!

Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet! Hvis jeg kjøper et spill må jeg jo kunne gjøre hva jeg vil med det, det er MITT! Om jeg bruker koder, trainer eller modder spillet har ikke blizzard en dritt med så lenge jeg bare bruker de i singleplayer. Ja bare skru av achievements, på xbox 360 blir disse automatisk deaktivert når man bruker koder, hvor vanskelig er det? Jeg har lasta ned spillet og spilt litt, tenkte å kjøpe det når jeg fikk mer penger, men det kan de bare glemme nå.

Lenke til kommentar

Tja, hva slags juksing er det snakk om her? Det kommer jo fram at spillets innebygde juksekoder er lov, er det slik at de bruker trejdeparts programmer for å jukse til seg achievements og diverse? Om det er tredjeparts program så ville jeg vært skeptisk til å tillate det, men å gå så langt som å banne noen? Nja, ikke akkurat :p Snakker om å overreagere.

Lenke til kommentar

Vincento, i de fleste spill og de fleste programmer har en TERMS OF USE, der står det hva du har lov til å gjøre med spillet, bl.a. ikke lov til å endre på spillkoden, selger spillet videre og bruke tredjeparts programmer på spillet, er ting som pleier å stå.

 

Battle.net TERMS OF USE

2.1 create or use cheats, automation software (bots), hacks, mods or any other unauthorized third-party software designed to modify the Service, any Game or any Game experience;

 

Og de fortjener ikke banning?? Det går jo stikk i mot hva det står!

Lenke til kommentar

Haha, før folk skriker seg ihjel, har dere i det hele tatt prøvd Starcraft 2, singleplayer? Hvis en person trenger å jukse for å klare SP delen på very easy, så lider man trolig av noe slags sykdom, eller er blind. Nei, til og med blinde folk burde klare det.

Det jeg ser for meg, er at juksen brukes for å klare de forskjellige achievements, som ellers kan være vanskelig uansett hvilken vanskelighetsgrad. Så da er spørsmålet mitt,

hvorfor skal Blizzard bruke tid og penger på å være snill og lage et system for de som ønsker å bruke koder (når spillet i seg selv er utrolig lett på very easy)? Dersom en virkelig ønsker å bruke koder, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke bare laster ned ulovlig versjon av spillet, som da bare har single player delen, der kan en bruke så mye koder som en bare ønsker, uten konsekvenser. Starcraft 2 er ikke bare et spill, man får også med et nettsystem som er koblet mellom alle blizzard spillene, samt facebook og andre tjenester. Mye av den tjenesten her tilbyr forskjellige achievements og feats som en person får ved spill av single player og multiplayer. Jeg skjønner ikke hvordan folk trur de har rett til å gjøre hva de vil etter kjøp av et produkt. Hvis du faktisk kjøper Starcraft 2 så får du mer tilbake for pengene enn noen andre eksisterende spill (bortsett fra WoW, men det er blizzard der og). Å respektere ToS er det minste du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Vincento, i de fleste spill og de fleste programmer har en TERMS OF USE, der står det hva du har lov til å gjøre med spillet, bl.a. ikke lov til å endre på spillkoden, selger spillet videre og bruke tredjeparts programmer på spillet, er ting som pleier å stå.

 

Battle.net TERMS OF USE

2.1 create or use cheats, automation software (bots), hacks, mods or any other unauthorized third-party software designed to modify the Service, any Game or any Game experience;

 

Og de fortjener ikke banning?? Det går jo stikk i mot hva det står!

 

Banne folk for og cheate i SP er helt sinnsykt! TERMS OF USE fra Blizzard virker ut til og motstride Norsk lov uten at jeg kan si dette sikkert. Flere og flere utviklere av har bestemt seg for at sluttbruker ikke skal få lov og eie sitt eget produkt lenger, noe jeg synes er helt på tryne at VI som kjøper produktene godtar dette?!. Her kommer en like dum sammenligning: Du har kjøpt en TV men du får ikke lov til og koble til en pc for og se en film og du får heller ikke lov til og se på kanal 32, 79 og 155... Hvor dumt hadde ikke dette vært.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Starcraft II har enspillerjuksekoder som man kan bruke helt uten tukt. Disse skulle dekke det meste av legitime behov en måtte ha for å komme seg gjennom spillet hvis man er fullstendig talentløs eller utolmodig. De som bruker disse blir ikke banna.

 

Formålet med tredjepartsprogrammer etc er å kunne jukse seg til achivements. Blizzard har vært rimelig klar på hva som ville skje med folk som gjør dette hele tida. De er også rimelig klar på at de ser på achivements som en del av flerspilleropplevelsen.

