Gå til innhold

Neverwinter blir «Dragon Age med coop» (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neverwinter er simpelthen en by i den såkalte Forgotten Realms-settingen, som er den mest populære kampanjen til penn- og papir-rollespillet Dungeons & Dragons. Spillene (NWN og Neverwinter) har ikke noe å gjøre med hverandre utover at de deler den samme settingen :)

 

... som er nesten alt. Vil si at spillene har mye til felles dersom det er snakk om både Neverwinter og DnD. Er jo flere andre byer i Forgotten Realms de kunne valgt, Baldur's Gate for å nevne en (selv om det kanskje ville vært et dumt trekk).

Lenke til kommentar

Dette høres helt fantastisk ut. Om ikke de forandrer formelen for mye og ødelegger det som gjor Dragon age bra og det som gjør utforsking bra så er dette et definitivt kjøp for meg.

Helt enig, det største ankepunktet med Dragon Age var begrensede muligheter for utforsking. Så hvis de klarer å kombinere det på en god måte og krydrer det med en god historie så skal du se at dette blir knall. ;)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

De fleste som har spilt gjennom Baldur's Gate- og Neverwinter Nights-seriene i coop (LAN eller internett) vil sannsynligvis ikke merke en kjempestor forskjell i systemet. Jeg er én av disse. Særlig NWN-serien har egentlig alltid vært basert på multiplayer coop... siden tanken der og da var å lage en dataversjon av AD&D som var nærmest mulig rollespillet.

Lenke til kommentar

I følge et intervju på gamasutra var oblivion/dragon age konseptet kun en ide som raskt ble fjernet.

Mener du denne saken: http://www.gamasutra.com/view/feature/6041/not_so_cryptic_neverwinter_and_a_.php

 

Der står i så fall følgende:

 

Your initial idea of the game sounds like it draws some cues from Oblivion, where you're doing a quest and you stumble upon a guy that needs help with a ghost in his basement or something. Then you branch off pretty naturally to that little mission.

 

JE: That is 100 percent my goal. I don't want to be so full of hubris as to say we can create a game as good as Oblivion or Dragon Age -- that's what we hope to do. But we all use the term "Dragon Age mixed with Oblivion," where we want a really tight, great storyline, which Dragon Age really delivered, and one of the best-loved things in Oblivion for me was stumbling upon the little stuff, like finding the farmer who needs my help or something. So that's the gameplay we're really trying to capture.

Lenke til kommentar

Neverwinter er simpelthen en by i den såkalte Forgotten Realms-settingen, som er den mest populære kampanjen til penn- og papir-rollespillet Dungeons & Dragons. Spillene (NWN og Neverwinter) har ikke noe å gjøre med hverandre utover at de deler den samme settingen :)

 

... som er nesten alt. Vil si at spillene har mye til felles dersom det er snakk om både Neverwinter og DnD. Er jo flere andre byer i Forgotten Realms de kunne valgt, Baldur's Gate for å nevne en (selv om det kanskje ville vært et dumt trekk).

 

Det synes jeg er et veldig sneversynt utgangspunkt. Neverwinter er en av de aller mest sentrale byene i Forgotten Realms-settingen, og et naturlig knutepunkt i Faerun. Nå er vel Neverwinter den mest kjente byen sammen med Baldur's Gate, og det er selvsagt ikke tilfeldig at utviklerne har valgt denne byen, men jeg kan ikke forstå hvorfor delt setting og regelsett nødvendigvis utgjør "nesten alt". Føles alle bilspill i New York like? Hva med alle skytespill i Las Vegas?

Lenke til kommentar

Om du ønsker det, kan du spille gjennom hele spillet på egenhånd.

 

Mange av hendelsene i spillet foregår i områder som kun du og eventuelle lagkamerater opplever, og selv om noen av disse er designet for grupper kan du leie inn datastyrte medhjelpere og få tilgang på dem.

 

Jeg liker ikke dette sitatet. Dette er akkurat det samme som Cryptic testet ut på Star Trek Online, og til en viss grad i champions online. Begge spill klassifiserer jeg som floppende fiaskoer. Det skal ikke være mulig å spille gjennom et mmo uten å være avhengig av andre (menneskestyrte) spillere!

 

På den positive siden, er cryptic kjent for å være rause med betatilganger til sine mmo. Så da blir det kanskje anledning til å teste produktet før kjøp.

Lenke til kommentar

Neverwinter er simpelthen en by i den såkalte Forgotten Realms-settingen, som er den mest populære kampanjen til penn- og papir-rollespillet Dungeons & Dragons. Spillene (NWN og Neverwinter) har ikke noe å gjøre med hverandre utover at de deler den samme settingen :)

 

... som er nesten alt. Vil si at spillene har mye til felles dersom det er snakk om både Neverwinter og DnD. Er jo flere andre byer i Forgotten Realms de kunne valgt, Baldur's Gate for å nevne en (selv om det kanskje ville vært et dumt trekk).

 

Det synes jeg er et veldig sneversynt utgangspunkt. Neverwinter er en av de aller mest sentrale byene i Forgotten Realms-settingen, og et naturlig knutepunkt i Faerun. Nå er vel Neverwinter den mest kjente byen sammen med Baldur's Gate, og det er selvsagt ikke tilfeldig at utviklerne har valgt denne byen, men jeg kan ikke forstå hvorfor delt setting og regelsett nødvendigvis utgjør "nesten alt". Føles alle bilspill i New York like? Hva med alle skytespill i Las Vegas?

Dersom de bruker både DnD og Neverwinter, så har vi et spill som er veldig likt Neverwinter Nights, med unntak av historien. Dette er fordi regelsettet begrenser veldig hva man kan gjøre nytt og annerledes, og når Nevewinter er knutepunkt i dette spillet også, så blir det likt. Tror dette er mye av grunnen til at Bioware valgte å droppe DnD i Dragon Age, fordi da fikk de frihet til å gjøre endringer som gjør spillet bedre, og litt mer moderne. Det var jo ikke mye forskjell på gameplay i Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights og Planescape: Torment, med unntak av story og setting.

 

Skal man spille DnD må man ha god kjennskap til regelsettet, hvis ikke risikerer man å ende opp med en build som er nesten umulig å fullføre spillet med.

 

Sier ikke at Neverwinter høres dårlig ut, bare at det fort kan bli veldig likt NWN. De kan gjøre verdenen mer åpen, og de kan ha en helt ny historie, men dersom de bruker DnD-reglene, så er det begrenset hva de kan gjøre med gameplay. Det som sannsynligvis blir annerledes er at du bare styrer en figur, i stedet for å kontrollere hele party-et slik du gjør i NWN (og Dragon Age). Etter det jeg har hørt så virker det som om spillet er en blanding av NWN og Guild Wars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...