Gå til innhold

Sverdkamp på Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så lei den blasse gråtonen mange spill(så godt som alle) har på Wii!

Kan de ikke få vekk de fæle filtrene de driver med?!

Ser også at dette er en trend på samtlige konsoller og PC også.

Jeg vil ha mange og klare farger!

Trenden med at spill skal være så mørke og triste er ikke positivt!

Til sammenligning hadde alle spillene til Game Cube mye penere og

klarere farger! Bare se etter selv!

 

Dette er slik jeg føler det er:

- legg til filter med brunfarger, gråfarger og alt for mye sort

- legg så til overdrevet mye lys så alle figurer glinser mer enn vampyrene fra Twilight(BLÆH!)

- avslutt det hele ved å lage horisonter med særdeles grøtete teksturer med tilhørende dårlige farger

 

Nei, jeg hater ikke Wii, jeg er bare lei dårlige farger i spill!

 

_________________________________________________________________

 

Denne stripa fra VG Cats summerer det opp på en veldig bra måte:

http://www.vgcats.com/comics/images/070119.jpg

_________________________________________________________________

 

Til sammenligning:

 

Monster Hunter Tri (Nintendo Wii)

http://stashbox.org/247840/screen02.jpg

Alt som er mer enn 5 meter unna deg har tåkefilter.

Legg merke til grå- og brunfargen!

Dette er ikke fordi det er ved sjøen, resten av spillet har samme

fargen!

 

Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean (Game Cube)

http://www.gamespot.com/gamecube/rpg/batenkaitos/images/0/35/?tag=thumbs_below%3Bthumb;35

Klare og tydelige farger.

Ting som er langt unna har tåkefilter - greit nok.

I dette bildet virker det som om det er for å gjøre skogen mer skummel.

Ingen dumme filtre med grå- og brunfarge!

 

World of Warcraft: Cataclysm

http://images.fragland.net/screenshots/4906/160543407.jpg

Klare og tydelige farger.

Ting som er langt unna har tåkefilter - greit nok.

Ingen dumme filtre med grå- og brunfarge!

PCen kan settes til å ha ende lenger viewdistance hvis du vil(= ingen tåke).

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Forstår hva du sier Stigtrix. Nesten alle FPS spill idag er grå/brunn i farge. Men det er MANGEN fargerike spill der ute. Tror at du er bare så irritert over det at du legger mer merke til det enn å se hvor mangen fargerike spill som har kommet.

 

Settlers 7 er jo en sikkelig dose med farger. Just Cause 2 er helt spetakulær. Nye Cryis ser jo magisk ut!

 

Åpne øynene litt.

Lenke til kommentar

Forstår hva du sier Stigtrix. Nesten alle FPS spill idag er grå/brunn i farge. Men det er MANGEN fargerike spill der ute. Tror at du er bare så irritert over det at du legger mer merke til det enn å se hvor mangen fargerike spill som har kommet.

 

Settlers 7 er jo en sikkelig dose med farger. Just Cause 2 er helt spetakulær. Nye Cryis ser jo magisk ut!

 

Åpne øynene litt.

Jo'a, du har rett i noe av det du sier, men jeg sa jo ikke at alle nye spill er sånn, bare

at det er en lei trend og spesielt på Nintendo Wii.

Den største skuffelsen var at Nintendo brukte det i The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Ja, det er mange fine og fargerike spill der ute!

Vi får håpe at flere innser at realisme og spillkunst ikke handler om glorete filtere, men realistiske effekter og egenart.

Lenke til kommentar

Viktig å understreke at en Wii har mindre rendering kapasitet enn en iPhone og det derfor ikke er så mye magisk man kan gjøre med saken :)

Det å ha andre grunntoner for fargeteksturene er ikke umulig, men jeg tviler sterkt på at de bruker "filtere" for å få til den effekten, da wii bruker fixed function pipeline til grafikk. In short: det er en crap maskin og kvaliteten på grafikken er deretter. Don't get me wrong, jeg hater ikke på nintendo eller wii, sier det bare som det er.

Lenke til kommentar

Daymare, husker min nintendo 64 hadde flere spill med klare sterke farger, kan du forklare hvordan det kan ha seg når N64 ikke er like sterk som Wii?

 

PS: er egentlig wii kontrollen spesielt egnet til noe særlig annet enn sverd fekting? Er det neste jeg kan se for meg at den kan gjøre "bra" uten noe ekstra.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...