Gå til innhold

Anmeldelse: Supreme Commander 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har en kompis som fikk meg til å kjøpe dette, etter at vi spilte mye TA for rundt 10 år siden.

 

Men må si singel player delen var noe av det dårligste jeg har vert borti.

 

Multiplayer var greit nok, og jeg liker upgrade delen av spillet. Men jeg er fortsatt ikke overbevist...

 

Dawn of War - Chaos Rising er mye mer fornuftig bruk av penger og tid enn dette

Lenke til kommentar

Jeg synes Supreme Commander 2 var helt greit. Ikke noen GOTY-kandidat, dog. Er stort sett enig i anmeldelsen, selv om SC2 klart har noen øyeblikk hvor spillet skinner. Synd at historien er så ræva, og kartene er fysisk mye mindre enn SC1 (eller tar jeg feil her?). Fargevalget plaget meg ikke nevneverdig.

 

5 av 10 mener jeg er strengt.

 

7 av 10 fra meg. Ikke mye revolusjon å hente i forhold til SC1. Litt mindre av det samme...

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Dette var en svært usaklig anmeldelse full av skrivefeil og ren drittslenging. Fikk ikke Gamer akkurat en pris for journalistikk av Gullstikka? Denne anmeldelsen er rett og slett uverdig.

Kan du utdype hvilke skrivefeil det er snakk om, og hvorfor anmeldelsen er uverdig? Det gjør tilbakemeldingen din langt mer verdifull for oss.

Lenke til kommentar

Dette var en svært usaklig anmeldelse full av skrivefeil og ren drittslenging. Fikk ikke Gamer akkurat en pris for journalistikk av Gullstikka? Denne anmeldelsen er rett og slett uverdig.

 

Eller, som jeg ser det, en anmelder som kaller en spade for en spade.

 

Jeg klarer å relatere meg igjen på alle punkter i anmeldelsen. De skyhøye forventninger idet spillet (eller i mitt tilfelle; demoen) installeres, den lettere skuffelsen når introen kjøres -Hvor ble det av all innlevelse og stemningsskapende historie?-, det gapende apatiet som bare utviklet seg under turtorialen, og som utvikler seg til blindt raseri omtrent to tredjedeler uti første oppdrag.

 

Skuffelsen av spillet var så stor, at jeg rett og slett tok en tur på wikipedia og andre spillnettsteder for å finne mer info om selve utviklingen av spillet. Noen måtte stå til ansvar for at en så lovende serie ble redusert til et masseprodusert makkverk. Forskjellig utviklerteam? Ny designer? Chris Taylor, mannen bak både Total Annihilation og SupCom 1, var konstant høy på syre?

 

Men nei. Bortsett fra at Square Enix hadde kjøpt opp franchisen og nå står som publisher, var alt likt som i supcom1. For en skuffelse; Marius er snill som gir spillet en gjennomsnittskarakter. Jeg hadde vært langt strengere..

 

edit: skriveleif

Endret av frankpettersen
Lenke til kommentar

Dette var en svært usaklig anmeldelse full av skrivefeil og ren drittslenging. Fikk ikke Gamer akkurat en pris for journalistikk av Gullstikka? Denne anmeldelsen er rett og slett uverdig.

Kan du utdype hvilke skrivefeil det er snakk om, og hvorfor anmeldelsen er uverdig? Det gjør tilbakemeldingen din langt mer verdifull for oss.

 

Det var språkbruken jeg reagerte mest på. Hele anmeldelsen fremstår mest som en personlig tirade uten journalistisk holdbarhet. En anmeldelse skal vel være mest mulig objektiv?

"Så langt er det ikke å stikke under en stol at Supreme Commander 2 er pill råttent og bringer stor skam på sin forgjenger." Denne setningen synes jeg var voldsom og artikkelen er full av lignende påstander. Referanser til Hollywood skuespillere og Blizzard er ren subjektivitet. Det er nok av bastante sinnatagger i forumet. Jeg mener deres egne skribenter bør holde seg over et slikt nivå.

 

Jeg innrømmer gjerne at jeg var noe forhastet i uttalelsen om skrivefeil. Under nevner jeg allikevel litt små pirk:

- Kommafeil i setning to i avsnitt to.

- Det heter "ga" og ikke "gav" med mindre forfatteren skriver på dialekt. Akkurat det ser jeg ingen tegn til.

- "Det er ikke å vente noe annet enn at spill ikke kan bli tatt på alvor som historieformidler, når personer som de som har stått bak dette får lov til å rase fritt i bransjen." Hvorfor er det komma i denne setningen?

- En tommelfingerregel er at en setning ikke bør bestå av mer enn tjuefem ord. Her har forfatteren gått amok med setninger som alene fortjener egne avsnitt. Korte setninger gjør en artikkel lettere å lese.

- Det bør ikke være flere komma enn punktum i en artikkel.

Lenke til kommentar

JEg ble så utolig skuffet over dette spillet! Jeg hadde sinnsyke forhåpninger til dette! Eneren var så genial i sin økonomi zoming dobbel skjermstøtte enheter oppgradering av byggninger og alt var bra med eneren! Så kommer dem og ødelegger alt i 2eren for og gjøre det mer konsol vennlig? Strategi skal spilles med tastatur og mus! Ikke en kontroll! JEg sitter ikke på pcen min og spiller Sup com eller red alert med en joystick!

