Gå til innhold

Monkey Island-duo gjenforenes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, vel. Både Brütal legend og Deathspank var temmelig sørgelige greier.

 

Jeg er rett og slett forbannet uenig!

 

Brutal Legend var rett nok rimelig dårlig som spill, men som en "opplevelse" er det mer eller mindre unmatched. Å kjøre rundt i platecovere med metal strømmende ut av høyttalerne er rett og slett fantastisk.

 

Jeg liker også DeathSpank-duoen godt, det har tonnevis med sjarm og er også gode spill rent teknisk sett, med godt håndarbeid i både lyd og bilde. Jeg syns faktisk lydbildet er bedre enn i mange andre spill. Humoren er kanskje ikke den som er som mest morsom til tider, men av og til glimter det til med blinkskudd. Jeg liker for eksempel munken i DeathSpank Thongs of Virtue som uttrykker glede over å ha valgt kristendommen: "I chose the road less traveled. And so did all my friends!".

Lenke til kommentar

Pøh.

 

Brütal legend hadde en fantastisk bra demo, men etter den gikk alt i dass. Settingen er flott, jeg vokste opp på åttitallet med mye av den musikken som spilles, så joda, å kjøre rundt i platecovere er absolutt en god ting. Men, problemet er at det er et sandbox-spill uten noe særlig interessant å ta seg til. Det er langt å kjøre mellom hvert oppdrag, verdenen er tom og livløs. Joda, du kan frigjøre drager og høre om en forholdsvis uinteressant bakgrunnshistorie. Du kan ta en liten sidequest som varierer mellom hele tre forskjellige minimissions, knert monstre på tre forskjellige måter. Jævlig spennende. RPS-elementene var helt på trynet malplassert i et slikt spill. Settingen er bra, humoren taper seg utrolig fort, og selve gameplayet er repetitivt og uinspirert. Jeg er kjempefan av Psychonauts og Grim fandango, så jeg hadde høye forventninger, men ble utrolig skuffet. Det er et 5/10-spill, og det er trist å se fra Tim Schafer.

 

Deathspank har jeg heller ingenting til overs for. Det prøver å parodiere Diablo (og -kloner), men ender opp som et spill uten særlig substans på grunn av det. Det skal absolutt være ironisk hele tiden, og det går på bekostning av spillbarheten. Humoren er platt og lavpannet. På grunn av en ikke-eksisterende rød tråd må man grinde seg opp på svake mobs for å komme gjennom enkelte områder. Spisingen er jævlig irriterende når du hørt "SMATTSMATTSMATTSMATTSMATTSMATTSMATTSMATT!" i 20 sekunder etter hver tredje mob. Inventoryet trenger jeg vel ikke å nevne engang? Jeg gav det 4-5 timer, men det var direkte kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...