Gå til innhold

– PSP 2 er forbanna kraftig (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan no bli interessant dette, sjølv om det første eg tenkte på når eg såg overskrifta var kva sokalla "forbanna kraftig" maskinvare vil ha å seie for straumforbruket. Når det gjeld handhaldne og berbare datamaskiner/konsollar, synest eg vanlegvis at batterilevetid, kvalitet på skjerm og generell ergonomi er mykje viktigare enn rein datakraft.

 

Kay

Lenke til kommentar

To kameraer og berøringsskjerm blir vel nesten en selvfølge (mtp. konkurrerende enheter, (3)DS(i) og iPhone), men en bærbar Cell-prosessor? Det var da voldsomt. Håper Sony endelig har lært at det ikke nødvendigvis er e-penisen i maskinvaren som bestemmer hvor gode spill som kommer, men heller hvordan spillene blir. Med iPhone (kun skjerm og akselerometer) og DSis kamera, mikrofon og skjerm blir spillopplevelsen ganske annerledes enn hva den kan bli på en PSP.

På godt og vondt. Spiller heller på en PSP eller DS anyday fremfor en iPhone.

Håper de får til to analoge stikker, en solid PSN-integrering og himla mange gode spill. De som sitter med en PSPGo må føle seg litt dolket i ryggen, though.

Lenke til kommentar

Ny DS i 2010/2011. Rykter om ny PSP. Neste år får vi sikkert høre rykter om de neste hjemmekonsollene, og da er hele sirkuset i gang igjen. :)

 

Den neste PSP'en bør ha berøringsskjerm. Jeg kommer til å bli meget overrasket dersom den ikke tar i bruk en slik skjerm. Fokuset på rå kraft høres litt skummelt ut, så jeg håper at duppeditten har en akseptabel batteritid.

Lenke til kommentar

Ja, nå som sommeren kommer og jeg skal på uunngåelig lang biltur har jeg bestemt meg for å kjøpe min første håndholdte konsoll skal de lansere en ny versjon av ett av alternativene? Jaja, sic transit muligheten til å bestemme seg.

 

Fagre ord er forøvrig ikke nødvendigvis noen lovnad om noe godt, og jeg kjenner min sunne skepsis kommer smygende.

Lenke til kommentar
Det er åtte kjerner i Cell som brukes i PS3 (åtte fysiske, hvorav en av dem kan kjøre to tråder av gangen), men sistnevnte er deaktivert. Det er med andre ord åtte kjerner i PS3 slik det sies i artikkelen.

 

Jeg er litt usikker på hva du mener. Det er ni kjerner i en Cell, om man regner SPE-enhetene som kjerner (PPC-kjernen er åpenbart en kjerne). PPC-kjernen er selvsagt ikke deaktivert, derimot er en av SPE-enhetene ikke i bruk. Man kan si at 7 av 8 «kjerner» er i bruk, om man ignorerer PPC-delen, eller man kan si at 8 av 9 kjerner er i bruk, om man regner med PPC-delen. I tillegg er en SPE beslaglagt av OS-et.

 

Poenget er uansett at en SPE er fullstendig deaktivert, noe som ofte blir ignorert, som MixTheMaster sier. 

Endret av Raum
Lenke til kommentar

Ja, nå som sommeren kommer og jeg skal på uunngåelig lang biltur har jeg bestemt meg for å kjøpe min første håndholdte konsoll skal de lansere en ny versjon av ett av alternativene? Jaja, sic transit muligheten til å bestemme seg.

 

Fagre ord er forøvrig ikke nødvendigvis noen lovnad om noe godt, og jeg kjenner min sunne skepsis kommer smygende.

 

Hva hadde du tenkt å kjøpe?

Lenke til kommentar

Det er åtte kjerner i Cell som brukes i PS3 (åtte fysiske, hvorav en av dem kan kjøre to tråder av gangen), men sistnevnte er deaktivert. Det er med andre ord åtte kjerner i PS3 slik det sies i artikkelen.

 

Feilinformasjon er kanskje å ta litt hardt i, men jeg synes generelt at det er mye tåkelegging rundt spesifikasjonene til PS3. Når det gjelder antall kjerner synes jeg vitterlig at man bare bør telle relevante kjerner. For meg blir det mye det samme som å si at en bil har 5 hjul fordi det ligger et reservehjul i bagasjerommet.

Endret av MixTheMaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...