Gå til innhold

Anmeldelse: Lost Planet 2 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig når du unnskylder karakteren mot slutten av anmeldelsen som om du nesten vet selv at du er helt på bærtur. Du gjorde noe lignende i anmeldelsen av et annet spill også. Husker ikke helt hva det heter nå, men en av karakterene hadde i hvertfall veldig blanke øyne. Tror det startet på Unch... et eller annet.

Lenke til kommentar

Jeg synes i grunn ikke Lost Planet (1) var så kjempespennende heller, så dette står jeg over uten samvittighetskvaler. Det er et eller annet med måten Capcom lager skytespill på jeg ikke utstår - men jeg klarer ikke å sette fingeren på om det er polarutstyret med dyp utringing, fiendene som blinker rødt hele tiden, eller de kranglete kontrollene som overhodet ikke matcher tempoet i spillet.

Lenke til kommentar

Artig når du unnskylder karakteren mot slutten av anmeldelsen som om du nesten vet selv at du er helt på bærtur. Du gjorde noe lignende i anmeldelsen av et annet spill også. Husker ikke helt hva det heter nå, men en av karakterene hadde i hvertfall veldig blanke øyne. Tror det startet på Unch... et eller annet.

 

Det er ikkje snakk om å unnskylde noko som helst. Lost Planet 2 er eit spel som eigentleg burde hatt to separate karakterar. Ein for samarbeid, og ein for når du er aleine. Sidan spelet er spesielt laga for å spele saman med andre, er det den sida eg legg mest vekt på i karaktersettinga. Om du ikkje spelar på nett er det såleis i stor grad kvar og ein sin eigen feil om dei ikkje har det moro, sidan dei eigentleg spelar det feil. Det blir som å spele WoW aleine og klage på at det er for vanskeleg. Min jobb er likevel å opplyse om korleis spelet er i begge høve.

 

Trist å sjå at eg har såra kjenslene dine så djupt gjennom å ikkje sjå på Uncharted 2 som Jesu gjenoppstandelse, men ta det med ro kjære deg. Tid leger alle sår.

Lenke til kommentar

Glad jeg fikk prøve det før jeg gikk til evt. innkjøp.

Dette er sikkert helt OK og spille multiplayer, men hvorfor GIDDE å legge ved en single player del i det hele tatt når denne er så ufattelig kjedelig og tafatt?

 

Hvis du i det hele tatt vurderer å kjøpe dette UTEN at du utelukkende skal spille co-op på det så er du ute å kjører.

Det er fra første mission i spillet klart at dette skulle aldri kommet ut som noe singleplayer spill i det hele tatt.

Om du først er så heldig å klare å rote deg inn i single player delen fra menyen, er det jo godt å vite at du må sitte i gjennomsnitt 1 time mellom hver plass det er mulig å lagre spillet.

 

Nei, uff. Du burde delt opp spillet og gitt det to karakterer som du sier du skulle ønske at du kunne. Singleplayer delen fortjener max en 3-4. Og det for det meste pga. noe interessante miljøer og grafiske detaljer.

Lenke til kommentar

Men bør man være 4 stk i coop? Eller funker det med 2?

Vanskelig å tromme sammen 4 stk. 2 er overkommelig.

 

To spillere er faktisk bedre enn fire da det er lettere å samarbeide og mindre sjanse for at en mindre habil spiller ødelegger moroa ved å dø for ofte å tømme battle gaugen. Unngå å spille med nybegynnere. Fordelen med a la to spillere være AI er at de kan dø uendelig antall ganger uten at Battle Gaugen synker (takk og pris).

Lenke til kommentar

Vennligst ikke publiser artikler på nynorsk i fremtiden. Det er riktignok 13% av Norges befolkning som skriver nynorsk, og hele 12 personer i NRK redaksjonen som bruker det som språk, men det egner seg ikke på trykk for hele befolkningen.

 

Kom gjerne med ukvemsord og kall meg uvitende og teit, men nordmenn flest ikke bare misliker, men hater, nynorsk, og med god grunn. Dere kunne like gjerne skrevet på esperanto - et annet oppfunnet og idiotisk skriftspråk man har forsøkt å trykke igjennom hodene på folk.

Lenke til kommentar

Kom gjerne med ukvemsord og kall meg uvitende og teit, men nordmenn flest ikke bare misliker, men hater, nynorsk, og med god grunn.

 

Nå er jeg jaggu spent på kildene dine her. At en og annen misliker nynorsk er selvsagt en høyst personlig sak alle burde respektere, men slike grunnløse påstander hører ikke hjemme noen steder.

Lenke til kommentar

Dette med nynorsk har vært tatt opp utallige ganger av enkeltbrukere her på forumet. Vi har sågar hatt en tråd om dette emnet, hvor det også ble satt opp en poll. Jeg tror rundt 70-80% stemte for nynorsk. Jeg var selv blant disse, og synes nynorsk er et vakkert skriftspråk, mye vakrere enn bokmål, så det er trist når man av prinsipp ikke vil lese en artikkel skrevet av Øystein Furevik, en av de beste skribentene på Gamer, bare fordi man må opp i det i tentamen på skolen. Og om det så er slik, at dere absolutt ikke orker å dra dere gjennom den lange ørkenen av ar- og eg-endinger, så post det ikke i artikkelen. Det er gjort tusen ganger før, og om det virkelig er et så stort problem for dere, ta det heller opp i en seriøs tråd, hvor dere har skikkelige argumenter.

