Gå til innhold

Magisk strategispill fra Petroglyph (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja veldig orginalt. Tydelig at de ikke kopierte noe fra Warcraft :p

 

Skulle til å hakke på kommentaren din helt til jeg leste over artikkelen igjen og merket delen med en portal som åpner seg og orker som fosser ut og går til krig mot mennesker.

 

Litt forskjell at menneskene lever side om side med troll og drager denne gangen da ;D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt D&D på bord, men jeg har spilt spill som NVN, IW o.l på PC.

Innen PC spillverden er vel warcraft serien veldig populær så det de fleste forbinder med portaler det kommer orker ifra er vel Warcraft.

 

Og er det ikke sånn at i D&D at det er DMen som bestemmer storyen? Eller er storyen knyttet til manualen e.l ? Jeg vet at classene må være fra manualen iallefall, så det er ikke tømmerhoggere :D

Endret av LCJ To9
Lenke til kommentar

Virkelig? Er dere virkelig så historieløse at dere tror warcraft fant opp konseptet med portaler det kommer orker ut av?

Det skjedde blant annet i D&D tiår før warcraft kom.

 

Historieløse er vel å dra det litt langt? :p

 

Og tja, har D&D orginal regelboka fra 1986 samt advanced, warcraft 1 kom ut i 1994, så i tiår? Tja, sjekk historien før du hakker på oss andre.

 

Har da vitterlig heller ikke sagt at de oppfant konseptet, men det er det svært mange av oss forbinder med portaler og orken. Nemlig Dark Portal fra Warcraft universet.

 

I D&D er historen enten laget av en distributør og kjøpt av deg, lagt ut gratis på nettet eller skrevet av DM. D&D setter kun reglene som historien skal utspilles i, og disse blir ofte forandret litt på etter behov :)

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...