Gå til innhold

Besøk Atlantis i The Conduit 2 (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel forsåvidt ikke så rart at det ikke levde opp til forventningene om folk faktisk forventet at det skulle ha grafikk på x360-nivå og den tullpraten som var rundt spillet før release.

 

AtW

Nja, jeg forventet ikke flott grafikk eller noe sånt, men jeg kjøpte det fordi at jeg ville ha et skikkelig online spill på Wii.

Jeg burde vist bedre. Så og si ingen community, høy ping og forferdelig single player. Selve multiplayer spillet var ganske brukbart, men det er da WII vi snakker om...

Lenke til kommentar

Aha. Jeg mener å huske at en "Sega-mann" sa at Sega trolig ikke ville satse mer på slike spill til Wii. :p Det viser vel egentlig at man ikke burde høre på andre enn sjefene i Sega og utviklerne selv.

 

Det er vel forsåvidt ikke så rart at det ikke levde opp til forventningene om folk faktisk forventet at det skulle ha grafikk på x360-nivå og den tullpraten som var rundt spillet før release.

Tullball. Folk har alltid vært klar over de grafiske forskjellene mellom Wii og 360. Enkelte sammenlignet spillet med tidlige 360-spill, men det strakk seg ikke lenger enn det.

Lenke til kommentar

Aha. Jeg mener å huske at en "Sega-mann" sa at Sega trolig ikke ville satse mer på slike spill til Wii. :p Det viser vel egentlig at man ikke burde høre på andre enn sjefene i Sega og utviklerne selv.

 

Det er vel forsåvidt ikke så rart at det ikke levde opp til forventningene om folk faktisk forventet at det skulle ha grafikk på x360-nivå og den tullpraten som var rundt spillet før release.

Tullball. Folk har alltid vært klar over de grafiske forskjellene mellom Wii og 360. Enkelte sammenlignet spillet med tidlige 360-spill, men det strakk seg ikke lenger enn det.

 

Hva er tullball? Utgiverene maste om dette, her er et sistat fra en tidligere sak om spillet på gamer.no "High Voltage har utviklet en egen grafikkmotor som skal få mest mulig ut av Wii. Quantum3-motoren skal ha en rekke funksjoner som de fleste Wii-utviklere ikke har prøvd seg på, og skal presse konsollen opp mot Xbox 360-nivå."

 

Deretter foreslår jeg at du leser uttalelsen en gang til, og peker på hva som er tullball.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Opp mot 360-nivå" er ikke det samme som "på 360-nivå". Det fins for øvrig flere nivåer med 360-grafikk. Launchspillene ser betraktelig mer primitive ut enn nyere 360-spill.

 

Det hjelper ikke, Wii er ikke, og kommer ikke til å være i nærheten av 360-nivå, eller "opp mot 360-nivå", det har heller aldri Conduit vært, og det vil ikke Conduit 2 være heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke, Wii er ikke, og kommer ikke til å være i nærheten av 360-nivå, eller "opp mot 360-nivå", det har heller aldri Conduit vært, og det vil ikke Conduit 2 være heller.

Kan det sammenlignes med 360-spill fra 09? Nei. Kan det sammenlignes med enkelte 360-spill fra 05? Ja. Jeg går ut i fra at det var det folk mente da de sa "opp mot 360-nivå".

 

Når det gjelder hypen rundt grafikken til The Conduit så fikk jeg inntrykk av at den gjaldt for hvordan spillet så ut i forhold til andre tredjepartspill.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke, Wii er ikke, og kommer ikke til å være i nærheten av 360-nivå, eller "opp mot 360-nivå", det har heller aldri Conduit vært, og det vil ikke Conduit 2 være heller.

Kan det sammenlignes med 360-spill fra 09? Nei. Kan det sammenlignes med enkelte 360-spill fra 05? Ja. Jeg går ut i fra at det var det folk mente da de sa "opp mot 360-nivå".

 

Når det gjelder hypen rundt grafikken til The Conduit så fikk jeg inntrykk av at den gjaldt for hvordan spillet så ut i forhold til andre tredjepartspill.

 

Hvilke 05-350-spill er det du mener det kan sammenliknes med? Et seriøst spill, ikke noe remake av et gammelt spill, et live-arcade-spill, eller et spill der man med vilje har dårlig grafikk? Og å bruke "opp mot 360 nivå", som "på nivå med de dårligste spillene 5 år tilbake", er i beste fall ganske misvisende.

 

Dette er ting som kommer fra utgiverene, at mange spillere ikke trodde på pisspreiket kan være, som jeg sa, om folk faktisk forventet noe sånt, så er det ikke så rart de ble skuffet.

AtW

Lenke til kommentar

Hvilke 05-350-spill er det du mener det kan sammenliknes med?

AtW

Jeg har jeg ikke spilt The Conduit, så jeg er ikke den største eksperten på dette feltet. Kanskje COD2, King Kong og Gun? Måten spillene ble utviklet på har lite å si. De er fortsatt 360-spill.

 

Poenget mitt var egentlig ikke å sammenligne Wii med 360. Det kommer du nærmere inn på her:

 

Dette er ting som kommer fra utgiverene, at mange spillere ikke trodde på pisspreiket kan være, som jeg sa, om folk faktisk forventet noe sånt, så er det ikke så rart de ble skuffet.

