Gå til innhold

Blizzard krever ekte navn på nettet (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Identitets tyveri pga dette? Herres, om de tror det skal så lite til lurer jeg på hva de sier når de ser en telefonkatalog.

 

Selv, bryr meg ikke om å måtte stå med fult navn. Håper bare det gir ønsket virkning, at folk faktisk ikke sier ting de ikke står for og alt annet dritet offisielle forum er fylt med randen av. Per idag finnes det nesten ingen offisielle spill forum det faktisk er trivelig å være i, alt er fylt til randen med syting (les: ikke konstruktiv kritikk) og skitkasting.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å legge ut navnet mitt på nettet. Det er tross alt bare navnet mitt. Problemet oppstår der hvor noen heter Ali og en annen heter Bill. Bill er selvfølgelig av den oppfatningen at alle som heter Ali er terrorister og oppfører seg deretter.

 

Nei, jeg tror ikke dette går bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Herres, om de tror det skal så lite til lurer jeg på hva de sier når de ser en telefonkatalog.

 

haha genialt ^^

 

Men seriøst dog: Selv om endringen neppe fører til mindre "dårlige innlegg" (hvorfor skulle det gjøre det egentlig?), så er det jo ikke et problem heller. So what om folk ser hva du heter i RL?

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Ideen er vel at når folk vet hva du heter så er du kanskje litt mer påpasselig på hva du sier, om det vil fungere vet jeg ikke. Troller sjeldent selv.

 

Jeg kan forstå at endel bryr seg, men endel av poengene som kommer fram i tråden til blizzard er ren løgn. Er med i vitnebeskyttelse og vil ikke vise ekte navn noe sted, sist jeg sjekket fikk du tildelt ny identitet når man gikk inn i vitnebeskyttelse (navn, social security number og hele den pakka i USA). For det andre, antall personer med samme navn. I norge kan det være ett problem, kun 2 med mitt navn f.eks. men USA? Wow, han heter John Smith?! Skal vi se...51256 forskjellige personer, jeg skal nok greie å finne ut hvem av de det er!

 

Det bør dog være en sperre for dette i parental control for yngre, men de bør også være sperret fra forumet syns jeg. Både med hensyn til de selv og alle andre som må lese det de skriver...

Lenke til kommentar

Dårleg ide. Har ingen interesse av at noken som er uenige eller what not med eit av innlegga mine skal få den glupe ideen å finne navnet mitt i telefonkatalogen for så å ringe.. Er desverre nok raringer der ute til at slikt, eller andre ting, fort kan skje.

Endret av Belzebob
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

@Ghaundan: Jepp, de har sagt at de skal ha ett system for å sørge for at mindreårige ikke slenger rundt med navnet sitt.

 

Dog, personlig har jeg litt blandede følelser rundt det hele. Jeg på min side har ingen problemer med å legge ut fult navn på diskusjonssider, og WoWs forum er intet unntak. Jeg gamer WoW, og om en fremtidig arbeidsgiver finner det så burde han ikke gå "omfg, u r gaeming WauW, i fier u!!!111" over det. It's just a game. Men samtidig er jeg redd for at den generelle mengden med mennesker på WoW-forumet kommer til å krympe veldig over det hele, samt at oppstyret rundt dette ikke kommer til å ta noen ende fordi noen er pissredde for å legge ut info om seg selv som antakeligvis allerede florerer på internett. Personlig støtter jeg mer opp rundt et account-wide alias som vil brukes konstant, som ikke kan byttes og som gjelder kun på din konto. Dermed slipper vi at tards QQer over at de må ut med sin fulle identitet, vi får et system som alltid vil vise hvem du er så folk kjenner deg igjen og anonymiteten vil forsvinne en viss grad fordi brukernavnet ditt vil alltid gjelde på samme konto.

 

:)

 

 

Lenke til kommentar

Dårleg ide. Har ingen interesse av at noken som er uenige eller what not med eit av innlegga mine skal få den glupe ideen å finne navnet mitt i telefonkatalogen for så å ringe.. Er desverre nok raringer der ute til at slikt, eller andre ting, fort kan skje.

 

Sjansen for at noen fra utlandet skal gidde å ringe meg er forsvinnende liten, og om det er nordmenn som ønsker å spille meg et pek vil det sannsynligvis være mulig å finne nummeret - og dermed navnet - på brukeren som fant det for godt å gjøre noe annet enn å spille StarCraft 2. Eller bare la være å bry seg noe om det, for slike troll er vel like avhengig av oppmerksomhet som alle andre troll for å gidde å holde på med trollinga si.

