Gå til innhold

Sommerslipp for europeisk Demon's Souls (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes de kunne variert cover arten mer. Det asiatiske coveret er forskjellig fra det amerikanske, førstnevnte med en død, liggende ridder og sistnevnte med en stående ridder med blå flammer, mens her har man bare fylt flammene med en annen farge og kalt det et nytt cover, maken til latmannsløsning. Jeg hadde håpet på et unikt, europeisk cover.

Lenke til kommentar

Hvis de virkelig var smarte skulle de implementert flere vanskelighetsgrader av typen easy, normal og hard, for å gjøre spillet mer fristende for både uerfarne og garvede gamere. Også en in-game funksjon som lar deg bruke load game hvor som helst, da man allerede kan gjøre dette men på en unødvendig tungvin måte. Jeg ville også satt pris på å kunne skru av invasions når man spiller online.

Lenke til kommentar

tar ikke det vekk veldig mye av pointet med spillet? poenget er jo at spillet skal være en utfordring og noe du faktisk må jobbe for å klare. visst de gjør om alt det du sier så blir jo spillet enkelt som bare det :p

 

skjønner det at det er valgfritt, men vet ikke helt. liker best spillet som det er nå. visst eg ville hatt en ny funksjon i spillet så hadde det vært litt kult med ordentlig CO-OP noe lignende at du kunne møte andre spillere i nexus og joine opp for brett, men vet ikke helt om det ville gått.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Det hadde nok blitt vanskelig uansett, så lett som det er å dø, men husk at hva som er vanskelig varierer mye fra gamer til gamer. De som foretrekker vanskelighetsgraden slik den er ville i så fall bare kunne startet spillet på normal, de som synes det er for vanskelig kunne begynt med easy mens de som liker å slåss for hver millimeter kunne gått rett på hard uten å måtte runde spillet flere ganger for å øke vanskelighetsgraden.

 

Å loade hvor som helst i en bane er allerede mulig. Det er tungvint, men ikke så tungvint som å ta hele banen fra begynnelsen, noe som også er kjedelig. Jeg mener de bare kunne gjort denne funksjonen mer brukervennlig, du får f.eks. ingen informasjon om hvordan du kan save midt i en bane.

Lenke til kommentar

eg tror du misforstår spartakus, den save funksjonen du tenker på var aldri ment for den bruker du bruker den til. du tenker vell på det at du går ut av spillet med en gang når du dør og går innpå igjen for då vil han åpne forgie save.

dette må også gjøres før du kommer til nexus for der saver spillet igjen.

 

funksjonen var aldri ment for å brukes på den måten og derfor kommer de da ikke til å gjøre den mer brukervennelig, de prøvde jo å lage spillet slik at visst du døde måtte du begynne brettet på nytt igjen.

 

men det med vanskelighets graden kan eg være sånn halveis enig med, men synes det tar vekk veldig mye av det som gjør demon's souls så unikt.

Lenke til kommentar

Hvis de virkelig var smarte skulle de implementert flere vanskelighetsgrader av typen easy, normal og hard, for å gjøre spillet mer fristende for både uerfarne og garvede gamere. Også en in-game funksjon som lar deg bruke load game hvor som helst, da man allerede kan gjøre dette men på en unødvendig tungvin måte. Jeg ville også satt pris på å kunne skru av invasions når man spiller online.

 

Dette er bare tøv, og motarbeider hele det grunnleggende konseptet til spillet samtidig som det vil frata det alt av særpreg og sjarm. Demon's Souls skal være kompromissløst og til enhver tid holde deg på kanten av stolen, forandringene du foreslår regelrett ødelegger spillet. Det lagringstrikset du snakker om er for øvrig juks, og er akkurat like ødeleggende for Demon'ß Souls slik det burde og er ment å spilles som å bruke mange timer på å jukse seg til snarveier for å spille med urealistisk høyt sjelenivå.

 

Demon's Souls er ikke rollespillet i gata, og det er ærlig talt grunnen til at det er så bra også.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg misforstår med vilje fordi lagringstrikset gjør spillet bedre. Vel er det utfordrende å måtte ta hele banen på nytt hver gang du dør, problemet er at det fort blir mer utfordrende for tålmodigheten enn fingerferdighetene, og jeg ser ikke hvordan det kan tilføre spillet noe positivt. Jeg spilte gjennom Boletaria 1-1 uten å vite om lagringstrikset, jeg døde en rekke ganger på brua med soldatene og dragen og veien frem dit ble etterhvert så innøvd at det bare ble en kjedelig rutine jeg måtte i gjennom om og om igjen. Det testet tålmodigheten min men noen god opplevelse var det ikke, og sist jeg sjekket spiller man ikke spill for å kjede seg. Etter jeg tok bossen hadde jeg egentlig ingen planer om å bruke noe mer tid på spillet, før det slo meg at jeg kunne kontrollere savingen og simpelthen loade hver gang det så ut som om ting gikk dårlig. Med den funksjonen gikk DS fra å være et spill jeg kjedet meg med til å bli en av favorittene mine til PS3, da den gjør så man kan nyte det som er bra med spillet uten å måtte holde ut med endeløs repetisjon.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at du døde i fleng og bare presset deg gjennom brettene med rå makt så er det jo ikke rart om du følge at du måtte jukse deg til hjelpemidler og at mangelen på sådan setter et støkk i spillopplevelsen din. Spillet blir langt mer givende om man tar seg tid til å analysere hver eneste kamp, mestre kampsystemet og behandle hvert liv som om det er ens siste.