 

Blizzard leverer en tjeneste. De kan innen rimelighetens grenser sette vilkårene selv - og jeg ser ikke på noen måte at de er utenfor rimelighetens grense her.

 

Med andre ord: Ti still sutrehuer.

Lenke til kommentar

Scherf skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan folk trur de har rett til å gjøre hva de vil etter kjøp av et produkt. Hvis du faktisk kjøper Starcraft 2 så får du mer tilbake for pengene enn noen andre eksisterende spill (bortsett fra WoW, men det er blizzard der og). Å respektere ToS er det minste du kan gjøre.

 

 

Ja selv om du synes det er greit å dra ned buksa og bøye deg over datapulten for act/bliz betyr ikke det at det er riktig. Du har kjøpt et produkt, det er ditt, du skal kunne gjøre hva du vil med det! Du har ikke leid det, du har KJØPT det.

Lenke til kommentar

Starcraft II har enspillerjuksekoder som man kan bruke helt uten tukt. Disse skulle dekke det meste av legitime behov en måtte ha for å komme seg gjennom spillet hvis man er fullstendig talentløs eller utolmodig. De som bruker disse blir ikke banna.

 

Formålet med tredjepartsprogrammer etc er å kunne jukse seg til achivements. Blizzard har vært rimelig klar på hva som ville skje med folk som gjør dette hele tida. De er også rimelig klar på at de ser på achivements som en del av flerspilleropplevelsen.

 

Blizzard leverer en tjeneste. De kan innen rimelighetens grenser sette vilkårene selv - og jeg ser ikke på noen måte at de er utenfor rimelighetens grense her.

 

Med andre ord: Ti still sutrehuer.

 

Som Vincento skriver så fint skal du få lov til og bøye deg over og bli ræv p... av selskaper som forteller deg hva du skal få lov til og bruke produkter du har betalt penger for er du mer den velkommen. Vi andre som gjerne vil kunne bruke produkter/tjenester som vi vil skal vi fortsett og gjøre dette og protestere når selskaper prøver å frarøver oss muligheten til dette. Kan ikke skjønne folk som forsvare selskaper som fjerner flere og flere rettigheter fra forbrukere når man selv er en forbruker av nevnte produkter selv. Oh god the Ignorance...

Lenke til kommentar

Helt latterlig.

Jeg synes det er en bekymrende utvikling når de fleste spillutviklere presser på de ærlige brukerne helt absurde frihetshemmende tiltak, måtte det være DRM, obligatorisk knyttning til Steam og nå DETTE.

 

Jeg savner den tiden der jeg kunne kjøpe et produkt og deretter eide det, og kunne derfor gjøre hva jeg vil med det. Jeg synes det er snakk om hjernevask og farlig sauflokk-mentalitet når brukerne ikke reagerer på at eiendomsretten til dels forsvinner.

 

Juks ødelegger dessverre nettspilling men dette her har absolutt ingen hensikt. Jeg holder meg heldigvis allerede langt unna Blizzard-spillene men de er langt fra de eneste som er urimelige for tiden...

Jeg har kjøpt alle de mange spillene jeg eier, men fortsetter denne trenden vurderer jeg sterkt å slutte å bruke penger på spill.

 

Edit: forøvrig enig med FranzJeger her. Hva skjer med folk, egentlig? Hva har skjedd med tankeevnen?

Er den yngre generasjonen helt OK med f.e. å betale 400 spenn for et spill som de får lov til å installere kun 2-3 ganger på harddisken og ikke kan selge videre på bruksmarkedet?

Hovedproblemet her er at spillutviklere ikke blir straffet nok gjennom lave salgstall og derfor føler de kan komme med krav som ligger på grensen av det lovlige. Så lenge kundene går med på alt mulig vil det fortsette og antageligvis bli verre.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Vil påstå det er ganske stor forskjell på de fleste spill idag og spill rundt 2000 -+ noen år Khogn. Forskjellen er gjerne hva man eier og hva som blir tilbudt.

 

Før var tjenesten som omhandlet nett separert klart med en singelplayer og en multiplayer del, i starcraft 2 er de mye mer innfløkt. Det er ikke snakk om noen som har brukt juksekoder for å greie ett brett, det er snakk om noen som bruker tredjeparts programvare for å jukse seg til achievements som de ikke fortjener. Tragisk i seg selv, og reaksjonen er litt over forventningene, men det unnskylder ikke at de bedriver med juks.

 

PS: er 24, så yngre? Nja?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...