 

Og jeg har heller aldri opplevd at noen har tatt seg bryet med å ringe meg bare fordi jeg står i telefonkatalogen heller.

 

Problemet slik jeg ser det er hvor stor nytte et krav om fullt navn faktisk vil ha. På Facebook må man jo ha det, men det er jo allikevel ingen hinder å ta et fullstendig tullete navn for moro skyld. For Blizzard vet neppe hva som er vanlige navn rundt om kring i alle verdens land og enda mindre vet de vel om hva samtlige brukere faktisk heter uansett?

Lenke til kommentar

Har spilt stort sett alle blizzard produkter, og holdt på med det så lenge jeg kan huske.

Og jeg har alltid følt at blizzard har er ganske så intressert i å ha full kontroll over folket som betaler for spillene dems, og dette er nok en måte. Jeg poster dog ikke på forumet og de eneste som er på min RealID i wow er nære venner. Syns fortsatt det her er en veldig dårlig idé og de burde gå rolig frem med det og evaluere det engang til.

Lenke til kommentar

En Blizzard-ansatt oppga navnet sitt i tråden, for å vise hvor harmløst det er å poste på internett med fullt navn. Dette er hva som skjedde: http://wowriot.gameriot.com/blogs/Americans-are-bad-at-games/Real-Names-on-the-Official-Forums-New-REAL-ID-function

 

Folk fant ut hvor han bor. Telefonnummer. Bilder av fyren. Facebook-kontoen måtte han fjerne en stund, og gudene vet hvor mange som har ringt hjem til han, og /eller bestilt en pizza til huset hans. Kan forresten se ut som om han bor hjemme hos mora si.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg gamer WoW, og om en fremtidig arbeidsgiver finner det så burde han ikke gå "omfg, u r gaeming WauW, i fier u!!!111" over det. It's just a game. Men samtidig er jeg redd for at den generelle mengden med mennesker på WoW-forumet kommer til å krympe veldig over det hele, samt at oppstyret rundt dette ikke kommer til å ta noen ende fordi noen er pissredde for å legge ut info om seg selv som antakeligvis allerede florerer på internett. Personlig støtter jeg mer opp rundt et account-wide alias som vil brukes konstant, som ikke kan byttes og som gjelder kun på din konto. Dermed slipper vi at tards QQer over at de må ut med sin fulle identitet, vi får et system som alltid vil vise hvem du er så folk kjenner deg igjen og anonymiteten vil forsvinne en viss grad fordi brukernavnet ditt vil alltid gjelde på samme konto.

 

:)

 

 

Jobber for tiden som konsulent/utvikler. Om sjefen faktisk skulle tatt opp WoW spillinga mi som noe annet enn løs snakk hadde jeg sannsynligvis sluttet og gå tilbake til å være truck fører på ett fabrikk lager :p Høres ut som en ustabil sjef som jeg helst ikke vil ha. "Nei nei, du liker ikke rett lag i fotball" Det blir like dumt, så useriøse sjefer kan man umulig ville ha. Og selv så sier jeg sjeldent ting jeg ikke har noe imot å stå for, kanskje jeg ikke ville sagt de til sjefen min, men det har med kontekst å gjøre.

 

En accountID, altså ikke brukt til login eller noe, bare unikt og kun tilgjengelig om visse kriterier var oppfylt. Betalende WoW kunde over lvl XX eller noe slikt (fake alts og diverse). Det hadde sikket vært bedre, men nå går de altså denne veien.

 

Om de er redd for å bli oppsøkt og diverse, la oss si det slik: Er du så paranoid så burde ett navn hjelpe ca 0 siden du vil ha reservert nummeret ditt og ikke lagt ut addresse og det som er på facebook. Du kommer ikke langt med bare ett navn, hverken i USA eller i europa. Det eneste du kan greie er rasisme/slibrike kommentarer. Og vet du hva? /Cheer om de gjør det, rasistiske kommentarer er iallefall nok hos blizzard til å bli perma bannet.

