Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffendet at de i Diablo også bruker pastell efektene (med dette mener jeg at fargene er utblandet i hvitt slik at man får en pastell effekt), mulig det ikke er den heftigste grafikken heller men tipper der tar dette glatt igjen med spillbarhet .

 

 

"Stay awhile and Listen!"

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Driter i grafikken for og være ærlig

Jeg spiller ikke spill for grafikken jeg spiller for at det er gøy

 

jeg spiller ikke diablo 2 nå for tiden for at det ser så bra ut, men for at det er gøy

ser du hvor jeg er på vei?

 

Grafikk betyr nada så lenge det er gøy og spille

Lenke til kommentar

Jeg synes grafikken ser strålende ut jeg. Ok, det ser kanskje ikke like mørkt, depressivt og jævlig ut som Diablo 2. Men det er kanskje en fordel? Joda, jeg skal innrømme at det var grafikken (og tildels lyden) i Diablo 2 som ga meg den skumle følelsen. Heck, første gang jeg spilte det turte jeg knapt å bevege meg utenfor byporten i frykt for å møte på de skumle monstrene der ute i mørket. Det kan hende den nye grafikkstilen ikke vil gi meg den samme opplevelsen. Men en spillserie må da kunne utvikle seg? Hvis utviklerene skal videreføre alt som var bra i forløperen blir jo oppfølgeren identisk med nevnte forløper, dog kanskje litt mer teknisk avansert med tanke på grafikk og lyd.

 

For min del er den endrede grafiske stilen velkommen. Der den nye grafikkstilen ikke har det samme potensialet til å skape en dyster og skummel følelse, kan den derimot gi en større glede av å utforske omgivelsene da disse vil bli seende langt mer spennende ut. Selv om den forandrer på noe, tifører den jo spillet noe nytt. Ellers er jeg glad for at de har endret på måten man skaffer seg items. Nå slipper man å grinde i en halv evighet for å få tak i hele sett etc. Er også ok at man kan angre oppgraderinger på items om man gjør feil. Da blir tersekelen for å prøve seg frem litt lavere.

 

Nå var og er jeg ingen ekspert i Diablo-spillene. Jeg har bare såvidt spilt eneren, men hatt mye moro med toeren. Så jeg vet ikke hvor mye vekt ordene mine faktisk har. Men jeg tror det kan bli artig.

Lenke til kommentar

Ingen TP'er på d3? Det var fail etter min mening.

 

Grafikken, mangel på TP, de nye sjappegreiene. Føles feil for min del.

Men de klarte å forbedre diablo til fordel for diablo 2 med nye items og stuff, så de vet nok hva de driver med.

 

Venter med sytingen til spillet er ute, og gleder meg en god mye til det.

Lenke til kommentar

Etter Blizzard begynte med 3D ser alle spillene deres helt like ut! Skuffende at Diablo 3 også ser ut til å ta denne "tegneserie" stilen :(

 

Til de som mener grafikk ikke er viktig vil jeg bare si at de bør tenke seg om en gang til. Snakker vi om fetest mulig benchmarkgrafikk er jeg i grunn enig, men både lyd og det visuelle er alpha-omega i kunsten å sette en stemning for historien. De beste spillene forteller en god historie, og dermed er nettopp denne stemningen helt essensiell! Du må leve deg inn i og tro på historien som fortelles, slik at man kan beveges av den, uansett om det er faction eller fiction. Det er det de over dammen så fint kaller immersion ;)

Endret av Elgen
Lenke til kommentar

Etter Blizzard begynte med 3D ser alle spillene deres helt like ut! Skuffende at Diablo 3 også ser ut til å ta denne "tegneserie" stilen :(

 

Til de som mener grafikk ikke er viktig vil jeg bare si at de bør tenke seg om en gang til. Snakker vi om fetest mulig benchmarkgrafikk er jeg i grunn enig, men både lyd og det visuelle er alpha-omega i kunsten å sette en stemning for historien. De beste spillene forteller en god historie, og dermed er nettopp denne stemningen helt essensiell! Du må leve deg inn i og tro på historien som fortelles, slik at man kan beveges av den, uansett om det er faction eller fiction. Det er det de over dammen så fint kaller immersion ;)

Uh, har du spilt Minecraft? Lydmessig eller Grafisk mesterverk, nei. Morsomt spill med høy spillbarhet? Jeppolainen!

Jeg skal selvsagt ikke komme her og komme her, grafikk er viktig men ikke nødvendigvis alfa eller omega for spillopplevelsen.

For en film så er selvsagt det visuelle viktig men for et spill så er det grafiske mindre viktig enn at spillet i seg selv engasjerer gjennom en god historie og spillbarhet.

Om historien er viktig eller ei for spillet er helt avhengig av type spill du spiller selvsagt. For et hack'n'slash spill som Diablo så er historien ikke så mye mer enn et lite apropos i margen, selv om den er bra skrevet og filmsnuttene er veldig bra så er ikke historien her viktig for spillopplevelsens del.

Lenke til kommentar

Hm, ser ut til at det har blitt en feil med artikkelen; alle bildene kommer fra Torchlight. :p

 

Gleder meg til å se hvor de fører spillet; etter såpass lang tid har de nok fått til et gjennomført produkt.

