Gå til innhold

Fortsatt Medal of Honor-boikott (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel mer online delen de er kritiske mot Snurreleif, ikke singelplayer. Hvordan multiplayer hedrer amerikanske soldater kan jeg ikke forstå, med mindre de vinne hver gang...

 

MP-delen er jo en fiksjonell del av spillet, så lenge de ikke opplever at Taliban voldtar amerikanske styrker (billedlig talt) i SP så ser jeg ikke helt grunnen til å reagere, ihvertfall ikke nå som motstanderlaget har endret navn.

De får altså viljen sin, men fortsetter å boikotte.

Lenke til kommentar

At det sitter noen tullinger som tror dem "beskytter" sine soldater ved at dem ikke vil selge et spill på sine mobile handlesenter for soldater i krig er bare latterlig. Ja det er mange tap på begge sider og det er noen som vil synes spillet er smakløst. Men hva faen skal en si om di hundrevis av andre krigs spillene? Eller filmer?

 

Men dette er typiskt Amerikansk....et mer naivt og skrullete land skal en faen meg lete lenge etter.

 

 

Lenke til kommentar

Hva er fiksjonelt med amerikanske tropper mot taliban soldater? Det er da en ganske reel situasjon idag. Er vel heller ikke voldtekt, men drap som forstyrrer. Er vel endel soldat enker som reagerer. Og husk, det er forskjellige grupper som reagerer på forskjellige ting, så det kan hende noen har fått viljen sin mens andre ikke har det.

 

Morsom måte å hedre noen på, ved å gi massene mulighet å drepe de i en virtuell verden.

Lenke til kommentar
Hva er fiksjonelt med amerikanske tropper mot taliban soldater

 

Når jeg mener at MP-delen er en fiksjonell del av spillet så mener jeg at MP på ingen måte avspeiler "vinn/tap-ratioen" i virkeligheten, den er med andre ord ikke et speilbilde av hverken tap eller navnet på soldater som er med i krigen.

 

Men da vil jeg gjerne starte en gruppe for å "boikotte WWII spill" som utelukkende fremstiller alle Tyske soldater under WWII som onde hedninger.

 

Morsom måte å hedre noen på, ved å gi massene mulighet å drepe de i en virtuell verden.

 

Det er fortsatt SP jeg snakker om her.

Respekten ligger i at man forteller historier rundt soldater som er i Afghanistan den dag i dag og risikerer livet sitt for noe de tror på.

 

Er vel heller ikke voldtekt, men drap som forstyrrer.

 

Jeg påpekte at det var billedlig talt, med andre ord ikke per definisjon.

Jeg er ikke så tapt bak ei låvedør at jeg ikke skjønner at det er "drepe og dø" situasjonen i spillet det reageres på.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Brukeren Cygnus_Mal hadde et reflektert syn på hele greia, interessant å se hva en "ordentlig" soldat tenker om saken. Før jeg leste det innlegget synes jeg hele navneforandringen var på trynet, nå kan jeg med større grad forstå endringen i tekst.

 

Innlegget hans kan leses i denne tråden:

http://kotaku.com/5656459/military-bases-will-still-not-sell-medal-of-honor-despite-changes

 

AAFES derimot virker jo helt på jordet...

Lenke til kommentar

Påstår ikke jeg er enig i boikotten, men såvidt jeg har forstått så er det den de reagerer på. At det ikke er realistisk tviler jeg ikke på, hva de mener og syns om akkurat den saken vet jeg ikke. Vi har tross alt skutt ganske mange terorrister i midtøsten de siste par årene uten at det har vært mye oppstyr rundt dette.

Lenke til kommentar

Det er jo nok et eksempel på hvor fintfølende folk skal være i dag. Hvor går grensen for hva man kan vise på tv/spill/media generelt? Folk blir jo støtt uansett..

 

Kan vi vise en karrikatur av en religiøs person?

Kan vi lage et spill der folk går rundt og dreper og stjeler biler?

Kan vi lage en film som handler om et væpnet bankran?

 

Sett i verdenssammenhegn, så er dette noe mange i verden relatere til. Mange er religiøse, mange har kjent noen som er blitt drept av en annen, mange har blitt berørt av at bilen deres er blitt stjålet etc.

 

Det er umulig å lage underholdningsprodukter uten at noen blir berørt av det på en eller annen måte..!

Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde ikke vært en stolt enke eller mor hvis jeg tenkte på at sønnen / mannen sitt i et helikopter, fyrer av skudd mot journalister og barn mens dem fryder seg. Eller dreper sivile etter sivile. Skjønner ikke vitsen med et spill som skal hedre USA og det dem gjør nedi der, det er ingenting å hedre, dem burde heller skamme seg. Det ender med at taliban får tak i en atombombe, " BOOM ".. og der gikk new york til helvete ! Dem kjemper mot terror, men dem er så trangsynt at dem ikke skjønner at dem terroriserer...

Lenke til kommentar

Synes noen skal lage et spill hvor en spiller at skal angripe amerikansk jord og drepe det amerikanske forsvaret, det blir jo gjort mot andre land så hvorfor ikke snu det rundt snart? Tror det hadde blitt et heeeelvete og spillet hadde sikkert blitt bannet i Usa.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er: hvorfor blir Medal of Honor boikotta mens i Modern Warfare spilla fins laget opposing force? I MP på de spilla blir tusen vis av amerikanske soldater drept av Taliban aka OppFor. I campainen massakerer mann en stor russisk flyplass som en amerikaner og bare en hånd full mennesker bryr seg her i verden.

 

I dette spillet dreper mann ikke bare amerikanske soldater som jeg har skjønt ifølge betaen, flagget amerikanerne bruker en flagget til NATO, men alt de nevner er amerikanske soldater.

 

NATO laget er basert på amerikanske soldater greit nok, men da kan de heller bruke et amerikansk flagg, for jeg får ikke følelsen av at jeg spiller en amerikansk soldat når jeg ser det flagget, det kan like godt være en engelskmann eller en fra Italia, men uansett hvilket land de er fra så er det like vel et spill som skal hedre soldater i Afghanistan. De kan ikke lage et spill om krigen i Afghanistan uten taliban eller opposing force, det vil ende opp i et av navnene uansett hva skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...