Gå til innhold

Minecraft og Valve? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo sitat ifra bloggen hans der han selv er ganske klar på hva han vil:

 

I would love to hire some people and set up a small development studio in Stockholm. This would include additional programmers, and someone in charge of the website and community features. And an artist that can make a nicer glass texture.

I am not interested in changing the openness of how minecraft is developed, nor do I have any intention of selling the product to anyone else; I want to be the one developing it.

 

Grafikk- og designmessig bør ingenting endres spør du meg. Det som hadde vært fantastisk er om feks ideene med multiplayer og landclaim flags (dvs en gruppe spillere kan plante et flagg og annektere et område, ingen andre kan grave/hugge opp der) ble implementert og godt gjennomført. Legg til muligheter for pvp, mens man beholder sandbox konseptet så vil ting virkelig ta av. Uansett hva han ender opp med å gjøre så tror jeg Valve virkelig kan bidra i forhold til at smp delen blir vanntett.

Lenke til kommentar

Grafikk- og designmessig bør ingenting endres spør du meg. Det som hadde vært fantastisk er om feks ideene med multiplayer og landclaim flags (dvs en gruppe spillere kan plante et flagg og annektere et område, ingen andre kan grave/hugge opp der) ble implementert og godt gjennomført. Legg til muligheter for pvp, mens man beholder sandbox konseptet så vil ting virkelig ta av. Uansett hva han ender opp med å gjøre så tror jeg Valve virkelig kan bidra i forhold til at smp delen blir vanntett.

 

Håper han legger det til. Hadde vært gøy!

 

 

Ikke dumt at han sjekker opp hva Valve har å tilby uansett. Han har jo kommentert at han får endelig møte noen av heltene hans, som kanskje litt av grunnen til møtet ;)

Lenke til kommentar

Notch har jo nevnt at Valve er en av favoritt utvikleren han har, pga de lagde TF2.

Så jeg tror han føler seg svært beæret av å få diskutere "hva-en-de-skal-diskutere".

 

Jeg tipper det har noe med å få Minecraft på Steam, men dog, det er vel kanskje fler hindringer som hvordan få spillere som har kjøpt spillet til å få det "gratis" på steam?

Eller om de bare separere spiller databasen?

Mange spørsmål, få svar.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hva han egentlig har behov for. Som nailer påpeker har han ikke akkurat dårlig lønn for tiden, så han trenger strengt tatt ikke Valve. Eller Steam, for den saks skyld. Men det kan jo godt være de har noen spennende ideer.

 

Å være på Steam vil jo være en solid kilde til publisitet, samt driftsikkerhet for servere for spillet. Han ønsker vel så mye publikasjon som mulig, noe han absolutt fortjener. Og der kommer vel Valve inn i bildet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd det, men på det jeg har sett på youtube så fatter jeg ikke hva som er så fantastisk med dette spillet. så: hva er det med det egentlig?

Som med Sim City-serien, Populus, Black & White, Lego og så videre er det noe med det å være kreativ og skape noe som er underholdende. Å se sine egne kreasjoner i all sin prakt, og av det få en følelse av å ha oppnådd noe er artig. Det at man kan lage nærmest alt man vil med en haug blokker er ganske tiltrekkende. Det er som å bygge med lego, bare at man bygger med klosser i identisk størrelse, og slipper dermed å tenke på at de må passe sammen. Ikke minst er det mulig å lage et nærmest uendelig antall ting. Noen har laget jordkloden, andre lager pixel-art (les: gamle 8-bit spillfigurer ol.), noen bygger undervannsbyer, andre store templer. I det hele tatt er det mye man kan gjøre. Det er det som gjør at folk liker Minecraft. :)

Lenke til kommentar

Å være på Steam vil jo være en solid kilde til publisitet, samt driftsikkerhet for servere for spillet. Han ønsker vel så mye publikasjon som mulig, noe han absolutt fortjener. Og der kommer vel Valve inn i bildet.

Joda, men å være på Steam er ikke gratis. Jo flere parter og personer som involveres, jo flere kopier må selges for at han skal tjene like godt. Akkurat nå tar han hele profitten selv (minus paypal-fees), og spillets salgstall er jo bare på vei oppover. Da jeg først skrev om spillet solgte han ca. 1000 kopier i døgnet. Nå selger han ca. 4000 kopier i døgnet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...