Gå til innhold

Slik overlever du i Minecraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEG DIGGE DETTE SPILLET! (sorry at jeg roper, men det er sant :) Jeg lasta ned torenten til dette spillet jeg. Skal snart kjøpe det ordentlige spillet snart for (hvor mye koster spillet ? ) Vell, dette spillet er et spill som bare MÅ(!) Prøves. Det er så gøy morsomt, skummelt og nyskapende. Også avhengighetsskapende da xD

 

You know what they say: Minecraft; the best game youve never heard of.

 

Spill minecraft!!

Lenke til kommentar

ditta spelet er fantastisk! satt i 3-4 dager, nesten i strekk, lagde eit sævert slott, stor gruve under den første hytta mi :) slottet mitt befinner seg på 2 svære fjell! med bru mellom. har ein underjordisk trapp som går ned til bakke nevå. er berre genialt! speler på peacefull då.... slik at eg kan jobbe dag og natt uten forstyrrelser :p

Lenke til kommentar

Av ein merkelig gunn så lagger dette spelet heilt villt på laptopen min! Eg har ein HP 8710workstation som burde vera godt nok for dei fleste spela der ute, men dette spelet henger heftigt! Det er synd i grunnen, digger sandkassespill som dette her.

 

Sliter med akuratt det samme problemet. Irriterende, når det ødelegger spill opplevelsen. Det funker fint i starten,til jeg begynner å bevege meg litt for mye:p

Lenke til kommentar

Ikke mer enn 80kr, mye vits i å torrente et spill til den summen...

Ja, jeg vet, men jeg bare måtte spille Survival mode først i torrent version fod å sjekke om spillet var bra nok :)

Super kult spil: Check

:)

 

Av ein merkelig gunn så lagger dette spelet heilt villt på laptopen min! Eg har ein HP 8710workstation som burde vera godt nok for dei fleste spela der ute, men dette spelet henger heftigt! Det er synd i grunnen, digger sandkassespill som dette her.

Hmm, jeg tror hva som skjer: Jeg lagget også, men hvis du trykker på F når du spiller, skal the "Toggle Fog Vision" Også lagger det ikke så mye mer, siden du ikke ser så mye. Det funker uansett om du er i en hule eller uti i åpent landskap. Du bare ser ikke like langt som før. Det funka på meg, kanskje det funker på deg :)

Lenke til kommentar

Uten fog så rendres vel nesten hele verden hele tiden, og det blir fort litt tungt, til tross for at man oppholder seg i en legoverden.

 

Ellers har jeg oppdaget at følgende er en god idé å ha med seg når man skal grave sjakter ned mot jordens indre, og ikke regner med å komme opp igjen på en stund:

 

- Noen stacks (64 = en stack) med bygningsblokker (dirt, stone, etc) som du kan bruke til å lage trapper, mure igjen skumle innganger, eller stoppe løpske undervannselver (eventuelt bygge en demning for å få vannet dit du vil).

- 3-5 hakker, helst med stein eller stålhode

- En stack eller to med fakler som du plasserer etter hvert, for å ikke bli overrasket av zombier og denslags

- Om du har dårlig retningssans, slik som meg: Skilt, som du plasserer - med hjelpsomme instrukser til deg selv - for å lage en "breadcrumb trail" så du finner tilbake til der du kom fra.

- 10-20 stige-elementer, i tilfelle du faller ned i en grop full av obsidian (mørk stein som man må ha diamanthodehakker for å komme gjennom), eller for å gjøre veien opp igjen litt lettere. Du kan ofte klare deg med å smekke en stige på bare en blokk, for så å hoppe opp både til og fra den for å klatre opp forholdsvis imponerende høyder.

- Sverd, for alle tilfellers skyld. Og gjerne et (par) til som backup.

- Full rustning!

- Mat. I tilfelle du får deng av noe, eller faller ned i lava, eller bare faller ned store høyder.

 

Går aldri hjemmefra uten mitt underjordiske overlevelseskit.

Lenke til kommentar

Et genialt spill, håper utvikleren får sykt mye oppmerksomhet og kanskje bli plukket opp av et større firma så spillet får litt mer kjøtt på beina.