 

Alle bildene er ikke fra torchlight. Kjenner igjen de tre nederste fra gameplay traileren som kom ut for en stund siden hvor de viste fram barbarian og witchdoctor.

Lenke til kommentar

Ser ut til at mange misforstår ordet "grafikk". Grafikk i et spill betyr at ikke at spillet skal se penest ut, med den villeste fysikken slik at bare high-end PCer skal kunne kjøre det. Grafikken skal skape stemning, uansett hvordan det ellers ser ut.

 

For de som har spilt Diablo II, så vet dere at grafikken i spillet er langt på vei utdatert, men likevel skaper det en stemning som har satt seg nært ethvert spillhjerte som har spilt Diablo II. Derfor er folk bekymret for at Diablo III ikke skal kunne matche dette.

Lenke til kommentar

Det heter vel noe som "skomaker bli ved din lest", og det er vel det Blizzard gjør til fulle...

 

Kanskje for mye...

 

De har tre spill: Warcraft, StarCraft og Diablo. De tjener store penger (takket være WoW) og legger mye utvikler-tid i nye versjoner. Skulle dog ønske at de ville legge mer i nye ideer/spill også...

 

Har spilt litt StarCraft II, men det føles ikke som noe mer enn StarCraft med mer oppdatert grafikk. Fenget ikke så voldsomt som jeg hadde forventet... StarCraft var utrolig morsomt i sin tid og StarCraft II blir sikker bedre det også etter som jeg spiller mer, men sitter fortsatt igjen med en liten skuffelse...

 

Spiller også litt Diablo II for tiden på en Assu Eee med Ubuntu og Wine. Morsomt med gamle spill dog som ikke krever forferdelig mye resurser slik at de kan spilles på enkle maskiner. Starcraft og Warcraft III fungerer fint også. Så jeg er helt enig når det sies at grafikken ikke er viktigst, men om det er gøy å spille...

 

Diablo II dog fremstår så langt som et enkelt hack'n'slash spill og ikke så gøy som mange skal ha det til... Så om ikke Diablo III blir noe mer, tror jeg at jeg kommer til å vurdere andre spill før Diablo III. Har uanskvett ganske mange andre spill å runde før den tid :)

 

Ser ut til at mange misforstår ordet "grafikk". Grafikk i et spill betyr at ikke at spillet skal se penest ut, med den villeste fysikken slik at bare high-end PCer skal kunne kjøre det. Grafikken skal skape stemning, uansett hvordan det ellers ser ut.

 

For de som har spilt Diablo II, så vet dere at grafikken i spillet er langt på vei utdatert, men likevel skaper det en stemning som har satt seg nært ethvert spillhjerte som har spilt Diablo II. Derfor er folk bekymret for at Diablo III ikke skal kunne matche dette.

 

Amen!

 

Et av spillene med bra grafikk i form av stemning dog veldig enkel grafikk er Darwinia.

Endret av lul
Lenke til kommentar

Tar ikke helt av når jeg ser screenshotsa, man vet jo ingenting sikkert enda, men det er litt trist viss når man ser på utviklingen siden diablo, til diablo 2 og nå 3. Dette første spillet hadde helt ufattelig steming, fra grafikk, til musikk. Diablo 2 var tidvis mørkt og jævlig, mens diablo 3 ser ut til å bli en gang i blandt mørkt og jævlig. Men spillet kan jo bli meget bra på tross av dette. Det er bare litt trist viss dette er tilfelle, for det første spillet har så utrolig magisk steming og det er ikke gøy å gå vekk fra dette.

 

Men folk spiller diablo for forskjellige grunner, jeg tviler vel på at de som spiller diablo mest, på hardcore, og har flere characters på max lvl bryr seg om steming. Her er det mer item jaget, og overleve lengst mulig på hardcore, mens jeg spiller gjennom spillet et par ganger med forskjellige characters, tar min tid, og kanskje spiller litt med venner etterpå. Litt mer slow paced og tar meg tid til å "leve" meg inn mer. Min måte å spille på er selfølgelig ikke bedre enn noen andres måtte å spille på viss noen fikk inntrykk av det.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil, skulle ikke diablo bare bli mer og mer mørkt og stemningsfullt ettersom man går gjennom actene da? Synes det virker logisk at det starter litt lyst i grunn.

 

Godt mulig jeg har tolka flere folk i tråden her feil, og at jeg svarer på noe langt inn i natta, men jeg gleder meg uansett, blir nok bra.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet starter vel historien ned at Diablo er på vei tilbake, ikke at han er tilbake for fullt. Virker for min del ganske logisk at verdenen har kommet seg siden sist han ble nedkjempet og har grodd igjen sårene sine. Etterhvert som han vender tilbake vil jeg dog tro at det blir mørkere og mørkere.

Lenke til kommentar

Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til dette spillet! Til dere som klager på "grafikken": Dette er screenshots fra DIII demoen som var på blizcon for leeeeenge siden! Det blir og ta LANG tid før det kommer ut, og de blir og oppgradere grafikken innen den tid.

Blizzard er noen slemme teaser tøs :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...