Gå til innhold

Bioshock-utvikler med nytt XCOM (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woot! Og jeg som satt opp virtual windows 98 for å kunne spille mine kjære gamle x-com spill :D Håper det holder mål, har vært endel kloner fra diverse utviklere og få har holdt mål. UFO After- var svært morsomme selv om aftermath slet litt med "hele laget blir plaffet ned av raketter i insert området" syndromet til tider.

 

Etter å ha lest artikkelen er jeg mindre begeistret...

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Først blir jeg super begeistret, så leser jeg -FPS- !! , det er da for svarte ikke et FPS fan av x-com enemy Unknown ønsker seg!. Dette har de forøvrig også prøvd en gang før med fatalt resultat. Hvorfor i alle dager kan de ikke bare lage spillet slik det var når det ble et populært spill?. Når de lager et helt annet type spill kan de egentlig bare kalle det noe helt annet, men de skal nok "lure" gammle fan til å kjøpe spillet slik at de for solgt på navnet.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Arrghhh!

 

Man kan kanskje håpe at det blir ett eller anna bra, men når skal de lange en oppussing av orginalen, gjerne med muligheter for litt større strategiske element, litt mer moderne vanskelighetsskalering og en god multiplayer.

 

Eller hvis dette er fo vanskelig: Sleng på noe ny grgrafikk på ordinalen og sørg for at den kjører stabilt på moderne operativsystem. Jeg kjøper. Garantert.

Lenke til kommentar

Et av de ufullførte XCom-spillene var planlagt som FPS, men prosjektet ble kansellert. Cirka år 1998-2000 om jeg ikke husker feil.

 

Men XCom som FPS er da bedre enn ikke noe XCom i det hele tatt. Rimelig sikkert at jeg kjøper spillet kun for å få min XCom-dose. :)

 

EDIT: "Spillet kommer til Xbox 360 og PC, og skal først og fremst være et førstepersons skytespill. Likevel loves vi at en viss strategisk kjerne er bevart, samtidig som man vil gi oss en svært spenningsorientert historie."

 

Med en strategisk kjerne bevart kan det fortsatt være betydelig dybde i spillet, og da minner det mer om det nedlagte XCom-prosjektet jeg nevnte over. Er desto mer grunn til å glede seg!

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Bare kaste meg på. Dette er ikke hva jeg og fansen har ventet på.

XCOM er et turbasert strategi spill

Til nød kan jeg leve med løsningen til UFO (en serie jeg naturligvis kjøpte alt av).

Jaja, da får jeg sette min lit til Extraterrestials 2, selv om "feelingen" der ikke kan måle seg med UFO eller X-com.

Lenke til kommentar

hmm..blir skeptisk når jeg hører FPS jeg også, men 2K Marin vet jo forsåvidt hva de gjør innenfor det feltet da..

Ser for meg real-time pauser ala Mass Effect der strategi kan plottes.

En ting som kan bli fett blir jo å overta aliens med mindprobe B)

Endret av Beist
Lenke til kommentar

Gud så skuffa jeg ble når jeg leste dette. Et nytt X-Com spill har vært ryktet en god stund, men at det skulle bli et FPS er fryktelig skuffende.

Hvem X-Com fan husker vel ikke X-Com Alliance som også var et FPS og til slutt ble kansellert?

 

Nei, hvor vanskelig kan det være å gi fansen det de vil ha? Hvorfor må de på død og liv finne opp hjulet på nytt?

Gi oss et spill som er mest mulig likt UFO: Enemy Unknown og X-Com: Terror from the Deep eller en blanding for den saks skyld. Bare med egen historie, ny grafikk og kanskje litt fancy fysikk så lenge det har samme perspektiv som orginalen og ikke minst at det er et turnbased spill.

Irriterer meg at spillprodusenter ikke klarer noe så enkelt som å spille gjennom de to første spillene i serien, se hvor fantastisk disse spillene er for så å lage noe som er likt. Altså de trenger ikke kopiere absolutt alt, men noen ting er så enkle og geniale at det rett og slett bare må være i et UFO/X-Com spill.

Lenke til kommentar

Ser flere nevner X-COM: Alliance, Regner med at de samme sjelene har spillt X-COM: Enforcer også (3. person riktignok) (og X-COM: interceptor må man heller ikke glemme, men det fikk jeg aldri spillt :( )

 

Uansett, dette kan bli sykt bra om de gjør det riktig, men som alle andre, jeg hadde håpet på en oppfølger som var mere lik de 2 første spillene (og til nød Apocalypse også, elsket det)

 

X-COM: Ufo Defense / UFO: Enemy Unknown, med bedre grafikk og ny lyd, men med den samme stemningen, det hadde vært det beste, evt. en ny setting, men samme stil, INGENTING når de orginale X-COM spillene opp til knærne engang

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet, som mange andre, da jeg så at det nlit et FPS. Skjønner ikke hvorfor alt på død og liv må være fps eller tps i disse dager. Er det ikke noe som heter "variation is the spice of life"?

 

Uansett, så betyr det ikke at spillet blir dårlig. Hvis de klarer å integrere research og strategi delene fra de orginale spillene så kan det jo bli ganske moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...