 

Dette minner meg om en typisk JRPG/MMORPG-holdning hvor man krever at hvert eneste aspekt av spillet skal strømlinjeformes slik at man kan gi blaffen i taktikk og ferdigheter, og i stedet vite at man alltid vil få en fordel som stiger proporsjonalt med tiden man investerer. Det er ikke et hack 'n slash-spill hvor man trasker taktfast forover og drikker helsedrikk hver gang man tar skade, utfordringen ligger like mye i å mestre kampsystemet og å utvikle en presis intuisjon for hvordan innholdet skytes mot deg som å være i besittelse av god nok tålmodighet.

 

 

Du skal få spille spill slik du vil, men la for guds skyld de få unike hyllespillene som kommer ut få beholde særpreget sitt.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg misforstår med vilje fordi lagringstrikset gjør spillet bedre. Vel er det utfordrende å måtte ta hele banen på nytt hver gang du dør, problemet er at det fort blir mer utfordrende for tålmodigheten enn fingerferdighetene, og jeg ser ikke hvordan det kan tilføre spillet noe positivt. Jeg spilte gjennom Boletaria 1-1 uten å vite om lagringstrikset, jeg døde en rekke ganger på brua med soldatene og dragen og veien frem dit ble etterhvert så innøvd at det bare ble en kjedelig rutine jeg måtte i gjennom om og om igjen. Det testet tålmodigheten min men noen god opplevelse var det ikke, og sist jeg sjekket spiller man ikke spill for å kjede seg. Etter jeg tok bossen hadde jeg egentlig ingen planer om å bruke noe mer tid på spillet, før det slo meg at jeg kunne kontrollere savingen og simpelthen loade hver gang det så ut som om ting gikk dårlig. Med den funksjonen gikk DS fra å være et spill jeg kjedet meg med til å bli en av favorittene mine til PS3, da den gjør så man kan nyte det som er bra med spillet uten å måtte holde ut med endeløs repetisjon.

 

Døde du så mange ganger? ^^ Selv døde jeg 1 gang på Balletaria 1-1, av han duden med røde øyne. 1-2 gikk også rimelig greit.

 

En av de største grunnene til at jeg elsker Demons souls er nettopp vannskelighetsgraden. Jeg er så drittlei av spill som tar deg i hånden og leier deg pent gjennom en blomsterdal fra start til slutt, og forteller deg hvordan du skal gjøre alt. I dette spillet velger du en kis eller jentekis og blir deretter slengt ut i villmarka. Vannskelighetsgrader er noe jeg heller ikke liker. Og det å kunne bli angrepet av stygginger fra verden rundt syns jeg gjør spillet mer spennende. Da hadde man ikke fått gleden av å knerte nybegynnere :rolleyes:

 

Ellers er det kipt å se at den Europeiske versjonen kommer med masse stæsh... :(

Lenke til kommentar

Jeg tror du blir litt fordomsfull der, Odesseiron. Jeg er forsiktig som bare det mens jeg spiller DS, men uansett hvor forsiktig man er så dør man allikevel mye. Jeg døde nok 7-8 ganger i løpet av Boletaria 1-1 og den første delen av brettet begynte å kjede meg ganske hardt etter 3-4 gjennomganger. Nå er jeg blitt en god del flinkere (og sterkere) siden den gang og jeg dør ikke på langtnær så mye. Første bane på Shrine of Storms tok jeg helt uten å dø eller utnytte lagringen, men dødsfall skjer, og gjerne pga. helt idiotiske ting. I Tower of Latria f.eks. så døde jeg fire ganger; en gang på dette klumpmonsteret i bunnen, fair enough jeg ble for offensiv der, men jeg døde også to ganger ved at jeg datt ned i hull som var umulige å se før man stod oppå dem (spillutviklere generelt har en irriterende fetisj for mørke områder), og en gang ved at jeg strakk meg etter noe over bordet og kom borti styrespaken med albuen slik at karakteren min gikk utenfor en kant - da var det deilig å ha lagringstrikset.

 

Jeg er altså 100% for beinharde kamper som må analyseres og som stiller strenge krav til å beherske kontrollen, men jeg er 100% imot å måtte skjære meg gjennom de samme hordene med zombier, orcer og annen cannon fodder om og om igjen før jeg får prøvd meg nok på de vanskelige situasjonene til at jeg mestrer dem. Jeg har jo beseiret disse fiendene, jeg -vet- hvordan det skal gjøres, å gjøre det ti ganger til tilfører bare en tidtrøyte, og det har jeg altfor lang backlog til at jeg gidder å bruke tiden på.

