Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon Ball: Origins 2 (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill skal anmeldes uavhengig av plattform. Om et DS-spill blir dårlig portet og utgitt på XBLA, med lik grafikk og det hele, så skal det anmeldes som alle andre DS-spill. Man skal ikke ta hensyn til om potensialet i plattformen er lav, men hvor generelt godt spillet faktisk er.

Det som var poenget mitt :) Men får inntrykk av at mange anmeldere sammenligner DS-spill med f.eks. 360-spill. Og det blir bare dumt.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Synd at så få DS spill blir annmeldt, og de som gjør det får somregel grisejuling :(

Å dele ut karakteren 6/10 her på Gamer.no, er veldig langt fra å gi et spill grisejuling. Et spill som får denne karakteren er tvert i mot et nokså godt spill, som mange vil finne underholdende. Det har imidlertid visse problemer, og i dette tilfellet er det største av disse en akutt mangel på variasjon. Når det gjelder anmeldelser av DS-spill generelt, vil jeg påstå at karakterene som deles ut er rettferdige, og i mange tilfeller høye. Gjennomsnittskarakteren for de 5 siste anmeldelsene av DS-spill på Gamer, ligger på 7,4.

 

Mye pga at folk ikke skjønner at ting som er mulig på en 360/PS3/PC ikke er mulig på en DS.

Det første Dragon Ball: Origins var bra, og jeg tviler på at dette er dårligere.

Spillet er ikke dårlig, men lider som sagt av svakheter som vanskelig kan overses. Leser du anmeldelsen, vil du legge merke til at jeg anbefaler det til tilhengere av Dragon Ball-serien, selv om opplevelsen kan bli noe ensformig. Å si at Origins 2 passer for allmennheten, blir etter mitt skjønn helt feil. Videre vil jeg bedyre at karakteren slettes ikke er gitt på grunnlag av tekniske begrensninger.

 

Det som var poenget mitt :) Men får inntrykk av at mange anmeldere sammenligner DS-spill med f.eks. 360-spill. Og det blir bare dumt.

Gir også denne anmeldelsen deg dette inntrykket? Hvilke avsnitt/setninger er det i så tilfelle snakk om?

Lenke til kommentar

Det som var poenget mitt :) Men får inntrykk av at mange anmeldere sammenligner DS-spill med f.eks. 360-spill. Og det blir bare dumt.

Gir også denne anmeldelsen deg dette inntrykket? Hvilke avsnitt/setninger er det i så tilfelle snakk om?

Nei, jeg snakket ikke om denne anmeldelsen her :) Anmeldelsen var grei den altså, men ble bare litt skuffet over karakteren, selvom 6/10 ikke er så aller verst egentlig. Men jeg får inntrykk av at mange anmeldere sammenligner plattformer som ikke kan sammenlignes. Du kan vel innrømme at du har sett det selv?

 

En annen ting som irriterer meg, er at spill som kan ligne på hverandre sammenlignes. Det mener jeg også blir feil, da spill bør anmeldes slikt det spillet er laget, og ikke slik konkurrenten er laget. F.eks. GTA IV vs. Saints Row 2.

Lenke til kommentar
Nei, jeg snakket ikke om denne anmeldelsen her :) Anmeldelsen var grei den altså, men ble bare litt skuffet over karakteren, selvom 6/10 ikke er så aller verst egentlig. Men jeg får inntrykk av at mange anmeldere sammenligner plattformer som ikke kan sammenlignes. Du kan vel innrømme at du har sett det selv? En annen ting som irriterer meg, er at spill som kan ligne på hverandre sammenlignes. Det mener jeg også blir feil, da spill bør anmeldes slikt det spillet er laget, og ikke slik konkurrenten er laget. F.eks. GTA IV vs. Saints Row 2.

Uheldige sammenligninger gjøres nok nå og da, men jeg kan garantere deg at ingen av skribentene på Gamer – meg inkludert – går inn for å sette spill eller konsoller i dårlig lys på denne måten. Hvis slikt likevel forekommer, er en forumdiskusjon absolutt på sin plass. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...