AtW

Jeg ville bare få frem at hypen rundt spillet var basert på andre ting enn "360-aktig grafikk". Det var lovnadene om gode kontroller, et originalt fps-spill på Wii og god grafikk i forhold til andre tredjepartspill som gjorde spillet populært.

 

Spillet fikk mye oppmerksomhet pga at den til da ukjente utvikleren High Voltage Software prøvde å gjøre det som store utgivere som EA, Activision og Ubisoft ikke hadde gjort på Wii.

Lenke til kommentar

Hvilke 05-350-spill er det du mener det kan sammenliknes med?

AtW

Jeg har jeg ikke spilt The Conduit, så jeg er ikke den største eksperten på dette feltet. Kanskje COD2, King Kong og Gun? Måten spillene ble utviklet på har lite å si. De er fortsatt 360-spill.

 

Poenget mitt var egentlig ikke å sammenligne Wii med 360. Det kommer du nærmere inn på her:

 

Dette er ting som kommer fra utgiverene, at mange spillere ikke trodde på pisspreiket kan være, som jeg sa, om folk faktisk forventet noe sånt, så er det ikke så rart de ble skuffet.

AtW

Jeg ville bare få frem at hypen rundt spillet var basert på andre ting enn "360-aktig grafikk". Det var lovnadene om gode kontroller, et originalt fps-spill på Wii og god grafikk i forhold til andre tredjepartspill som gjorde spillet populært.

 

Spillet fikk mye oppmerksomhet pga at den til da ukjente utvikleren High Voltage Software prøvde å gjøre det som store utgivere som EA, Activision og Ubisoft ikke hadde gjort på Wii.

 

Om det er det du ville få fram, så synes jeg ikke du gjør en særlig god jobb, hvorfor er isåfall min uttalelse tullball? Hvorfor snakker du kun om grafikk i dine svar til meg? Og mener du i fullt alvor at spillet hadde grafikk "opp mot 360-nivå"? Det er rent og skjært tøv, om man ikke med vilje fortolker 360-nivå til å være noe helt annet enn hva de alelr felste legger i begrepet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om det er det du ville få fram, så synes jeg ikke du gjør en særlig god jobb, hvorfor er isåfall min uttalelse tullball?

"Det var lovnadene om gode kontroller, et originalt fps-spill på Wii og god grafikk i forhold til andre tredjepartspill som gjorde spillet populært.

 

Spillet fikk mye oppmerksomhet pga at den til da ukjente utvikleren High Voltage Software prøvde å gjøre det som store utgivere som EA, Activision og Ubisoft ikke hadde gjort på Wii."

 

Dersom folk ble skuffet over spillet så var det ikke pga mangelen på 360-aktig grafikk. Spillet var rett og slett ikke bra nok.

 

Hvorfor snakker du kun om grafikk i dine svar til meg?

Fordi den første posten din handlet om nettopp om hypen rundt grafikken til The Conduit. Jeg er uenig i at det var derfor folk ble skuffet over spillet. Jeg beklager om poenget mitt kom dårlig frem. Det var ikke meningen.

 

Og mener du i fullt alvor at spillet hadde grafikk "opp mot 360-nivå"?

Som jeg sa tidligere har jeg ikke spilt spillet, men jeg kan se hvorfor noen kan mene det om enkelte 360-spill fra 05.

Lenke til kommentar

Om det er det du ville få fram, så synes jeg ikke du gjør en særlig god jobb, hvorfor er isåfall min uttalelse tullball?

"Det var lovnadene om gode kontroller, et originalt fps-spill på Wii og god grafikk i forhold til andre tredjepartspill som gjorde spillet populært.

 

Spillet fikk mye oppmerksomhet pga at den til da ukjente utvikleren High Voltage Software prøvde å gjøre det som store utgivere som EA, Activision og Ubisoft ikke hadde gjort på Wii."

 

Dersom folk ble skuffet over spillet så var det ikke pga mangelen på 360-aktig grafikk. Spillet var rett og slett ikke bra nok.

 

Hvorfor snakker du kun om grafikk i dine svar til meg?

Fordi den første posten din handlet om nettopp om hypen rundt grafikken til The Conduit. Jeg er uenig i at det var derfor folk ble skuffet over spillet. Jeg beklager om poenget mitt kom dårlig frem. Det var ikke meningen.

 

Og mener du i fullt alvor at spillet hadde grafikk "opp mot 360-nivå"?

Som jeg sa tidligere har jeg ikke spilt spillet, men jeg kan se hvorfor noen kan mene det om enkelte 360-spill fra 05.

 

Jeg forslår du leser innlegget mitt igjen, jeg sa ingenting om at folk ble skuffet over spillet pga av grafikken. Jeg sa ganske enkelt at om folk forventet 360-grafikk, så er det ikke rart det ikke levde opp til forventningene.

 

Folk mener så mye rart, i dette tilfellet tar de feil :) Spillet har ikke grafikk på 360-nivå, det er evt ønsketenking fra fanboys.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det levde ikke opp til 360 grafikk rent teknisk nei, MEN visuelt sett så er det min subjektive mening at det såg like bra ut som et 05/06 360 spill. Men selvsagt så er det rent subjektivt.

 

Min personlig mening er at det visuelt sett er et dårlig spill, men det er ikke det det er snakk om når man snakker "360-nivå", der har også den artistiske kvaliteten endel å si, det er spill per i dag på wii som visuelt sett er bedre enn 360-spill (selv om de såklart hadde vært enda bedre med kraftigere hardware).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...