Gå til innhold

Wing Commander feirer jubileum (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I gamle dager var dette min favoritt sjanger, men desverre startet min kjenskap til Wing Commander med Wing Commander: Privateer som ikke har noe med denne storylinen å gjøre, men er satt i samme univers, før jeg hoppet inn på Heart of the Tiger året etter. De første spillene ble aldri plukket opp desverre, men serien videre huskes fremdeles som en av mine favoritter.

 

Men det er nok Privateer som har fått mest timer på skjermen, dette var (da) et utrolig bra spill.

 

Uansett var det trist at EA ikke kunne la Origin holde på med det de var gode til.

Med Origin, og forsåvidt Janes Combat Simulations som EA kjøpte og rasserte forsvant mange av mine favoritt spill og spillserier.

 

 

Wing Commander series (1990–1998)

Strike Commander (1993)

Privateer (1993)

System Shock (1994)

Jane's Combat Simulations: AH-64D Longbow (1996)

Jane's Combat Simulations: AH-64D Longbow: Flash Point Korea (1996)

Privateer 2: The Darkening (1996)

Jane's Combat Simulations: Longbow 2 (1997) Windows

 

I tillegg skulle Prophecy være starten på en triologi, og privateer 3 skulle komme.

 

Så EA, up yours! Sånn går det med alle utviklere som lager bra spill som ikke er mainstream og kjøpes opp. De får ikke fortsette med det de kan og legges ned. Tilbake står vi med simple spill for massene. Den beste tiden for en gamer var 1990 til 2000, da man faktisk lagde spill for gamere.

 

Uansett, for Privateer's del, en remake er på vei.

http://privateer.sourceforge.net/

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...