Gå til innhold

Førsteinntrykk: Age of Conan: Rise of the Godslayer (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt største "problem" med AoC var at det var så tungt å kjøre, lange lastetider og tung grafikk som får tillogmed dem mer kraftige maskiner der ute til å svette. Det kombinert med mye problemer i starten av livet til AoC har gjort at jeg nok aldri kommer til å plukke det opp igjen.

 

Og det er slik det er med mmo gamere der ute tror jeg, fleste er rimelig dårlige til å tilgi for feil og prøve igjen. Førsteintrykk er alpha omega...

 

Når det er sagt så virker Rise of the Godslayer spennende, men tankene på lasteskjermer og tung grafikk frister bare ikke....World of Warcraft er simplere ja, men opplevelsen stopper ikke opp mens jeg spiller i det minste. Ville du likt at filmen din ble satt på pause hver gang handlingen skiftet plass? Nei tenkte ikke det nei.....

 

Synd egentlig...for Funcom har et kult spill her slik. Men det er kun fansen og dem med monster maskiner som kan nyte dette.

 

 

Lenke til kommentar

AoC ble promotert med PvP. Nå er det en god stund siden release av AoC og det har til og med kommet en expansion. PvP i AoC var tilbakestående og det har ikke blitt forbedret i expansion. Hva sitter man igjen med? En like tilbakestående PvP-modell som det Aion har. Men! Hvis det er PvE man er ute etter så spiller det vel forsåvidt ingen rolle hvilket MMO man går for da de fleste er ganske like når det kommer til PvE.

Lenke til kommentar

Det er rart hvor forskjellig det kan være, laste tiden var aldri veldig lang hos meg for eksempel, men kanskje smerteterkelsen er mye lavere hos meg. Wow med en del addons loader jo som ei snegle, men man trenger jo ikke addons så egentlig så blir det argumentet litt dårlig. Men hos meg laster aoc raskere enn wow med en en del med addons. På en Quadcore 9550 med geforce 275. Men ser helt klart at en verden som er delt opp i mange instancer er mindre spennende for de aller fleste.

 

Aoc frister, og man bør nok hoppe på tidligst mulig for å få den beste opplevelsen, men akkurat nå er jeg opptatt i vanguard og Istaria(Horizons) av alle spill.

 

Hvordan funker pvp i aoc egentlig? Jeg var med på et par sieges tidlig i aoc og det var rimelig interessant. Og etter en stund kom det pvp exp, og etterhvert som man steg i level fikk man tilgang til bedre gear. Det siste er ikke akkurat nytt men virker standard. Tilbakestående? Fortell mer, jeg har tydelig gått glipp av mye.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

I mine øyne så er pvp i AoC et sabla rørete og lite inspirerende system. Alle mot alle, ikke noe kontroll på noe. Så i mine øyne så var pvp delen i spillet rett og slett noe av det dårligste jeg har vært borti i et MMO.

Hvis du først skal spille AoC, så er det kun pve servere som det går an å spille på uten at du sitter med et tonn frustrasjon etter en times spilling.

Grafikk er pen og ren og slikt, men de mangler mye av stemningen jeg hadde håpet de skulle greie å få til.

Må si jeg synes det var virkelig leit at AoC ikke fenget meg, jeg så nemlig veldig frem til å starte å spille det men ble desverre skuffet av hele spill opplevelsen.

Endret av Amorphis
Lenke til kommentar

AoC kommer til å ha en flaskehals et par år til med tanke på pc en må ha for å kjøre det bra. Men om man har plukket fra øverste hylle, så er det dumt å ikke prøve dette ut.

 

Spillet har blitt forbedret drastisk siden den originale release, og folk vil finne at mye av blesten some sitter igjen etter release ikke stemmer lenger. Men problemer blir mye mindre om en ikke har en 5 år gammel pc, samt ikke tilgrise den med unødige programmer ;) da dette ER et veldi tungt spill.

 

Nå har jeg det aller nyeste innen pc, og opplevelsen blir absolutt ikke satt på "pause" mellom loadingene. Samt jeg ser svært sjeldent problemer som ødelegger spill oplevelsen.

 

Sieges wise, så kan jeg ikke si så mye da jeg prøver det sjeldent. Men hører, og det jeg selv har opplevd så fungerer det bra på min server. Mulig det er verre på pvp servere. Men minigames er svært moro og er på ingen måte tilbakestående. Pvp i AoC er utfordrende og svært morro når en begynner å få det til, samt når lagene er balanserte. (premades vs premades, random vs random etc) Selv arena er morro i min guild (ingen xp)

 

Å si at pve er lik i alle mmo er det samme som å si at pvp er det samme. Tåpelig kommentar imo!

 

Men som sagt, vist en sitter på en kraft pc, så er det dumt å ikke prøve det "nye" AoC ;)

 

Inlegget var bra skrevet. Sitter med mye den samme "følelsen" og håper expansionen funker mer enn motstykket.

 

Regards en AoC veteran

Lenke til kommentar

I mine øyne så er pvp i AoC et sabla rørete og lite inspirerende system. Alle mot alle, ikke noe kontroll på noe. Så i mine øyne så var pvp delen i spillet rett og slett noe av det dårligste jeg har vært borti i et MMO.

