Gå til innhold

Sniktitt: Splinter Cell: Conviction (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I utførelsen minner spillet mye om Batman: Arkham Asylum

 

Får for all del håpe snikingen blir litt mer realistisk enn Batman: AA. Ergret meg alltid litt over at så fort jeg satt på en gargoyle i taket som var veldig lett å legge merke til, så var jeg "usynlig".

Ellers er nok dette en av de få titlene jeg gleder meg til i år ;)

Lenke til kommentar

Splinter Cell gjør alt det Metal Gear spillene burde ha gjort. Fine animasjoner, troverdig action og rett og slett UNIKT. Dette er THE Spy Game å spille. Du kan gjøre alt mulig rart. Splinter Cell har vært flere generasjoner over metal gear serien i lang tid. Etter jeg spilte Splinter Cell for første gang har jeg ikke sett på Metal Gear med samme øyne igjen.

Lenke til kommentar

For meg har det vært stikk motsatt, men egentlig tror jeg ikke spillene kan sammenlignes. Samme sjanger, men vidt forskjellig måte å gjøre det på. Mens Splinter Cell er trauste karakterer med stødig historie er MGS mer fri fantasi med et mer episk preg over historien. Mer følelser og store ord.

 

 

 

Har selv prøvd Splinter Cell: Conviction, og må si jeg syns det virket spennende. Og for moro skyld: Jeg var godt i gang med første gjennomspilling av Metal Gear Solid 4 samtidig.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i det Avean sier, men jeg husker jeg reagerte allerede i det første spillet på at ingen av fiendene la merke til det intense, neongrønne lyset (som kom fra hodet til Sammy) som beveget seg rundt og mørket - og hvis de la merke til det, så klarte de aldri å tenke seg til at det kanskje hadde noe med vedkommende som snek seg rundt og slo dem bevisstløse en etter en.

Lenke til kommentar

Det er småting som irriterer meg i Splinter Cell også men ingenting i nærheten av hva Metal Gear har utviklet seg til.

 

For det første lyden....fortsatt arkade som for 10år siden. Utrolig generisk. Fiendene får utropstegn over hodene, det ser helt absurd ut. Melee slåssingen er scripta og uten fysikk. Så når du slår så stopper hele karakteren opp og bare slår i lufta. Ofte resulterer det at når du skal angrip en fiende, så ender du opp med å skyggebokse 1mm foran ansiktet til han.

Når du skyter og treffer en fiende står de å repeterer samme lydfilen om og om igjen. Høres ut som Commodore 64. "Ah Ah Ah Ah Ah AH AH AH AH AH AH AGhhhhhhh!"

 

Rett og slett grusomt! Digger storyen og konseptet bak Solid Snake. Eneren og toeren var gode spill, men splinter cell spillene er flere generasjoner bedre enn Metal Gear.

Lenke til kommentar
I neste øyeblikk trykker du inn Y-knappen for «execute», og bang, bang, bang, så har du tre døde badguys i løpet av to sekunder. Det levende skjoldet kaster du på hode og ræv ut av det samme vinduet du kom inn, og vips er hele rommet klarert. Fy for et adrenalinrush dette gir!

Er eg den einaste som ikkje greier å få noka tilfredsstilling ut av ei handling i eit spel så lenge det ikkje faktisk er eg som utfører ho?

 

Nei til automatisering!

Lenke til kommentar

Eg er òg ein av dei som har gleda meg ei stund til Splinter Cell: Conviction.

Eg er berre glad for at dei skrinla "hobo-sam". Eg håpar framleis på gameplay på Capitol Hill - men Sam Fisher skal ikkje sjå ut som ein uteliggar, det blir berre feil.

 

Har vært veldig glad i dei andre spela i serien, spesielt dei to første. Nummer 3 var også bra. Double Agent hadde ein del problem, men var framleis eit godt spel.

Lenke til kommentar

Nå virker det mye mer lovende enn tidligere. Foreløpig har jeg hatt dette litt i bakhodet, men med både Chaos Theory og Double Agent i minne så er det lett å huske hvor latterlig morsomt det er å knerte folk en etter en. Som dere sier i artikkelen, det minner i stor grad om Arkham Asylum. Er ikke helt bestemt i noen retninger enda, men regner med å se positive anmeldelser og inntrykk fra pressen som fort overbeviser. :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Som dobbelagent ble han tvunget til å drepe sin egen sjef, Irving Lambert, bare for å komme hjem til nyheten om datteren Sarahs dødsfall – antakelig forårsaket av en uforsiktig bilist.

 

Øhmmm... Dette var vel ikke heeeeeelt riktig? Nyheten om datterens bortgang kommer jo etter det første oppdraget i Double Agent. Er dette en glipp i omtalen, eller har de "pyntet" på historien i Conviction, tro? :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...