Gå til innhold

Anmeldelse: Dead Rising 2: Case Zero (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg det nesten motsatte forholdet til dette spillet enn Furevik.

 

For det første opplever jeg kontrollen som veldig svak, med mye skyggeboksing og virring rundt. Dessuten er det håpløst at det ikke går an å angripe zombier som man allerede har slått i bakken, uten at man må kaste våpenet på dem (altså at Chuck av seg selv plasserer dertil egnet objekt på dertil egnet sted).

 

Videre savner jeg stemmer, og utover at når noen roper på deg foregår all annen kommunikasjon utenom mellomsekvenser med tekst, noe som fungerer dårlig i mine øyne når jeg er opptatt med å bruke dem på å ikke bli spist.

Dessuten er våpenfølelsen - altså skytevåpen - forferdelig håpløs. Siktesystemet fungerer dårlig, og samtlige våpen er tilsynelatende fylt med erter. Sløve erter. Og når jeg derfor må motivere meg selv til å drepe de samme zombiene som sto der de sto forrige gang jeg gikk der (altså, etter forrige lasteskjerm), så blir det litt vel mye arbeid og litt lite kos.

 

Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg liker å leke med inventaret for å lage våpen, det er en spennende historie og jeg kjøper glatt en demo til 400 MS Points bare for å vise utviklere at dette er en god vei å gå for å promotere spillet sitt.

Lenke til kommentar

@nubbiz: Det kommer en epilog av Dead Rising 2 ja, som blir kalt Case: West. I denne epilogen har du med deg Frank West, hovedpersonen fra Dead Rising 1.

 

@AltF4: Selv om de fleste punktene dine er subjektive går jeg likevel løs på dem :)

 

Det at kontrollen kan virke litt svak i starten er jeg enig i. Når det først er sagt så synes jeg at den vokser på deg etter tid, du kommer liksom litt inn i flyten for hvor "tung" Chuck er og etterhvert får man god styring.

 

Du kan angripe zombier på bakken, naturligvis. Ofte må man posisjoneres korrekt, men det lar seg gjøre. Det er ikke alle våpen man kan det med, men nok. Dessuten, som i Dead Rising 1 antar jeg at man lærer seg noen heftige triks etterhvert, som feks ground-stomp.

 

Når det gjelder stemmer så er jeg litt usikker på hvorfor dem har valgt å la være å inkludere det. Godt mulig at det hadde blitt mye bråk og vræl om du skulle eskortert 5 survivors samtidig og alle blabret på likt. Dette er uansett ikke noe jeg henger meg opp i, trenger ikke høre karakterene for å bli med på historien.

 

Våpenkontrollen er også uendelig mye bedre i Case: Zero enn i DR1. Jeg tror det er bevisst gjort å gjøre dem såpass ineffektive dog. Hva er vitsen med å bygge morsomme zombieslakteredskap, om det mest efffektive man får tak i er den assault-rifla som ligger i det barrikaderte området?

 

Personlig synes jeg det finnes nok spill hvor man skyter zombier. Jeg vil slakte dem for hånd, gjerne ved hjelp av snedig bruk av gaffateip.

 

Og det der med at zombiene respawner så fort du snur ryggen... Det føler jeg mest er et problem om du spiller på "feil" måte, dvs at du på en eller annen måte tror du kan beseire alle fiender, og rydde hus på den måten. Tok meg litt tilvenning i Left 4 Dead å forstå at man ikke trenger (og helst ikke burde) drepe alt man ser. Kan man unngå det så er det best å gjøre nettopp det, ikke å trave inn med hagla mens man roper Geronimo.

 

Så, jadda. Gleder meg veldig til spillet er på plass. Men 400 MSpoeng for denne prologen er vel verdt det, spesielt om du er fan fra før av. Er kanskje litt usikker på hvorvidt dette kan overbevise noen som ikke har spilt DR1 før da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...