Lenke til kommentar

 

Sjansen for at noen fra utlandet skal gidde å ringe meg er forsvinnende liten, og om det er nordmenn som ønsker å spille meg et pek vil det sannsynligvis være mulig å finne nummeret - og dermed navnet - på brukeren som fant det for godt å gjøre noe annet enn å spille StarCraft 2. Eller bare la være å bry seg noe om det, for slike troll er vel like avhengig av oppmerksomhet som alle andre troll for å gidde å holde på med trollinga si.

 

 

 

Nok av rare folk i dette landet, trenger ikkje hjelp frå utlandet der. Har vore gjennom ei slik sak, og det er ikkje så enkelt som du vil ha det til. Vert faktisk dårleg berre på tanken av det. Men samma det. Eg styrer unna.

Lenke til kommentar

En Blizzard-ansatt oppga navnet sitt i tråden, for å vise hvor harmløst det er å poste på internett med fullt navn. Dette er hva som skjedde: http://wowriot.gamer...EAL-ID-function

 

Folk fant ut hvor han bor. Telefonnummer. Bilder av fyren. Facebook-kontoen måtte han fjerne en stund, og gudene vet hvor mange som har ringt hjem til han, og /eller bestilt en pizza til huset hans. Kan forresten se ut som om han bor hjemme hos mora si.

 

At en Blizzard-ansatt oppgir navnet sitt og får et lass med pes for en funksjon mange er uenig i er vel i bunn og grunn bare normalt? Så legne folk har ett navn å knytte noe de ikke liker til holder det, men så fort slusene åpnes og det er tusenvis av navn vil ingen gidde å gjøre noe ting.

 

Nok av rare folk i dette landet, trenger ikkje hjelp frå utlandet der. Har vore gjennom ei slik sak, og det er ikkje så enkelt som du vil ha det til. Vert faktisk dårleg berre på tanken av det. Men samma det. Eg styrer unna.

 

 

Det kan godt være jeg underdriver effekten her, men jeg fastholder fortsatt på at faren for at noe slikt skjer er minimal.

Lenke til kommentar

En Blizzard-ansatt oppga navnet sitt i tråden, for å vise hvor harmløst det er å poste på internett med fullt navn. Dette er hva som skjedde: http://wowriot.gameriot.com/blogs/Americans-are-bad-at-games/Real-Names-on-the-Official-Forums-New-REAL-ID-function

 

Folk fant ut hvor han bor. Telefonnummer. Bilder av fyren. Facebook-kontoen måtte han fjerne en stund, og gudene vet hvor mange som har ringt hjem til han, og /eller bestilt en pizza til huset hans. Kan forresten se ut som om han bor hjemme hos mora si.

 

Les hele tråden, de fant feil person. Om ikke annet vil politiet få hendene fulle med tullinger, men det er tross alt jobben deres.

 

Det bør vel også nevnes at dette er ett noe spesielt tilfelle. Når 11 millioner navn står der (okay, svært få poster så ett par tusen da) kommer ingent til å bry seg i det hele tatt. Det blir for mange og for lite til at det blir noe stort utav det.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

En Blizzard-ansatt oppga navnet sitt i tråden, for å vise hvor harmløst det er å poste på internett med fullt navn. Dette er hva som skjedde: http://wowriot.gameriot.com/blogs/Americans-are-bad-at-games/Real-Names-on-the-Official-Forums-New-REAL-ID-function

 

Folk fant ut hvor han bor. Telefonnummer. Bilder av fyren. Facebook-kontoen måtte han fjerne en stund, og gudene vet hvor mange som har ringt hjem til han, og /eller bestilt en pizza til huset hans. Kan forresten se ut som om han bor hjemme hos mora si.

 

Les hele tråden, de fant feil person. Om ikke annet vil politiet få hendene fulle med tullinger, men det er tross alt jobben deres.

Om de fant feil person eller ikke (facebook-kontoen viste "networks: Blizzard Entertainment", så den var i hvert fall rett) er ikke poenget her. Det er vel strengt tatt bare et argument MOT Blizzards opplegg. Folk som har aldri har satt foten sin på et Blizzard-forum(eller spilt et eneste dataspill) kan ende opp med 350 pizzaer på døra, kun fordi en fyr med samme navn var en idiot på forumet. Fantastisk.

 

(Bildene de har postet av ham er også autentiske, det kan du selv sammenligne om du går til twitter-kontoen hans(som de også fant) )

 

 

Lurer på hvor lang tid det tar før vi kan lese om folk som ikke får jobb fordi de poster aktivt på WoW-forumet. Paradise Hotel-diskusjonen om igjen. : )

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...