Gå til innhold

FBI, slim og romvesener (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du vil ha X-COM uten noen former for endring eller nyvinninger bør du jo rett og slett spille originalspillet fra 90-tallet.

 

For min del ser jeg frem til at det forsøkes med variasjon på et velprøvd tema. Hvis det ikke virker er det jo ihvertfall 2 nye isometrisk turbaserte spill i X-Com sjangeren på vei i år og til neste år, som trøst.

Lenke til kommentar

"Spillet skal gi deg muligheten til å velge hvilke oppdrag du skal begi deg ut på og når du skal avslutte dem. Tiden beveger seg stadig framover, og oppdrag du velger bort kan forsvinne fordi du prioriterte andre oppgaver."

 

Nei.... Kan ikke fordra slike spill, spiller hele tiden med følelsen av at jeg misset noe.

Lenke til kommentar

Synes dette høres spennende ut så langt. Hvis de klarer å formidle rette stemningen og at det ikke bare blir nok et hjernedødt FPS der man skyter aliens, så har jeg tro på at dette kan bli veldig bra!

 

Har sansen for konseptet med at du er en slags x-files agent som skal sjekke ut spor etter utenomjordisk aktivitet og sendes ut på forskjellige oppdrag rundt om.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har testet var det første X-COM spillet, men det kom vel ut i 1993 hvis jeg ikke er helt på bærtur.

 

Kanskje litt OT, men hvor bør jeg starte i denne serien?

Tror ikke det første spillet duger i dag, men har veldig lyst til å oppleve stemningen i denne spill-serien som mange snakker så varmt om. Har snoket litt rundt på nettet, men ser at de seneste X-COM/UFO spillene har fått lunkne kritikker. Vil det da lønne seg å starte med det første spillet likevel?

Og hva er forskjellen på X-COM/UFO, er det to forskjellige utviklere?

Lenke til kommentar

Det første spillet ble kalt UFO: Enemy Unknown, men ble også kjent under navnet X-Com i USA, tror jeg.

 

Etter år 2000 utviklet Altair Interactive en UFO-serie på tre spill - Aftermath, Aftershock og Afterlight. Disse er mer RTS-aktige, men man kan sette pause på når som helst og gi nye ordrer. Vel verd å se på.

Lenke til kommentar

Det første spillet ble kalt UFO: Enemy Unknown, men ble også kjent under navnet X-Com i USA, tror jeg.

 

Etter år 2000 utviklet Altair Interactive en UFO-serie på tre spill - Aftermath, Aftershock og Afterlight. Disse er mer RTS-aktige, men man kan sette pause på når som helst og gi nye ordrer. Vel verd å se på.

 

Det første het først UFO: Enemy Unknown, men senere kjent som X-COM: UFO Defense i USA og X-COM: Enemy Unknown i europa.

 

Siden kom X-COM: Terror from the Deep og X-COM: Apocalypse som begge følger strategi stilen.

 

Man har også X-COM: Interceptor (rom simulator) og X-COM: Enforcer (FPS lignende).

 

Så etter informasjonen så langt kommer det nye spillet til å lingne mest på X-COM: Enforcer...

Endret av Zigna
Lenke til kommentar

Det første het først UFO: Enemy Unknown, men senere kjent som X-COM: UFO Defense i USA og X-COM: Enemy Unknown i europa.

 

Siden kom X-COM: Terror from the Deep og X-COM: Apocalypse som begge følger strategi stilen.

 

Man har også X-COM: Interceptor (rom simulator) og X-COM: Enforcer (FPS lignende).

 

Så etter informasjonen så langt kommer det nye spillet til å lingne mest på X-COM: Enforcer...

 

X-Com Enforcer var et svært primitivt FPS og kan nok ikke sammenlignes med spillet som er beskrevet i artikkelen. Tipper vi får et FPS med ganske representativ grafikk for 2010 selv om det sikkert ikke blir Crysis, men med strategiske og taktiske elemener skal det bli mye moro likevel.

Lenke til kommentar

Det er bare de to første spillene, X-COM UFO og Terror From The Deep som duger. X-COM Apocalypse var så-så, men i siste slutt ikke et vaskekte X-COM spill... Aftermath spillene har jeg heller ikke sansen for.

 

Aller helst vil vel mange av oss se en remake av X-COM UFO og ikke en "re-imagening" slik 2K nå lager.

 

Personlig har jeg en hånd på skepsisknappen når det gjelder dette spillet...

Lenke til kommentar

Det er bare de to første spillene, X-COM UFO og Terror From The Deep som duger. X-COM Apocalypse var så-så, men i siste slutt ikke et vaskekte X-COM spill... Aftermath spillene har jeg heller ikke sansen for.

 

Aller helst vil vel mange av oss se en remake av X-COM UFO og ikke en "re-imagening" slik 2K nå lager.

 

Personlig har jeg en hånd på skepsisknappen når det gjelder dette spillet...

 

Da har du noen alternativer å velge blant: Xenonauts og Extraterrestrials 1 (samt 2 som kommer sent i 2010/tidlig 2011).

 

Spørsmålet er jo om det ligger gode salgstall i en ren remake av det første X-Com spillet uten noen av de mange nyvinningene som har kommet siden 1993.

Lenke til kommentar

"Spillet skal gi deg muligheten til å velge hvilke oppdrag du skal begi deg ut på og når du skal avslutte dem. Tiden beveger seg stadig framover, og oppdrag du velger bort kan forsvinne fordi du prioriterte andre oppgaver."

 

Nei.... Kan ikke fordra slike spill, spiller hele tiden med følelsen av at jeg misset noe.

 

Enig. Kan ikke fordra når jeg vet det noe jeg ikke får med meg. F.eks i Dragon Age. Når en starter som mage eller warrior (eller rogue uten lock picking) går jeg alltid i fra noen kister som må låses opp av en rogue. Og det plager meg noe hemningsløst! Jeg føler irritasjonen boble og jeg bruker ofte lang tid for å prøve å komme meg tilbake til stedet.

 

ALLE quester må gjøres, ALT må utforskes og ALT må lootes der lootes kan!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...