Jeg er veldig enig i det annmelder sier og ble svært overasket over karakteren spillet fikk.

Lenke til kommentar

Jeg synes Supreme Commander 2 var helt greit. Ikke noen GOTY-kandidat, dog. Er stort sett enig i anmeldelsen, selv om SC2 klart har noen øyeblikk hvor spillet skinner. Synd at historien er så ræva, og kartene er fysisk mye mindre enn SC1 (eller tar jeg feil her?). Fargevalget plaget meg ikke nevneverdig.

 

5 av 10 mener jeg er strengt.

 

7 av 10 fra meg. Ikke mye revolusjon å hente i forhold til SC1. Litt mindre av det samme...

 

5 av 10 betyr at det er et helt greit spill, middelmådig. Får spillet 7 av 10 betyr det at det er et godt spill, noe det virker som Supreme Commander 2 ikke er.

Lenke til kommentar

Ut fra de problemene anmelder tar opp i artikkelen ville jeg nok gitt en noe lavere karakter enn 5/10, selv. Det sies at 5/10 er en "grei" score, men vi vet alle at det er pisspreik, noe anmelder selv bekrefter innledningsvis med sitt Midas-ordspill ;)

 

"Storspill" som lanseres i dag anses som en flopp om de får mindre enn 8/10 i anmeldelser og hvis hypen er hissig nok reageres det ofte kraftig dersom en anmelder-karakter dropper under 9.0.

 

Sitter som sagt igjen med inntrykk av at dette er et spill langt under middelmådig, og jeg ville nok personlig karaktersatt det deretter. De som tenner på alle plugger på et Transformers'esque RTS vil likevel kunne sette pris på det da de forhåpentlig vis (som meg) skiter i anmeldelser hvis de vet de kommer til å digge et spill ut fra personlige preferanser, mens oss andre vil vite å holde oss langt unna. ;)

Lenke til kommentar

Ærlig talt... det kan virke som om de aller fleste her faktisk ikke har spillt spillet.

 

Spillet er grei nok underholdning. Men i konkurranse med alt det andre en har på markedet i dag som Total War spillene, Dawn of War, og Starcraft 2 betaen jeg selv spiller litt for tiden, så holder det ikke helt mål.

 

Selv ville jeg gitt spillet 6.5/10. Bare 5/10 er ganske hardt faktisk. Men det kommer helt an på hva man sammenligner med.

 

Multiplayer her er faktisk bedre enn i 1eren, nettop på grunn av at mapsene er mindre. Og til han som nevnte det lenger opp i tråden. Ja, jeg spilte SupCom1 også. Bare ikke så mye. Det var TA jeg overspilte en gang i tiden :)

Har også vert innom TA:K samt expansionen. Litt synd det ikke ble videreutviklet. Jeg likte ideen der godt.

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Jeg har spilt spillet.

 

Både online og igjennom singleplayer.

 

Og jeg angrer på at jeg har brukt penger på dette makkverket. Dialogene er som hentet ut av en episode av Sesam Stasjon, intriger som søskenproblemer og en kone av en annen fraksjon kunne de spart seg for.

 

Dine medcommandere i noen av oppdragene oppfører seg som barn som blir mobbet og trenger hjelp av storebror. Uansett hvor mange du har med deg og om du gjerne bare har en motstander, så urinerer de i sine metallbukser og skriker etter hjelp. Selv om de ikke har noen problemer.

 

Hver gang jeg faller i Supreme Commander modus i kafferus og har ny svær snus under overleppen og føler at nå tar det litt av. Så prøver jeg å queue opp noen hundre enheter i mine 25 fabrikker. Og gleden forsvinner med en gang når jeg får beskjed om at dette har jeg ikke råd til og føler plutselig at det er jeg som er teit som prøver å bestille enheter for ressurser jeg ikke har.

 

Selve tech systemet har jeg hatet siden jeg spilte slike spill på 90 tallet. Jeg vil teche opp hver fabrikk. Det gir mer strategisk aspekt ettersom det tillater meg å velge hvilken fabrikk jeg vil prioritere byggehastighet på.

 

Experimental units er ikke spesielle lenger. Jeg raste igjennom kampanjen ved å pumpe ut experimentals og mildt sagt båle igjennom fienden sitt forsvar med experimentals og artillery, noe anti air og gå rett for commanderen. Siste oppdraget tok meg 20 minutter å gjennomføre.

 

Spillet er en skam for serien, det er et håpløst forsøk på å glemme den eldre garde hardcore gamers og heller prøve å bite over størst mulig markedsandel ved å spre dette viruset ut over flest mulig systemer.

 

Chris Taylor, jeg liker deg ikke lenger! Du har sunket ned til nivået som har ødelagt altfor mange gode spill!

 

For å dra noen lignende eksempel på idiotifiserte spill som ble hypet opp til de grader og spilte på følelsene mine allerede før de kom.

 

Hellgate London

Spore

Xcom Remakes (samtlige av disse kan ta seg et stev)

Cities XL

Doom 3

Mass Effect 2 (vel, delte følelser igrunn. Historien var helt rå. Men de har fjernet såpass mye av det som gjorde eneren bra for min del. At jeg ble skuffet)

Operation Flashpoint 2

Stalker Clear Sky

 

Jeg fortsetter å spille Starcraft 2 og sletter Supreme Commander 2 samt begynner på hard narkotika for å glemme hele opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...