Gå til innhold

Førsteinntrykk: Kinect (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mister bare mer og mer tro på Kinect for hver gang jeg leser inntrykk av brukere. For det første så blir prisen noe høy og med spill rettet mott en kundegruppe som mest sansynlig ikke har en X360 så blir det dyrt å invistere i alt en trenger.

For jeg regner med at den gjennomsnittlige X360 gamer der ute ikke bryr seg om spillene som så langt er blitt vist til Kinect. Spesiellt ikke med tanke på prisene til Kinect...selv om den ikke er 100% offisiell enda.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Er prisen egentlig så gal? Man får tross alt fire spaker i én, i tillegg til en sofistikert fjernkontroll og et videochatteverktøy.

Så voldsomt dyr er den da ikke. Men den blir rimelig stiv dersom man i hele tatt også skal gå for en splitter ny 360 som er rundt, 2500kroner tenker jeg?

 

For med dette spill biblioteket ser jeg ikke helt for meg at så voldsomt mange av de som allerede har den ønsker å kjøpe kinect, men det rettes mot en helt annen målgruppe. Dermed er det nok mye billigere å bare å enkelt og greit gå for en wii.

Lenke til kommentar

det er vel også antatt at produksjonskostnadene på den tilsvarer utsalgsprisen i utlandet. Så microsoft tjener ikke penger på selve Kinect modulen dersom det stemmer.

 

Det utsagenet er jeg uendelig sketptisk til. Det er så godt som ingen selskaper i denne verden som gir bort penger, og Micro$oft er definitivt ikke ett av de.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Nå kan vel det å selge med tap eller uten overskudd like ofte være en del av en raffinert salgsstrategi som det er regelrett gavmildhet. Norske kjeder som Elkjøp såvel som en hel del store utenlandske aktører selger gjerne produkter til innkjøpspris eller med tap så lenge de vet at populariteten på produktene driver folk til butikken. Det er jo ofte slik at de store pengene ligger i ekstrautstyr og annet stæsj man kan føle seg trygg på at folk ønsker. Sånn sett vil nok Microsoft kanskje ønske å tjene inn de store pengene på spill og lignende.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Er prisen egentlig så gal? Man får tross alt fire spaker i én, i tillegg til en sofistikert fjernkontroll og et videochatteverktøy.

 

Vil si ja, iallefall fra ett spill ståsted. Har en fjernkontroll og nøyaktig hva er ett "videochatteverktøy"? Noe mer enn å sette på ett webcam på pc'n?

 

Å legge ved ekstra funksjonalitet er vel og bra, men det hjelper om den er nyttig om jeg skal være villig å betale. Så langt ligger det ann til 4 kontroller, jeg kjenner desverre ikke 3 venner som ville være interessert i spillene som er vist så langt eller eier stor nok stue til at 4 personer skal stå forran tv'n og holde på. Men det er ett bra argument, ja, siden wii f.eks. blir utrolig dyr om man skal ha 4 kontroller for party spill.

Lenke til kommentar

Mister bare mer og mer tro på Kinect for hver gang jeg leser inntrykk av brukere. For det første så blir prisen noe høy og med spill rettet mott en kundegruppe som mest sansynlig ikke har en X360 så blir det dyrt å invistere i alt en trenger.

For jeg regner med at den gjennomsnittlige X360 gamer der ute ikke bryr seg om spillene som så langt er blitt vist til Kinect. Spesiellt ikke med tanke på prisene til Kinect...selv om den ikke er 100% offisiell enda.

 

Kinect er ikke, foreløpig, rettet for hardcoregameren (med mulig unntak i Dance Central). Mange hjem har en 360 som kun er brukt av familiens sønn, men med Kinect kan andre i familien også ta del. Min bedre halvdel gleder seg allerede til både Dance Central og Ubisofts treningsspill for Kinect etter at hun gløttet opp fra laptoppen mens jeg så MS pressekonferanse på E3. Det er nok et stort marked som ikke har vurdert 360 tidligere som kan overtales med Kinect.

 

 

Er prisen egentlig så gal? Man får tross alt fire spaker i én, i tillegg til en sofistikert fjernkontroll og et videochatteverktøy.

Så voldsomt dyr er den da ikke. Men den blir rimelig stiv dersom man i hele tatt også skal gå for en splitter ny 360 som er rundt, 2500kroner tenker jeg?

 

For med dette spill biblioteket ser jeg ikke helt for meg at så voldsomt mange av de som allerede har den ønsker å kjøpe kinect, men det rettes mot en helt annen målgruppe. Dermed er det nok mye billigere å bare å enkelt og greit gå for en wii.

 

En 360 Arcade koster ca 1500,- til vanlig og helt nede i 800-900 kroner når kjedene kjører tilbud. Vil du heller ha den nye lekre 360 Slim så har Elkjøp satt den til 1895,-

 

Motion-teknologien i en Wii er milevis bak Kinect, i tillegg til at Kinect både ser og hører deg. Det blir litt som epler og pærer. I tillegg tilbyr 360en HD-grafikk for storskjermen i stua mens Wii for det meste produserer grøt.

 

 

Vet dette ikke har så mye med akkurat Kinect å gjøre, men har dere fått med dere hvordan strømforsyningen på slim er? Er den integrert i konsollen, eller har vi fortsatt en murstein som må plasseres?

 

Det er en ekstern strømforsyning til 360en, men den er mindre og lettere enn mursteinen som 360 Phat leveres med.

 

 

Ellers så er jeg overraskende positiv til Kinect, og jeg tror det ene og alene er Harmonix fortjeneste. Dance Central er nok det nærmeste man kommer en hardcore-tittel så langt. Selv om jeg har samme holdning til dans som artikkelforfatteren så gleder jeg meg, det ser rett og slett gøy ut! At det i tillegg responderer øyeblikkelig gir meg tro på at Kinect kan bli fantastisk med rett software. I tillegg håper jeg at jeg får mulighet til å spille Forza med en vanlig kontroller samtidig som Kinect følger med på hodet mitt så jeg kan "se inn i svingene", det hadde vært fantastisk. :)

Lenke til kommentar
selv om det kanskje ikke er et spill slik man gjerne ser de for seg så byr Kinectimals på en opplevelse som er helt unik på Kinect-teknologien.
EyePet er vel nøyaktig det samme?

 

Men tror jeg står over. Virker som om det blir Wii uten kontrollen, dårlige partyspill. Aldri vært noen fan av Harmonix sine spill, heller, så det gir ingen bonus hos meg. Var aldri noen fan av EyeToy, heller (Si hva du vil, dette er Eyetoy+). Og prisen er den siste spikeren i kista

Lenke til kommentar

I utgangspunktet litt skeptisk til Kinect, men som så mange andre ser jeg potensialet i Dance Central. Har kost meg en del timer med dansematte og Dancing Stage: Fusion på PS2, og det er særdeles artige greier. Særlig flerspiller fungerer bra på slike spill.

 

Reagerte litt på dette:

Etter litt krøll innledningsvis med at menykontrollen ikke oppfattet hånda mi, noe som viste seg å være knyttet til at jeg var en anelse for høy i forhold til hvordan kameraet var innstilt

 

Betyr det at det at kamera må justeres ofte om jeg spiller med noen som er kortere enn meg, eller finnes det en standardinnstilling som fungerer for alt mellom 2 m og 1,70 m?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...