Hvis du først skal spille AoC, så er det kun pve servere som det går an å spille på uten at du sitter med et tonn frustrasjon etter en times spilling.

Grafikk er pen og ren og slikt, men de mangler mye av stemningen jeg hadde håpet de skulle greie å få til.

Må si jeg synes det var virkelig leit at AoC ikke fenget meg, jeg så nemlig veldig frem til å starte å spille det men ble desverre skuffet av hele spill opplevelsen.

 

Pvp på en pvp server er svært "hardcore" og ja det kan virke som en eneste stor "røre" ;) Begynte selv på en pvp server. Startet bra, men så vart det fort tilgriset. Flyttet til pve server og nyter pvp mer og mer. Samt stemningen du etterlyser finnest i bøtter og spann vist en kan spille uten å bli voldtatt av en horde russere hver 5 min :p

 

Prøv pve server, og gjerne crom ;) ik noe å si på stemningen hvertfall imo

Lenke til kommentar

AoC har blitt utrolig mye bedre siden Release. Jeg var også en av de som ble utrolig skuffet og ga opp hele spillet etter 2-3 uker da det først kom ut. Jeg har en venn som brukte masse tid på AoC og etter jeg snakket med han om endringer osv osv fant jeg ut at jeg skulle gi spillet en ny sjangs å jeg ble veldig overrasket. Personlig syntes jeg PvP systemet funker veldig bra, vi er tross alt i Hyboria, ikke i Disneyland ;)

 

Ganking er en del av spillet som i de fleste MMO's men i AoC er det mer "lovløshet" over det. AoC er også MYE MYE MYE mer utfordrende enn feks WoW, Måten mobs på quest patruljerer, mengden mobs osv gjør at man må bruke nøtten litt å ikke bare storme i det å forvente at alt går som det skal. Syntes det skal være litt vanskelig å levle seg opp, er jo tross alt sånn man lærer seg å mestre klassen sin.

 

Man trenger ingen monster pc for å kjøre AoC, men 2+ GB Ram og et ok skjermkort en mer enn nok. Ram koster jo ikke særlig mye om dagen å man får skjermkort som driver AoC mer enn greit nok for en tusenlapp. Sammenlignet med WoW så er det sef litt høyere maskinkrav, men så ser jo WoW graffikkmessig ut som et barnespill ;)

Lenke til kommentar

Enig med han over her, det er ikke så veldig tungkjørt syntes nå jeg iallefall.

Jeg kjøpte ny data i 2007 som kostet 10k. den kjører spillet glatt. Markedsverdien til denne er vel rundt 3k idag.

 

Men jeg er også enig i flesteparten over at PVP systemet i spillet var utrolig...ja rett og slett rævva. Og jeg som sikkert mange andre hadde alt for høye forventninger til spillet, og var med i en guild allerede 3 år før det kom. Forventningene mine var enorme når de begynte å utsette spillet. Det tyder jo på at de vil slippe ett GODT spill uten for mye feil og mangler.

Hva fikk vi? Ett spill som besto stort sett av feil og mangler.

Det de tapte på det ELENDIGE førsteinntrykket der tror jeg de ikke kan få igjen uansett hvilken vei de velger å ta.

Jeg som mange andre ga opp, og har ikke tenkt til å plukke opp tråden igjen. Vi har funnet andre ting å drive på med istede ;)

Lenke til kommentar

Rolig i svingene her nå ! De bare gjør AoC mer lik WoW og Everquest2. Dette BØR ikke være noe negativt ! «aaxp» (alternate advancement experience points) Er en direkte kopi av EQ2 sitt system.

Jeg synes ikke folk bør klage , her serverer Funcom en hel ekspansionspakke for end-lvl karakterer, det er jo det beste man kan ønske seg !

Lenke til kommentar

Når jeg leser på kommentarene er det meget tydelig at mange ikke har peiling på hva dem snakker om når dem snakker om aoc. Å basere inntrykkene sine fra release er en megatabbe, ettersom dagens AoC er milevis bedre enn Launch AoC.

 

Hva har blitt mye bedre?.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

veldig masse har blitt forbedret.

- mer content (spesielt nå med exp pack)

- mer solid gear sats sånn at gear faktisk har noe å si

- bedre balanserte klasser (forsatt litt å jobbe med her seff)

- siege er blitt bedre

- fikset maaange bugs, spesielt de crashene mange fikk under release

- laget guild renown system (litt sånn som warhammer online har)

- lagt inn pvp armors

- lagt inn flere raids og dungeons

generelt sett skapt en mye mer solid MMO opplevelse

 

bare får å svare på spørsmålet til han over :p

 

men en ting eg lurer på, leste at man fikk 30 dager med visst man kjøpte rise of the godslayer. så eg lurer på om det gjelder også visst eg oppgraderer accounten min fra account siden min på AoC? for du har jo sånn egen du kan kjøpe der som koster ca 200.

Lenke til kommentar

Fps'en er langt mer stabil, det går faktisk ann å levle fra 1-80 uten å grinde fra lvl 45-80 uten quests. Det er faktisk end game content å snakke om nå, selv om det er litt i tynneste laget. Nye armor sets, våpen, bedre balansering.

 

edit: Kranic's liste var bedre enn min :p

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...