Gå til innhold

Anmeldelse: Alpha Protocol (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spillet selv, synes det er realtivt bra underholdning og har spilt gjennom det 2 ganger :)

 

Det som irriterer meg mest er datahacking, større smerte for øynene skal en lete lenge etter ;P

 

I svar til ghost ronin så vil jeg eg si at du kan endre hårtype, hodeplagg, briller, øyefarge og skjegg oh hudfarge, men kan ikkje velge kjønn. Ellers er det gøy å trikse å mikse på ferdigheter selv om våpen er ubrukelig uten høy erfaringsinvestering.

 

Synes 7/10 er ein fin og rettferdig karakter til dette spillet.

 

 

Edit: Ser anmelderen sier en ikke kan velge utseende på akrakteren men på PC kan en iallefall gjøre endringer. Unntatt kjønn og ansiktskarakteristikker.

Endret av Smiiley
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med karakteren, og er overlykkelig for at dere klarer å se perlen i dette spillet. Så altfor mange har kastet vekk spillet etter et par timer uten å gi det en fair sjanse.

Jeg holdt nesten på å gjøre det samme selv, men en stemme i bakhodet fortalte meg at jeg ville angre... og at jeg ikke hadde noe annet å spillet på heller...

 

Etter å ha spilt litt mer ble jeg overrasket over hvordan dette spillet slukte meg rå! Dette er faktisk ett av de spillene jeg har kost meg mest med, på lang lang tid.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde dette på PC, og jeg er alt annet enn fornøyd med den opplevelsen. Det er kanskje noen gode ting med spillet, men for min del blir det totalt overskygga av alt det negative sett fra mitt ståsted. Det er mulig jeg kunne satt mer pris på det hvis jeg hadde kjøpt det på konsoll istedet, men for PC så er dette ett spill man lett kan hoppe over.

 

Er jeg snill så får det en 3/10.

Lenke til kommentar

Fikk prøve dette på PC, og må si at det var helt forferdelig!

 

Å styre hovedpersonen er som å spille Pac-Man, jeg fikk ingen følelse av at det var et menneske fordi det var veldig mekanisk.

 

Systemet for dekning er håpløst i forhold til dagens standard. Jeg er vant til blant annet Gears of War, Uncharted 2 og Red Dead Redemption. Alpha Protocol leverer et uferdig system som kanskje hadde blitt godtatt i 2002.

 

Alt i alt virker Alpha Protocol som en beta-utgave. Skjønner ikke hvorfor dette spillet ble utgitt så uferdig. Spion-rollespillet kunne vært fantastisk!

 

Vil dessverre anbefale at folk styrer unna... i alle fall vent til det faller i pris.

 

My 2 cents.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Er positivt overrasket over spillet. Kjøpte det på steam sitt sommersalg og har holdt på noen timer nå. Dialogene er helt ok, historien funker for meg, og jeg liker settingen. Det har kanskje ikke kommet så alt for mange slike spill. Noen bugs er det, men ingen har ødelagt for meg så langt. Den kunstige inteligensen vinner kanskje ingen Oscar,men heller ikke der har den ødelagt spillet. Spiller med fokus på stealth, og silent take down. Var naturlig med tanke på settingen, og jeg føler ikke behovet for å springe rundt med en m-60 å gå berserk.

 

Kudos til Obsidian for dialogsystemet. Inbiller meg at det ligger mye arbeid bak det. Kanskje de skulle lagt like mye arbeid i resten av spillet. Pluss for musikken skal de og ha som jeg syns er med på å bygge opp under "high tech agent" settingen. Det som kanskje frustrerer meg mest er måten man hacker en computer på. Sammenlignet med hackingen av hengelåser etc så er systemet for computer veldig frustrerende. Kanskje fordi kombinasjon av mus/tastatur ikke virker optimalt.

 

Det er fult mulig å se hva Obsidian hadde lyst til å lage med dette spillet, og det er fristende å gi det en score ut i fra potensialet. Men, jeg syns gamer.no sin anmeldelse virker rettferdig og gir det en karakter det fortjener.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...