Gå til innhold

Anmeldelse: Resonance of Fate (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk Tri-Ace med andre ord; oppfinnsomt kampsystem, interessant setting, god grafikk og en solid utfordring, men å lage en imponerende story er mer nedprioritert. Det er forsåvidt en helt legitim måte å gjøre det på og man kan ikke kritisere dem for det objektivt sett, men for min egen del er det også grunnen til at jeg har en tendens til å ikke finne motivasjonen til å fullføre spillene deres. Formet som jeg er av å ha vokst opp med JRPGer som Final Fantasy og Suikoden, så synes jeg at det å spille JRPGer uten en monumental historie eller karakterer man kan knytte følelsesmessige bånd til blir litt som å spise middag uten dessert; helt greit, men kjipt når man er vant til å få dessert.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ganske usikker om dette er noe jeg er interresert i å kjøpe, fordi anmeldelsen trekker inn både gode ting, og ting som får meg til å bli litt tvilsom. Tror jeg skal se litt mer på det, og så bedømme om dette er noe som er verdt å kjøpe. Uansett, så var det en god anmeldelse, som får meg til å se litt videre på saken.

Lenke til kommentar

Dette skal bli kjøpt, så fort jeg er ferdig med FF XIII :D Høres veldig bra ut, og nye spennende kampsystemer er alltid morro å teste ut. 1 ting som er verdt å nevne, er at klærne som

du skriver kan skiftes, blir også brukt i cutscenene. Stort +.

Er veldig fan av spill som bruker grafikkmotoren til spillet, for å vise cutscenene :D

Mest pga charaterne da ikke endrer utsende, i forhold til hvis de hadde vært CGI.

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til å være store forskjellene, men man kan ta en liten sjekk her - Link

.jp side som er oversatt med microsoft translator - fant link på eurogamer - her

 

En persons mening er:

"They are almost identical. The X360 has slightly better textures and depth of field wheras the Ps3 has

better lighting and that's only because of the differences within the hardware of the consoles.

"Not sure about frame rate, but it's the last thing I'd worry about for a turn-based RPG,

as it's not as if input lag is critical to the gameplay."

 

Ellers får man nok bare vente på comparisons artikler :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har spilt gjennom prologen og mesteparten av første kapittel, men jeg blir ikke helt revet med. Kampsystemet er ganske interessant, men med mindre det er fler elementer enn de man går gjennom i arena tutorialene virker det ærlig talt ikke spesielt dypt.

 

Jeg dømmer nok for tidlig. Skal tvinge meg litt lenger ut i spillet de neste dagene ettersom det ser ut til at ventetiden på SSFIV blir litt lenger.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...