Gå til innhold

Sniktitt: Test Drive Unlimited 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamer.no driter seg ut som aldri før!

 

Det TDU 1 og 2 (og generelt hele Test Drive-serien siden 1987) NETTOPP ikke er er NFS Underground og lignende. Det er nettopp denne fjortis-bilkulturen som gamle NFS-fans flyktet fra da Underground kom ut... og disse fans finner du igjen på diverse TDU-forums rundt om på nettet. TDU kan sammenlignes med NFS FØR Underground, ikke siden Underground.

 

NFS Underground handler om skikkelig harry drittbiler med neonlys og spoiler i hyt og gevær... altså "yo-kulturen" som fjortisene elsker og som man finner i filmen "The Fast and the Furious".

 

TDU på sin side handler først og fremst om luksusliv og superbiler med klasse (Ferrari, Aston Martin, Jaguar osv.). Altså ikke "yo man, dats a niiiice tuned Golf yo gat there! Let's drift wid those neon lites an shiiit". TDU handler også om bilhandling og kjørefølelse. Ikke så realistisk som i f.e. Forza 3 men god nok til å føle hvordan det hadde vært å kjøre en Lamborghini Gallardo eller en Koenigsegg CCR. Kjørefølelsen (om i det hele tatt til stede) i Underground er mindre viktig enn fargen på klistremerkene du forstygger bilen din med.

 

Vær så snill og sammenlign heller TDU2 med NFS3 Hot Pursuit eller NFS5 Porsche Challenge (også utviklet av Eden Games), ikke fjortisspillene som drepte den opprinnelig gode serien.

 

EDIT: Altså for å si alt dette enklere... Å sammenligne Test Drive og NFS Underground er som å sammenligne en dress fra Giorgio Armani med en grilldress fra Cubus.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig her jeg også! Har nå fått tilgang på NFS World betaen, og jeg må si; kjørefølelsen og fysikken er grusom! Hvordan er det mulig?

 

Jeg har meget stor tro på TDU2 ihvertfall! Dette blir morro.. Er vel nesten et av få spill man kan forhåndsbestille siden man er sikker på at det blir bra, akkurat som Forza 3!

Lenke til kommentar

Jeg tror det leses litt for mye inn i at NFS: Underground er nevnt; det er liten tvil om at TDU 1 og 2 er et helt andre spill enn det NFS-serien dessverre endte opp som. Jeg tror (.. igjen) at Lasse sitt poeng med sammenligningen er at begge spillene har elementer som går mer på presentasjon og utseende enn kjøreopplevelse, ikke at kjøreopplevelsen i TDU 2 kan sammenlignes med NFS:U (og .. om den kan det så er jeg av lista, men det er ingenting som tyder på det).

Lenke til kommentar

Har nå fått tilgang på NFS World betaen, og jeg må si; kjørefølelsen og fysikken er grusom! Hvordan er det mulig?

Arf! Jeg hadde håpet på at EA hadde lært av sine feil med NFS-serien og ville komme tilbake til røttene med denne tittelen og stille seg som en direkte konkurrent av TDU. Men da jeg så traileren med powerups ble jeg ganske skuffet og det du sier nå bekrefter at EA bommer igjen.

 

Trist... Lenge leve TDU! Ingen verdig konkurrent på dette området enda.

Lenke til kommentar

Syns folk ble veldig negative nå :huh:

Skjønte godt hva gamer mente med den sammenligningen.

 

Men vil spørre gamer om noe: I TDU 1 var veiene veldig "hakkete". Har de fiksa det i TDU 2?

 

Blir nok mest sannsynlig forhåndsbestilling her å ja :p

Endret av Illegal Drifter
Lenke til kommentar

O.k gamer.no drikk å spis før dere skriver en artikkel som stinker "I don't give a f" ifra første setning. tror noen bare ikke klarer å spille reele spill mer. artiklen var mere personlig en proff, dårlig kilder, masse mambo. F it! Dette lærte du på skolen ikke er journalistikk.

Lenke til kommentar

O.k gamer.no drikk å spis før dere skriver en artikkel som stinker "I don't give a f" ifra første setning. tror noen bare ikke klarer å spille reele spill mer. artiklen var mere personlig en proff, dårlig kilder, masse mambo. F it! Dette lærte du på skolen ikke er journalistikk.

 

Sense; You make none.

 

Leste du artikkelen i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig her jeg også! Har nå fått tilgang på NFS World betaen, og jeg må si; kjørefølelsen og fysikken er grusom! Hvordan er det mulig?

 

Jeg har meget stor tro på TDU2 ihvertfall! Dette blir morro.. Er vel nesten et av få spill man kan forhåndsbestille siden man er sikker på at det blir bra, akkurat som Forza 3!