 

Mulighetene er store med det spillet her, ser for meg Facebook multiplayer,X360 og PS3 utgaver.....dette er jo et genialt spill! Grafikk tullinger skjønner selvf ingen ting da det mangler noen milioner piksler for at et spill skal bli "bra" for dem...men resten av "oss" har et sykt digg spill her slik!

Lenke til kommentar

mulig jeg har drukket et par øl for mye å kjøpt dette på impuls, men jeg har nå altså brukt 80,- kroner på Minecraft. Lasta ned "den store klienten", men skjønner ikke bæra av hva jeg skal gjøre videre. dobbelklikker på fila og får spm om hvilket progr. jeg skal åpne den i....og så langt kommer jeg...skål forresten.

 

hmm, hjalp jo å legge .exe til navnet på fila

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Ellers har jeg oppdaget at følgende er en god idé å ha med seg når man skal grave sjakter ned mot jordens indre, og ikke regner med å komme opp igjen på en stund:

 

<snip>

En annen god idé er å roe ned gravinga litt om du begynner å høre bobling og *pisshh* lyder, eller når du treffer grunnfjellet (mørkegrå blokker som er umulig å knuse i).

Lava er sjeldent din venn (men det rundt den man som regel finner de beste mineralene og diamantene).

 

Det er forsåvidt unødvendig å bære med seg for mange byggeblokker om man selv graver seg ned, man vil ende opp med mer enn nok uansett. Ta med nok treverk! Plagsomt å gå tom for fakler og skaft til hakkene.

 

Og en til; ikke grav blokka direkte over deg med mindre du er sikker på hva som er over den igjen. Kjipt å drukne i vann, lava, zombier eller sand.

 

*edit*

Hvordan gjør jeg noe så lett som å mure igjen åpningen? :p

Hold byggeblokk i lanken, flytt pekeren over en blokk nærmere enn 3 blokker unna, trykk høyre musknapp.

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

Uten fog så rendres vel nesten hele verden hele tiden, og det blir fort litt tungt, til tross for at man oppholder seg i en legoverden.

 

Ellers har jeg oppdaget at følgende er en god idé å ha med seg når man skal grave sjakter ned mot jordens indre, og ikke regner med å komme opp igjen på en stund:

 

- Noen stacks (64 = en stack) med bygningsblokker (dirt, stone, etc) som du kan bruke til å lage trapper, mure igjen skumle innganger, eller stoppe løpske undervannselver (eventuelt bygge en demning for å få vannet dit du vil).

- 3-5 hakker, helst med stein eller stålhode

- En stack eller to med fakler som du plasserer etter hvert, for å ikke bli overrasket av zombier og denslags

- Om du har dårlig retningssans, slik som meg: Skilt, som du plasserer - med hjelpsomme instrukser til deg selv - for å lage en "breadcrumb trail" så du finner tilbake til der du kom fra.

- 10-20 stige-elementer, i tilfelle du faller ned i en grop full av obsidian (mørk stein som man må ha diamanthodehakker for å komme gjennom), eller for å gjøre veien opp igjen litt lettere. Du kan ofte klare deg med å smekke en stige på bare en blokk, for så å hoppe opp både til og fra den for å klatre opp forholdsvis imponerende høyder.

- Sverd, for alle tilfellers skyld. Og gjerne et (par) til som backup.

- Full rustning!

- Mat. I tilfelle du får deng av noe, eller faller ned i lava, eller bare faller ned store høyder.

 

Går aldri hjemmefra uten mitt underjordiske overlevelseskit.

Helt Enig, har nesten det samme "overlevelseskit"

Lenke til kommentar

Et genialt spill, håper utvikleren får sykt mye oppmerksomhet og kanskje bli plukket opp av et større firma så spillet får litt mer kjøtt på beina.

 

Mulighetene er store med det spillet her, ser for meg Facebook multiplayer,X360 og PS3 utgaver.....dette er jo et genialt spill! Grafikk tullinger skjønner selvf ingen ting da det mangler noen milioner piksler for at et spill skal bli "bra" for dem...men resten av "oss" har et sykt digg spill her slik!

Dude, jeg er HELT enig! Minecraft har/kan stor framtid foran seg hvis noen putter litt arbeid til det!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...