Gå til innhold

Anmeldelse: Civilization V (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet har svart til forventningene så langt! Men er fortsatt en del ting jeg ikke har fått satt meg inn i. Ikke får jeg lastet ned manualen fra Steam heller (er kun online-manual til spillet, og etter laaang venting kommer det bare beskjed om at det har skjedd en feil når jeg prøver å hente den opp).

 

Kjøpte forøvrig samlerutgaven av spillet. :)

Lenke til kommentar

Er selv enig med 9/10. Når man slenger på et par mods om noen måneder vil jeg tro at det går opp til topp hos meg :)

 

Hele systemet med krigføring er vel det jeg liker best. I IV synes jeg at det ikke var gøy å "krige", men siden det er en så viktig del av spillet måtte man likevel. I civ5 derimot er det veldig mye morsommere.

Lenke til kommentar

Spillet har svart til forventningene så langt! Men er fortsatt en del ting jeg ikke har fått satt meg inn i. Ikke får jeg lastet ned manualen fra Steam heller (er kun online-manual til spillet, og etter laaang venting kommer det bare beskjed om at det har skjedd en feil når jeg prøver å hente den opp).

 

Kjøpte forøvrig samlerutgaven av spillet. :)

 

du kan også laste ned manualen fra civilization5.com

Lenke til kommentar

Spilt siden kl 02:00 fredag :) Er jo like hekta nå som jeg har vært alle de andre gangene ny Civ har kommet - men... det er noe som uroer meg litt. Husker f.eks godt den gangen HoMM 4 kom. HoMM 3 var (og er) et av de mest oppslukende spillene jeg har vært borti, og 4'ern var imøtesett med store forventninger. Den hadde store forandringer i forhold til forgjengeren slik også Civ V har. Til å begynne med var dette forfriskende. Men etterhvert avslørte det seg noe fatalt, og jeg frykter litt for Civ V på samme måte. Det viste seg at AI'en var fullstendig hjernedød! Jeg er redd for at det samme kan være tilfelle her. Etter hva jeg leser har det bare vært 2 utviklere på Civ V's AI (men 20 - 30 på grafikk!). God AI er det mest krevende innenfor spillutvikling, og det spørs om det er vilje (og evne) til å rette opp dette nå som spillet er lansert og selger i bøtter og spann til jubel fra enstemmig ukritisk presse. Håper jeg tar fryktelig feil.

Lenke til kommentar

Elsker spillet hittil, men må støtte opp om Buddha ovenfor her som er skeptisk til AI'en. Har sett en del veldig merkelig oppførsel fra AI'en. De klarer seg som regel greit i vanlig terreng, men hvis de prøver ta en by omgitt av mye vann går det veldig galt. I ett spill jeg var i ble jeg og angrepet av Japan på en "Earth" bane og trodde jeg skulle få en kamp for livet da de kontrollerte hele nordamerika og jeg hadde mesteparten av søramerika. Jeg klarte omsider dytte de tilbake men da jeg også klarte ta en liten by av de var de veldig raske til å tilby fred.. Ikke bare fred, men ALLE byene sine med unntak av hovedstaden sin. Jeg tok over hele nordamerika på 1 turn i stedet for en kamp jeg regnet med ville ta bortimot resten av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...