Gå til innhold

GOG.com relanseres (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt snurt nå, for jeg kjøpte BG 1 og 2 med expansions på CD for 250,- for noen uker siden -.-

Det bør du være, fordi boksen du snakker om kostet allerede 99,- for 5 år siden tom. i de dyreste spillbutikkene rundt om i landet. I det siste har jeg funnet den flere ganger til 49,-

Hvordan du fant den til 250 spenn er for meg en gåte.

Lenke til kommentar

Eh, ikke helt sikker på om jeg liker en spøk som går på betalende kunders bekostning. GoG sin anstendighet sank nettopp litt i boken min =/

 

De presiserte jo at folk ville få muligheten til å fortsatt laste ned spillene sine, så det var på ingen måte på bekostning av noe som helst.

Dessuten, hvis du ser på siden deres nå så har de en lang, om enn litt teit, video hvor de beklager spøken.

Lenke til kommentar

Når man må beklage en spøk så vil vel det tilsi at de ikke hadde en god spøk å komme med vel?

 

Om en butikk stenger en time tidlig går det på betalende kunders bekostning, sant nok at de som allerede har kjøpt mat der kan nyte den hjemme, resten derimot må gå andre steder. Slik ble det med meg når jeg skulle innom dit å se etter gamle RPG/TBS.

Lenke til kommentar

Spøken var da ganske uskyldig, synes jeg. Litt komisk egentlig.

 

"Hei, vi gjør det godt men vi må stenge dørene akkurat nå fordi vi ikke kan forsette slik vi har gjort"

 

En dag senere: "Hei, nå lurte vi dere. Det beklager vi. Nå har vi relansert nettsiden og sikret oss gode avtaler"

 

Og det var aldri snakk om å fjerne muligheten for å laste ned spill som allerede var kjøpt.

Lenke til kommentar

Dette må sies å være veldig billig og genial markedsføring fra GOG's side.

Nå har de fått mye oppmerksomhet i media skreddersydd sitt klientell. Når de avslutter spøken sier de også at de har et nytt spill på vei, BG. Første jeg tenkte var jo "Dæven.. det spillet vil jeg spille, hvor er CD'ene mine? Kanskje jeg bare skal kjøpe det på gog?"

Trur dette var et sjakktrekk fra demmers side jeg =)

Lenke til kommentar

Jaudå, dette med den uventa stenginga var til ei viss ulempe for brukarane, men det er ikkje snakk om stor skade. Dei har beklaga spøken, og eg synast det burde vere lett å tilgi dei galne munkane på GOG. På pluss-sida har dei fått masse reklame, og vil vonleg trekke til seg endå fleire kundar. Det synast i alle fall eg er positivt. GOG er ein fantastisk nettbutikk. :D

 

Kay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Hvis man har standard BG1, hva trengs det for å spille dette i dag? Ikke noe? Finnes det mods som lar deg få større resolution/widescreen?

 

Fikk nesten list til å finne frem mine BG-cder og spille det på nytt.

Lenke til kommentar

Drit nå i BG, det er griselett å få tak i uansett. Jeg er mer interessert i Planescape Torment.

 

 

Hvis man har standard BG1, hva trengs det for å spille dette i dag? Ikke noe? Finnes det mods som lar deg få større resolution/widescreen?

 

Fikk nesten list til å finne frem mine BG-cder og spille det på nytt.

Tror ikke man kan endre skjermoppløsningen på BG originalt, men det skal visstnok gå an å spille BG vha BG2 (det er noe triksing involvert), og i BG2 kan du sette oppløsningen opp til 1024x768 i alle fall.

 

*edit*

Litt søking ga meg dette: http://usoutpost31.com/easytutu/

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

Anten so har dei gått for eit ekstremt straumlinjeforma design, eller so slit serverane. Eg får òg berre ei kvit side. Ei lita stund fekk eg "nede for vedlikehald"-sida.

 

Tippar dei har ein del trafikk no. ;)

 

EDIT: Woohoo, sida er oppe! :D

 

EDIT2: Ser ut til at serverane slit litt fortsatt.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

http://www.gibberlings3.net/widescreen/

 

The Widescreen Mod allows Planescape:Torment, Baldur's Gate: Tales of the sword Coast, Baldur's Gate II: Shadows of Amn, Baldur's Gate II: Throne of Bhaal, Icewind Dale: Heart of Winter and Icewind Dale II to be played at previously unsupported resolutions, like those of widescreen monitors. The project is currently an open beta, and only some engine variants are supported, those these will expand in future releases.

 

Har spilt gjennom Planescape Torment med denne, og må si den er et must. Hele spillet forandres med høyere oppløsning, har en følelse av at det var slik spillet var tenkt i første omgang.

 

Nå som mange av dere kommer til å spille gjennom Baldurs gate igjen, så har jeg et lite tips: Ta vare på gullbuksene!

Lenke til kommentar

Dette må sies å være veldig billig og genial markedsføring fra GOG's side.

Nå har de fått mye oppmerksomhet i media skreddersydd sitt klientell. Når de avslutter spøken sier de også at de har et nytt spill på vei, BG. Første jeg tenkte var jo "Dæven.. det spillet vil jeg spille, hvor er CD'ene mine? Kanskje jeg bare skal kjøpe det på gog?"

Trur dette var et sjakktrekk fra demmers side jeg =)

 

Tja, det eneste de oppnådde for min del var ihvertfall å framstå som en litt mer useriøs sjappe som ikke er fritatt for å ta dårlige valg. Men greit nok, fint at de ikke er nedlagt osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...