Gå til innhold

Ukens nettutgivelser (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Alter Ego på steam for noen dager siden, og har spillt litt over 4 timer. Ser gamespot.com slaktet det og ga det 3.5, men jeg liker det veldig godt. Kan vi forvente en anmeldese her på gamer.no for Alter Ego?

 

Game Industry News gave det 4.5 av 5 ser jeg.

Er MEGET uenige med Gamespot på flere punkter.

 

Er mye mer enig med Game Industry News jeg også. Det er selvsagt noe å trekke Alter Ego for, som et par av gåtene, om en kan kalle det gåter. Bare for å ta et eksempel, så skal du åpne et vindu og stjele en flaske vin. Men vinduet sklir igjen. Normalt sett kan en holde vinduet åpent med en hånd og stjele vinen med den andre, da den står like innenfor vinduet. Men det går ikke. Du må få vinduet til å stå åpent før du kan stjele. Også virker han litt "tafatt", han som har stemmen til Tim Moor. Men ellers er grafikken pen, stemningen er der, historien er interessant og jeg synes spillet er veldig gøy.

Lenke til kommentar

Har kjøpt og spilt igjennom Alter Ego, vil ikke akkurat kalle det for et grøssereventyr, krimeventyr er mer passende. God historie, selv om det var (er) noen små glipp her og der, f.eks hva er så misstenkelig med at noen har kastet en avis i søpla? Det er en sekvens når du begynner som Briscol, hvor du kan levere overføringspapirene med en gang, og du går igjennom sekvensen, men det skjer ingenting, for det er mening at du skal snakke med personen bak pulten først slik at papirene kan bli stjålet. Også noe smågrums når du skal få tak i nøklene til ett hus du planlegger å bryte deg inn i når du er Moor. Men i det store og hele så er det ingenting som ødelegger noe, men det burde ikke vært der.

 

Selv om det står at det er 80 steder å utforske, så er det veldig mye av de samme stedene om igjen med litt variasjon i forhold til hva som har skjedd. Vil tippe jeg brukte 15-20 timer på å fullføre, og til €26.99 (ca 215 kr) så er det en grei pris i forhold til underholdningen jeg fikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...