 

Syns det blir litt rart å kreve allverden av et spill som faktisk er gratis. :)

Endret av zawyer90
Lenke til kommentar

Syns det blir litt rart å kreve allverden av et spill som faktisk er gratis. :)

 

Sant, man kan ikke forvente all verdens. Jeg gjorde heldigvis ikke det heller, og jeg fikk rett! :D Men for å være helt nøyaktig her, så blir NFS:World kun gratis fram til Level 10 visstnok. Dermed må man kjøpe en av disse starter-pakkene.

 

Når Need for Speed 3 og Test Drive 4 kom ut, hadde jeg aldri trodd Test Drive-serien ville komme i nærheten av kvaliteten på Need for Speed serien. Men det er artig å se at de nå faktisk er langt forbi med gode marginer! :)

Lenke til kommentar

Herregud Khogn. Vær glad for at gamer.no eksisterer for oss nordmenn istedenfor å rakke ned på dem pga nevner NFSU i en setning.

Så du nøyer altså deg med alle slags tullete artikler så lenge de kommer fra N-O-R-G-E? Den er grei, du. Du har nå rett: hvorfor være kritisk når man kan absorbere alt slik en svamp og svømme i en form for beatisk fornøyelse?

Jeg synes generelt sett at Gamer.no har bedre artikler enn f.e. spillverket eller spillmagasinet, men dette var helt klart et feiltrinn og da skal det nesten være lov å komme med kommentarer og tilbakemeldinger om artikkelens kvalitet.

 

Syns det blir litt rart å kreve allverden av et spill som faktisk er gratis. :)

 

Sant, man kan ikke forvente all verdens. Jeg gjorde heldigvis ikke det heller, og jeg fikk rett! :D Men for å være helt nøyaktig her, så blir NFS:World kun gratis fram til Level 10 visstnok. Dermed må man kjøpe en av disse starter-pakkene.

 

Når Need for Speed 3 og Test Drive 4 kom ut, hadde jeg aldri trodd Test Drive-serien ville komme i nærheten av kvaliteten på Need for Speed serien. Men det er artig å se at de nå faktisk er langt forbi med gode marginer! :)

Hmmm... gratis? Mener dere uten abonnement eller er NFS World fullstendig gratis frem til level 10? Det var i så fall en uvanlig modell fra EAs side.

 

Så enig ang. NFS vs. TD. Selv om de første Test Drive var revolusjonerende i sin (gamle) tid så kom NFS og ødela all form for konkurranse, Test Drive inkludert. Da Underground kom tok plutselig festen slutt og verden stod uten gode superbil-spill på åpen vei. Heldigvis kom TDU og reddet alle... ikke overraskende utviklet av teamet bak ett av de beste NFS i serien.

 

Ja til flere seriøse bilspill på åpen vei. Hvor har konkurrentene blitt av?? Det er da ikke sååå utrolig mer innviklet å lage et slik spill enn ett av de 1000 bilspill på bane som florerer hvert bidige år?

Lenke til kommentar
Dermed er det grunn til å glede seg når utviklerne kommer med lovnader om å flette inn nytt kvalitetsinnhold med fornuftige mellomrom, og blant noe av det vi loves er tilførselen av motorsykler.

 

ehhhhhhmmmmm? Det var da vitterlig flust av sykler i TDU. Det som er nytt av kjøretøy er SUVs.

Lenke til kommentar

Ja, det var da en del motorsykkler i tdu 1. Og jeg skjønte ikke helt hva dere mente med:

 

Dermed er det grunn til å glede seg når utviklerne kommer med lovnader om å flette inn nytt kvalitetsinnhold med fornuftige mellomrom, og blant noe av det vi loves er tilførselen av motorsykler.

 

Skal motorykklene bli DLC liksom?!

 

Gleder meg virkelig til tdu 2 kommer, 1'ern var mitt yndlings spill. Mye bedre enn å kjøre rundt på en ensformig bane!

Lenke til kommentar

Mats har helt rett i at parallellene jeg trekker mellom Need For Speed: Underground og Test Drive Unlimited går på den åpne formen spillene foregår i, jeg tror en del her leser hva de selv vil lese. Jeg har ikke kommet med noen føringer i retning av at dette er et spill som handler om å pynte bilen sin og kjøre om kapp med andre med piggsveis.

 

Prippz: Du gir ingen videre mening, men kildene her er vitterlig menneskene som har laget spillet.

 

Hratgard & RavenX9: Motorsykler er ikke med fra starten av i Test Drive Unlimited 2, og da vil det være nytt innhold. Ja, motorsykler blir DLC.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan du vrir og vender på saken synes jeg ikke du klarer å forsvare din "spillet føles kanskje mest av alt som et Need For Speed Underground anno 2010 i massiv skala". Dette er enkelt og greit dumt. Det er kanskje det du føler (du bruker jo ordet "føles") men det er nettopp der det diskrediterer hele artikkelen.

 

Du hadde fått nøyaktig samme type tilbakemelding om du hadde sammenlignet Pro Street med Forza 3 eller Gran Turismo 5 med Blur. At alle er bilspill er ikke grunnlag nok til sammenligning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...