Gå til innhold

Det mest unike rollespillet noensinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker dette spillet ble nevnt i salige Power Player som hadde en egen rollespillspalte hvor "Tobias" ga oss previews på rollespill som nylig var kommet ut i Japan. Der ble også både Crono Trigger, Secret of Mana 2 og Dragon Quest 6 nevnt, uten at noen av dessverre ble å se på hvor side av verden :( Trist at så mye av det beste fra denne tiden aldri nådde hit, men gøy at det i dag heldigvis er mulig å teste de også for oss som ikke forstår japansk!

Lenke til kommentar

Det er mange fanoversettelser der ute av gamle spill som aldri kom utenfor Japan. Vanligvis kan det lastes ned som en tilleggsfil til en rom-fil. Dog har de en tendens til å ha en del småbugs.

 

Power Player var et blad vil jeg påstå med den beste JRPG-dekningen vi har sett i norske media, hovedsakelig takket være Tobias. Hadde det ikke vært for det ville jeg neppe visst at det fantes et unikt rollespill som het Live a Live og glatt oversett denne artikkelen. Ikke at jeg spilte så mye JRPG selv på den tiden, som tiåring har man begrensede muligheter til å importere spill og modde konsoller - engelskkunnskapene var det også dårlig med, men jeg synes absolutt det virket interessant og da FFVII kom i hyllene visste jeg at det måtte være gode greier etter å ha lest Tobias' anmeldelser av IV og VI.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...