Gå til innhold

EA med nytt fremstøt mot bruktspill (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med at EA ikke prøver å sette stopper for bruktspillsalget, men heller prøver å tjene "dobbelt" på Online Pass, noe som er rimelig forståelig. Dette er den fornuftige måten å gjøre det på, selv om mange sikkert synes at det ideelle er å ikke ha bruk for OP i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Noe som er fryktelig irriterende med slikt, er hvis man har mer enn én profil på sin spillkonsoll. Jeg opplevde senest for en måneds tid siden å ikke kunne bruke verken Mass Effect 2s "Cerberus Network" eller Bad Company 2s "VIP"-muligheter fordi det ble noe kluss i mellom EA og Xbox Live-gamertagen min. Veldig irriterende for sluttbruker. Endte opp med at jeg måtte gi fra meg e-post og passord(!) slik at en fra EAs kundeservice kunne hente ned gamertagen min, skrive inn en ny BC2 VIP-kode og bekrefte at det fungerer før jeg kunne bruke det selv. Har fortsatt til gode å kunne bruke Cerberus Network og alt det som jeg har lastet ned via det tidligere.

 

Sånn sett er jeg ikke noen fan av slike løsninger, men det er jo en veldig personlig og særegen opplevelse.

Lenke til kommentar

Siden denne biten er for å tillate onlinespilling tror jeg faktisk det vil gå en tid før vi får en crack for dette.

 

Jeg syns faktisk denne ideen er helt OK, og jeg kan forstå Electronic Arts ønske om å verne om sine spill. Og om man ikke ønsker dette, så trenger man heller ikke kjøpe det så fremt det ikke er et krav fra utsalgsstedet man kjøper spillet brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...