 

Jeg sier ikke dette for å være slem eller noe. Jeg bare sier at dere aldri vil bli tatt alvorlig om dere kommer med flere grunnløse innlegg i disse trådene - det har ingen innvirkning på noe som helst overhodet.

Lenke til kommentar

[fanboi]

 

Siden dette allerede har sklidd litt ut i feil diskusjon, føler jeg bare for å presse på dere min egen mening ;p

 

Personlig har jeg alltid hatt et nokså negativt forhold til nynorsk.

Spesielt i skolen. Ikke fordi jeg hadde noe særlig problemer med det, nynorsk ligger faktisk mye nærmere min nordnorske dialekt enn bokmål.

De siste årene har det dog gått opp for meg hvorfor jeg mislikte nynorsk så kraftig. I skolen, på NRK, i aviser nå og da, alle fora har noe til felles: Nynorskbruken føl(t)es påtvunget. En unødvendighet. Et sidemål jeg aldri har hatt eller kommer til å få bruk for.

 

Men, som med det aller meste, finnes det unntak. Herr Furevik er blant skribentene her i landet som bruker språket sitt uten at det føles som han prøver å gjøre et poeng utav det faktum at han skriver nynorsk. Det tok ikke mange artiklene siden han startet til jeg ikke engang la merke til eller tenkte over at det var nynorsk jeg leste. Han er rett og slett en knakende god skribent. Og det er streng talt alt som har noe å si.

 

Alt i alt, honnør til Øystein, som faktisk bruker nynorsk på en så naturlig (og god) måte at til og med et stabeist av en nordlending fikk opp øynene. Om noen år kommer sikkert flere etter ;)

 

[/fanboi]

 

On-topic:

Hva med enkelt og greit sette flere karakterbokser på ala slik dere gjør med multiplatformspill dere faktisk tester på de ulike platformene? Dere nevner allerede ofte ting i konklusjonene angående MP delen vs. SP delen i mange spill og at karakteren ville vært en annen om dere skulle bedømt på kvaliteten på en av dem. Hva med rett og slett å gi separate karakterer for spill som f.eks CoD eller Halo som satser nokså sterkt på begge delene? Eller vil dette gjøre det hele for dodgy når det kommer til lister/rankings o.l.

Lenke til kommentar

Vennligst ikke publiser artikler på nynorsk i fremtiden. Det er riktignok 13% av Norges befolkning som skriver nynorsk, og hele 12 personer i NRK redaksjonen som bruker det som språk, men det egner seg ikke på trykk for hele befolkningen.

 

Kom gjerne med ukvemsord og kall meg uvitende og teit, men nordmenn flest ikke bare misliker, men hater, nynorsk, og med god grunn. Dere kunne like gjerne skrevet på esperanto - et annet oppfunnet og idiotisk skriftspråk man har forsøkt å trykke igjennom hodene på folk.

 

Slenger meg på at den må du gjerne komme med noe som beviser dette. Virker heller som du går på den gamle "de som roper høyest er i flertall". Veldig få engasjerer seg for at nynorsk er helt ok, siden det vil innebære at de skal engasjere seg i alt annet de syns er helt i orden, og det blir litt i overkant. Og, litt frekt å be noen slutte å skrive på hovedmålet deres bare fordi dere ikke makter å lære dere sidemål. Er en ting å bli bedt om å skrive det selv (hei kommunale og statlige regler), men å ikke akseptere at andre gjør det? Får være måte på hvor tilpasset hverdagen skal være :p

 

Synd at spillet legger opp til 4 player, kunne fått til 2...kanskje 3? Men 4 blir for mye. Hadde 1'ern og syns det var helt ok, online syns jeg dog sugde. Så det blir nok ikke noe kjøpt nei =/

Lenke til kommentar

Nynorsk eller ikke. Mr Furevik er og forblir en av de beste på gamer.no til å skrive anmeldelser. At noen unge yplinger, som har nynorsk på skolen, nekter å lese hans innlegg får være dems business. De vet ikke hva de går glipp av. slik er det bare. men som flere her har sagt før meg. Ta det opp i en seriøs tråd med skikkelige argumenter. (kjenner jeg blir nysgjerrig på hvilke argumenter det skulle vært)

 

Alt i alt en velfortjent karakter.

Spilt det siden Tirsdag, jeg trur gamestop i tønsberg ikke har vært enig i gamer sin utgivelseskalender, og funnet ut at i singleplayer så er det kjedelig med 3 stk ai. men spilt med random folk på nett er moro for en gangs skyld. (jeg er en av de som hater pugs)

 

likte ikke så godt pvp delen av spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har da ikke sagt at skribenten ikke er flink. Tvert imot. Det jeg kritiserer er at det skrives på et oppfunnet og falsk språk 13% av befolknigen skriver og ingen snakker ene og alene fordi en Ivar Aasen for herrans mange år siden mente Oslo hadde for mye makt.

 

Skolegutt er jeg heller ikke så spar meg helst for slike billige poeng :) Jeg er 29 år, gift, og holder på med doktorgraden. Jeg har ikke noe problem med å lese nynorsk. Det er en prinsippiell sak. Samisk er også et offisielt språk i Norge og jeg tviler på at folk hadde synes særlig om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...