 

Særpreget til DS slik jeg opplever det ligger mer i atmosfæren, det grafiske designet og ikke minst kontrollen, som er blant de strammeste jeg har vært borti og som burde vært skoleeksempel for mange utviklere.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at du døde i fleng og bare presset deg gjennom brettene med rå makt så er det jo ikke rart om du følge at du måtte jukse deg til hjelpemidler og at mangelen på sådan setter et støkk i spillopplevelsen din. Spillet blir langt mer givende om man tar seg tid til å analysere hver eneste kamp, mestre kampsystemet og behandle hvert liv som om det er ens siste.

 

Dette minner meg om en typisk JRPG/MMORPG-holdning hvor man krever at hvert eneste aspekt av spillet skal strømlinjeformes slik at man kan gi blaffen i taktikk og ferdigheter, og i stedet vite at man alltid vil få en fordel som stiger proporsjonalt med tiden man investerer. Det er ikke et hack 'n slash-spill hvor man trasker taktfast forover og drikker helsedrikk hver gang man tar skade, utfordringen ligger like mye i å mestre kampsystemet og å utvikle en presis intuisjon for hvordan innholdet skytes mot deg som å være i besittelse av god nok tålmodighet.

 

 

Du skal få spille spill slik du vil, men la for guds skyld de få unike hyllespillene som kommer ut få beholde særpreget sitt.

Helt enig med deg her Odesseiron. Med de foreslåtte endringene ville hele poenget med demons souls være borte. Poenget er at man skal være forsiktig og på tærne hele tiden. Det er det som gir en fantastisk følelse av innlevelse. Dersom du dør hele tiden og bare peiser på bør du stoppe og lese meldinger, som ofte gir gode hint dersom man er i trøbbel. Dessuten er det verdt å merke at dersom man dør og må ta levelen på ny får man også flere items og mer sjeler, dersom man kommer fram til soul stain. Demons souls handler om mestring av en verden som er brutal. Uten denne brutaliteten ville man hatt et helt annet og middelmådig spill. Mestringsfølelse er et av kjerneaspektene med spill som dessverre i stor grad har gått tapt, og har blitt erstattet av pomp og prakt. Demons souls er et spill som går i mot dette, og dersom dette ikke er noe man er interesert i bør man holde seg unna.

Lenke til kommentar

Det har vel ikke så mye med fordommer å gjøre som det at jeg er utrolig lei av at spill stadig skal forenkles, fordummes og strømlinjeformes for å passe alle. Det finnes nok av tradisjonelle rollespill med fantastisk atmosfære, nok av actionspill med gode kampsystem og nok av vanskelige spill. Når man først greier å blande disse elementene inn i én glattpolert boks som går mot den hjernedøde hack 'n slash-strømmen så synes jeg det blir for dumt at man også krever at det skal tas ned til det typiske hamre to knapper-nivået.

 

Så fort man begynner å introdusere alternative vanskelighetsgrader og en mellomlagringsfunksjon så tar man bort all den mystikken. Man skal være redd for hva som lurer rundt neste hjørne og man skal være klar over at om man spankulerer rundt i body forum så vil det komme noen og ødelegge moroa en eller annen gang. Det er med akkurat disse forutsetningene at Demon's Souls blir spillet det er.

 

Og selvsagt dør man mye, det er hele poenget her. Døden skal straffes hardt, og det er meningen at man skal dø radig, noe som presiseres ganske klart i løpet av de første fem minuttene. Ja, du har drept disse fiendene ti ganger før, men jeg kan vedde en god slant på at du likefullt har dødd to ganger mot den samme fienden før. Det handler ikke bare om mestring og å stadig møte nye utfordringer, men også å alltid måtte utvise forsiktighet og respekt for omgivelsene. Derav den fantastiske mestringsfølelsen veldig få andre spill kan skilte med.

 

Jeg skal ikke si at du har misforstått spillet i sin helhet, alle spiller jo på sitt vis, men jeg tror du på grunn av rastløshet har gått glipp av et av spillets mest sentrale aspekter.

Lenke til kommentar

Allerede ved første sverd hugg var jeg hektet på DS. Det er så sykt lenge siden noen dristet seg til å lage et nisje spill. From Software viser med stor glød at de er på spill markedet for å lage spill slik de gjorde i de gode gamle dager. Riktig nok med nye twister. Sjekk ut 3D Dot Game Heroes også:D

Dersom du er av den type gamer som ikke har tålmodighet eller ikke liker lange beinharde utfordringer, så bør du aldri engang prøve spillet!

DS har ingen direkte save funksjon inne i hver level..og dette med god grunn. Spillet hadde nemmelig blitt enkelt dersom denne funksjonen var der..

 

Mitt eneste negative aspekt med DS er litt ang online funksjonene. Hadde man hatt et direkte venne invitasjons system og dersom hvit og svart systemet holdt seg stabilt mens man var online, så ville jeg gitt DS 96% Perfekt!

..litt minus for lyd..

 

PS: @Ebbo - kis eller jentekis..hahahaB)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...